/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Babygixxeren sætter ud (tændingsfejl?)
Fra : Psycho Cowboy


Dato : 27-08-03 08:41

Hej alle,

Her på det sidste har jeg haft problemer med, at motoren sætter ud på 1 -
2 cylindre sådan i ryk, når der bliver vredet godt på håndtaget. Ved jævne
hastigheder i byen osv. er der ikke noget, men når den virkelig skal yde,
ryger den somme tider ned og kører på 3 cylindre og sommetider kun 2. :o/
Den / de andre kommer med igen, så snart man kommer ned i mellemområdet og
lirker lidt med gassen, og så kører den fint igen ved et jævnt
omdrejningstal.
Jeg har lige prøvet at skifte tændrør fra NGK til Denso, og det har
hjulpet lidt, ved at den hurtigere kommer til at gå på alle cylindrene
igen, men ellers er der ingen bedring.
Er det den ene tændspole vi snakker om her, eller er der andre relevante
muligheder?

--
Psycho Cowboy
Babyixxer
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=234


 
 
Lars T. Thomsen (27-08-2003)
Kommentar
Fra : Lars T. Thomsen


Dato : 27-08-03 13:53

Hej!

> Er det den ene tændspole vi snakker om her, eller er der andre relevante
> muligheder?

Hvad med karbureringen?

Hilsen
Lars



Jon Søgaard Larsen (27-08-2003)
Kommentar
Fra : Jon Søgaard Larsen


Dato : 27-08-03 15:35



> Her på det sidste har jeg haft problemer med, at motoren sætter ud på 1 -
> 2 cylindre sådan i ryk, når der bliver vredet godt på håndtaget. Ved jævne
> hastigheder i byen osv. er der ikke noget, men når den virkelig skal yde,
> ryger den somme tider ned og kører på 3 cylindre og sommetider kun 2. :o/
> --
> Psycho Cowboy
> Babyixxer
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=234
>
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Du kan evt. teste dine tændspoler, ved at skrue ledningerne ud af
tændrørshætterne og så holde dem tæt på et sted hvor de kan få stel ( evt.
ventildækslet ), så skulle der gerne springe nogle store blå gnister, når du
MED EN ISOLERET TANG holder ledningen mindst 5 mm afstand fra stel-stedet,
imens du trykker på starter knappen.

Men ud fra din beskrivelse, tror jeg ikke det er din tænding der fejler
noget, det lyder mest som et karbureringsspørgsmål.
Tjek dine karburatorer, og se om de er sat til std.indstillingen, medmindre
der er lavet ændringer ved f.eks. udstødningen for så skal den dysses om, og
mens du har det skilt ad, så rens alle dyser, og huller du kan se.

Std. indstillingen er:
Benzinblandeskrue.... 1½ omgang ud fra bund
( skrues den ind giver den magere blanding og vice versa )

Nålehøjde...... Midterste hak.

Svømmerhøjde..... 20,5 mm

Om det er fordi tændrørene lejlighedsvis drunker, tør jeg ikke sige, lav evt
tændrørstesten og se om du kan læse noget ud fra farven på tændrørerne, på
denne måde kan du måske oven i købet finde ud af hvilke cylindre det drejer
sig om.

Dette er kun en ide, men kunne det være fordi der ved pludselig gasgivning
lukkes en mermængde ind, og som følge af for fed blanding gør at
tændrørerne drunker, hvorefter de ved mindre gasgivning, bliver "brændt"
tørre og derved tænder igen ???????

Du må gerne skrive hvis du finder ud af hvad der er galt


--
MVH:
Procesteknolog. Jon Søgaard Larsen
Suzuki GSX-R 250
" Før var jeg forvirret. Det er jeg også nu, bare på et højere plan"




Psycho Cowboy (27-08-2003)
Kommentar
Fra : Psycho Cowboy


Dato : 27-08-03 16:12

Jon Søgaard Larsen wrote:

> Dette er kun en ide, men kunne det være fordi der ved pludselig
> gasgivning lukkes en mermængde ind, og som følge af for fed blanding
> gør at tændrørerne drunker, hvorefter de ved mindre gasgivning,
> bliver "brændt" tørre og derved tænder igen ???????
____________________________________________

Jeg går selv og har samme tanke, men det er kommet ret pludseligt, og mine
membraner fejler vist ikke noget mere, men det skal jeg kigge nærmere på i
løbet af weekenden.
____________________________________________

> Du må gerne skrive hvis du finder ud af hvad der er galt
____________________________________________

Det skal jeg nok... Tak for hjælpen indtil videre!

--
Psycho Cowboy
Babygixxer
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=234



Armand (27-08-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 27-08-03 16:38


Psycho Cowboy <chrijac@hotmail.com> skrev i en
news:bihnam$k6j$1@abbeden.bunk.cc...
>
> Her på det sidste har jeg haft problemer med, at motoren sætter ud på 1 -
> 2 cylindre sådan i ryk, når der bliver vredet godt på håndtaget. Ved jævne
> hastigheder i byen osv. er der ikke noget, men når den virkelig skal yde,
> ryger den somme tider ned og kører på 3 cylindre og sommetider kun 2. :o/
> Den / de andre kommer med igen, så snart man kommer ned i mellemområdet
> og lirker lidt med gassen, og så kører den fint igen ved et jævnt
omdrejningstal.

- - - - - - hvilket er ganske typisk for vand eller skidt i svømmerhuset:
Sagerne liger på bunden man forekommer i en mængde så det suges op ved
større forbrug (=fuld gas) og falder ud af dysen ved lavere gasgivning!

Vandet (hvad jeg hælder mest til) befinder sig fra starten ligeledes på
bunden af bensintanken, men ukkes videre ved brug af reservetanken, som
"suger" direkte fra bunden - år det en klokke til at ringe ved dig??

Anyhow! Løsningen er at tømme svømmerhusene!!

--
Armand.





Psycho Cowboy (27-08-2003)
Kommentar
Fra : Psycho Cowboy


Dato : 27-08-03 17:29

Armand wrote:

> - - - - - - hvilket er ganske typisk for vand eller skidt i
> svømmerhuset: Sagerne liger på bunden man forekommer i en mængde så
> det suges op ved større forbrug (=fuld gas) og falder ud af dysen ved
> lavere gasgivning!
>
> Vandet (hvad jeg hælder mest til) befinder sig fra starten ligeledes
> på bunden af bensintanken, men ukkes videre ved brug af
> reservetanken, som "suger" direkte fra bunden - år det en klokke til
> at ringe ved dig??
___________________________________

Mon ikke!
Jeg måtte næsten køre fra Haslev til Sorø på reservetanken for et lille
stykke tid siden, og det passer faktisk ret godt med den dårlige motorgang.
Hvorfor faen har jeg ikke tænkt på det...?
___________________________________

> Anyhow! Løsningen er at tømme svømmerhusene!!
___________________________________

Det vil jeg gøre snarest muligt... Tak for idéen Armand!

--
Psycho Cowboy
Babygixxer
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=234



Psycho Cowboy (28-08-2003)
Kommentar
Fra : Psycho Cowboy


Dato : 28-08-03 07:44

Armand wrote:

> Anyhow! Løsningen er at tømme svømmerhusene!!

> --
> Armand.
_______________________________

Det har jeg nu gjort, og det er tilsyneladende _ikke_ vand i benzinen, der
er problemet, for det har ikke haft nogen som helst virkning at tømme
svømmerhusene.
Jeg sidder på min skole i Haslev nu, og efter køreturen herned her til
morgen, er jeg nu ret så sikker på, at det er en tændingsfejl af en art.
Jeg prøver sansynligvis at rive tændrørskablerne af i dag og tjekke
gnisten fra tændspolerne, for i mine øjne kan det med stor sansynlighed
være dér fejlen ligger.
Det har nemlig udviklet sig til en fejl, som ikke kun kommer, når den får
rulle, men også sætter ind lige pludselig sådan wrrrroo-baaa-wrrooo-baaaa,
som næsten kun en manglende gnist kan gøre det.

--
Psycho Cowboy
Babygixxer
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=234


Armand (28-08-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 28-08-03 20:16


Psycho Cowboy <chrijac@hotmail.com> skrev i en
news:bik8c4$sjb$1@abbeden.bunk.cc...
>
> ...............det er tilsyneladende _ikke_ vand i benzinen, der
> er problemet, for det har ikke haft nogen som helst virkning at tømme
> svømmerhusene....er jeg nu ret så sikker på, at det er en tændingsfejl af
en art.
> Det har nemlig udviklet sig til en fejl, som ikke kun kommer, når den får
> rulle, men også sætter ind lige pludselig sådan wrrrroo-baaa-wrrooo-baaaa,
> som næsten kun en manglende gnist kan gøre det.

Måske en simpel løs forbindelse hvor hoved-lednings-strømpen løber forbi
kronrøret hhv. i bunden af tændingslåsen :-/

--
Armand.




Psycho Cowboy (29-08-2003)
Kommentar
Fra : Psycho Cowboy


Dato : 29-08-03 08:01

Armand wrote:

> Måske en simpel løs forbindelse hvor hoved-lednings-strømpen løber forbi
> kronrøret hhv. i bunden af tændingslåsen :-/

> --
> Armand.
_________________________________

Jeg har nu haft tanken af og rodet lidt med ledningerne og renset stikkene
både ved tændrørskablerne og nogle af de ledninger, der går til og fra
tændspolerne, og det lader sq til at have hjulpet...
Nøj, hvor jeg hader elektriske fejl!
Tak for fif'ene!

--
Psycho Cowboy
Babygixxer
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=234


Jon Søgaard Larsen (29-08-2003)
Kommentar
Fra : Jon Søgaard Larsen


Dato : 29-08-03 09:26


">
> Jeg har nu haft tanken af og rodet lidt med ledningerne og renset stikkene
> både ved tændrørskablerne og nogle af de ledninger, der går til og fra
> tændspolerne, og det lader sq til at have hjulpet...
> Nøj, hvor jeg hader elektriske fejl!
> Tak for fif'ene!
>
> --
> Psycho Cowboy
> Babygixxer
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=234
> xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Lækkert at du fandt fejlen.. Ud og trille


--
MVH:
Procesteknolog. Jon Søgaard Larsen( bagsædepassager )
Suzuki GSX-R 250 ( som igår var på Langeland og se Exmoor ponyer )
" Før var jeg forvirret. Det er jeg også nu, bare på et højere plan"



Thomas Buus Andersen (27-08-2003)
Kommentar
Fra : Thomas Buus Andersen


Dato : 27-08-03 21:06


"Psycho Cowboy" <chrijac@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:bihnam$k6j$1@abbeden.bunk.cc...
> Hej alle,
>
> Her på det sidste har jeg haft problemer med, at motoren sætter ud på 1 -
> 2 cylindre sådan i ryk, når der bliver vredet godt på håndtaget. Ved jævne
> hastigheder i byen osv. er der ikke noget, men når den virkelig skal yde,
> ryger den somme tider ned og kører på 3 cylindre og sommetider kun 2. :o/
> Den / de andre kommer med igen, så snart man kommer ned i mellemområdet og
> lirker lidt med gassen, og så kører den fint igen ved et jævnt
> omdrejningstal.
> Jeg har lige prøvet at skifte tændrør fra NGK til Denso, og det har
> hjulpet lidt, ved at den hurtigere kommer til at gå på alle cylindrene
> igen, men ellers er der ingen bedring.
> Er det den ene tændspole vi snakker om her, eller er der andre relevante
> muligheder?

Det sker på min når den er ved at være klar til at slå over på reserve, så
hakker og prutter den lidt, når den får fuld hane!

>
> --
> Psycho Cowboy
> Babyixxer
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=234
Thomas




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177515
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408623
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste