/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
HONDA CM 400 T...nogen erfaring??
Fra : Jacob Scherrebeck


Dato : 25-08-03 21:18

Hej

Jeg var idag lige ude og kigge på en honda cm 400 t maskine, og syntes den
så ret pæn ud. Jeg kørte en meget kort lille tur på den, og den var som ok.
Den har gået 41000 km, og startede rigtigt godt. Jeg syntes bare det var som
om der kom nogle lyde fra motoren under tomgang, men jeg tror ikke det var
noget specielt. Er det generelt en god maskine??? hvad skal jeg være særlig
opmærksom på ved denne model evt??

jeg undskylder at jeg stiller mange spørgsmål (måske lidt ligegyldige), men
jeg er nybegynder og intetanene...

MVH

Jacob S



 
 
Richard (25-08-2003)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 25-08-03 21:32

Jacob Scherrebeck wrote:

> Jeg var idag lige ude og kigge på en honda cm 400 t maskine, og syntes den
> så ret pæn ud. Jeg kørte en meget kort lille tur på den, og den var som ok.

Så langt så godt...

> Den har gået 41000 km, og startede rigtigt godt. Jeg syntes bare det var som
> om der kom nogle lyde fra motoren under tomgang, men jeg tror ikke det var
> noget specielt.

....og som vores lokale Honda-forhandler, Agusta-Claus, siger:
"Motorcykelmotorer er ikke lavet til at blive hørt i tomgang." Men få nu
alligevel en mere erfaren til at lytte til den for en sikkerheds skyld.

Størrelsen er fin til en begynder - især hvis den også passer dig rent
fysisk og de 41 kkm burde ikke i sig selv give anledning til
bekymring, hvis den er serviceret pænt og regelmæssigt. Har du spurgt
efter en servicebog/-kvitteringer?

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade


studebaker (08-11-2003)
Kommentar
Fra : studebaker


Dato : 08-11-03 11:35

Jeg har været ejer af en Honda 400T, fin begyndermaskine - lille og
handy.
Men jeg havde en kedelig oplevelse, da den havde kørt ca. 25.000
fik den motorhavari. Da den blev åbnet viste det sig at:
en af ventilerne åbenbart ikke var lukket hurtigt nok (nej den var ikke
i det røde felt på
omdrejningstælleren). Topstykket var smadret - knækkede ventiler - hul i
det ene stempel -
vredet plejlstang. Stumperne blev målt igennem for slid og det viste sig
at ventiler og styr
var over slidgrænsen. Resten af motoren udviste ikke tegn på slid - så
ventiler og styr var
svage. De fleste motorer har en svaghed - Yamaha xs 650 - her holder
olieskraberingene ca
23.000 km - derefter bruger den 3L olie pr 1000 km.
Min 400 T kom ud at rulle igen; krumtappen holdt til de tæv; men et
sådant motorhavari er
tæt på en 100% afskrivning af cyklen.
MVH
JPH

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


studebaker (08-11-2003)
Kommentar
Fra : studebaker


Dato : 08-11-03 11:35

"Richard" skrev d. 25-08-03 21:32 dette indlæg :
> Jacob Scherrebeck wrote:
>
> > Jeg var idag lige ude og kigge på en honda cm 400 t maskine, og
syntes den
> > så ret pæn ud. Jeg kørte en meget kort lille tur på den, og den var
som ok.

Jeg har været ejer af en Honda 400T, fin begyndermaskine - lille og
handy.
Men jeg havde en kedelig oplevelse, da den havde kørt ca. 25.000
fik den motorhavari. Da den blev åbnet viste det sig at:
en af ventilerne åbenbart ikke var lukket hurtigt nok (nej den var ikke
i det røde felt på
omdrejningstælleren). Topstykket var smadret - knækkede ventiler - hul
i det ene stempel -
vredet plejlstang.
Stumperne blev målt igennem for slid og det viste sig at ventiler og
styr var over slidgrænsen.
Resten af motoren udviste ikke tegn på slid - så ventiler og styr var
svage.
De fleste motorer har en svaghed - Yamaha xs 650 - her holder
olieskraberingene ca 23.000 km -
derefter bruger den 3L olie pr 1000 km.
Min 400 T kom ud at rulle igen; krumtappen holdt til de tæv; men et
sådant
motorhavari er tæt på en 100% afskrivning af cyklen.
MVH
JPH

> Så langt så godt...
>
> > Den har gået 41000 km, og startede rigtigt godt. Jeg syntes bare det
var som
> > om der kom nogle lyde fra motoren under tomgang, men jeg tror ikke
det var
> > noget specielt.
>
>

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Gert Bo thorgersen (08-11-2003)
Kommentar
Fra : Gert Bo thorgersen


Dato : 08-11-03 15:37


"studebaker" <studebaker.news@kandu.dk> wrote in message
news:3facc7d8$0$94879$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "Richard" skrev d. 25-08-03 21:32 dette indlæg :
> > Jacob Scherrebeck wrote:
> >
> > > Jeg var idag lige ude og kigge på en honda cm 400 t maskine, og
> syntes den
> > > så ret pæn ud. Jeg kørte en meget kort lille tur på den, og den var
> som ok.
>
> Jeg har været ejer af en Honda 400T, fin begyndermaskine - lille og
> handy.
> Men jeg havde en kedelig oplevelse, da den havde kørt ca. 25.000
> fik den motorhavari. Da den blev åbnet viste det sig at:
> en af ventilerne åbenbart ikke var lukket hurtigt nok (nej den var ikke
> i det røde felt på
> omdrejningstælleren). Topstykket var smadret - knækkede ventiler - hul
> i det ene stempel -
> vredet plejlstang.
> Stumperne blev målt igennem for slid og det viste sig at ventiler og
> styr var over slidgrænsen.
> Resten af motoren udviste ikke tegn på slid - så ventiler og styr var
> svage.
> De fleste motorer har en svaghed - Yamaha xs 650 - her holder
> olieskraberingene ca 23.000 km -
> derefter bruger den 3L olie pr 1000 km.
> Min 400 T kom ud at rulle igen; krumtappen holdt til de tæv; men et
> sådant
> motorhavari er tæt på en 100% afskrivning af cyklen.
> MVH
> JPH
>
> > Så langt så godt...
> >
> > > Den har gået 41000 km, og startede rigtigt godt. Jeg syntes bare det
> var som
> > > om der kom nogle lyde fra motoren under tomgang, men jeg tror ikke
> det var
> > > noget specielt.
> >
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>
Det lyder mig lidt underligt at skaden skulle være sket fordi ventiler og
styr var over slidgrænsen, med mindre det da skulle betyde at ventiler havde
fanget hinanden. Og hvis det var det der skete så tydede det alligevel mere
på for svage ventilfjedre; flydende udstødningsventil til trods for at den
ikke var i det røde felt. Eller bevægelseskurver for ind- og
udstødningskurver der krydser hinanden - i relation til hvor tæt ventilerne
er på hinanden - i forhold til hvad der er normalt for gade motorcykler.

Har selv oplevet det hele med ventil der fangede hinanden og bukkede og med
ventilhoved afknækket og derefter fastsiddende i stempeltoppen; dog uden
bukkede plejlstænger af den grund. Fik du afvejet den nye plejlstang totalt
og top og bund i forhold til den anden/de andre. De skal jo afvejes så der
højst er et ½ grams forskel til den anden/de andre og det både totalt og i
forhold til toppe og bund, hvilket mange ofte glemmer.

Mvh. Gert Thogersen



Armand (09-11-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 09-11-03 14:00


Gert Bo thorgersen <gbt@loxinfo.co.th> skrev i en
news:boivqa$bq3$1@news.loxinfo.co.th...
>
> "studebaker" <studebaker.news@kandu.dk> wrote in message
> news:3facc7d8$0$94879$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> >
> > Jeg har været ejer af en Honda 400T, ...... jeg havde en kedelig
> > oplevelse, da den havde kørt ca. 25.000 ......Da den blev åbnet viste
> > det sig at: en af ventilerne åbenbart ikke var lukket hurtigt nok (nej
den
> > var ikke i det røde felt på omdrejningstælleren). Topstykket var
smadret -
> > knækkede ventiler - hul i det ene stempel - vredet plejlstang.
> > Stumperne blev målt igennem for slid og det viste sig at ventiler og
> > styr var over slidgrænsen.
> >
> Det lyder mig lidt underligt at skaden skulle være sket fordi ventiler og
> styr var over slidgrænsen, med mindre det da skulle betyde at ventiler
> havde fanget hinanden. ................

Det er min opfattelse at det kun kan være forårsaget af en overdrejning!
Selvom man ikke har set sig i det røde felt kan omdrejningerne ved et et
gearkiks á
"falskt frigear" godt stige hurtigere end tælleren kan registrere

--
Armand.
(der ved gearkiks oftest har fået øje på nålen når den højt på skalaen var
på vej ned(!) igen)





Armand (25-08-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 25-08-03 22:23


Jacob Scherrebeck <playmyjackson@hotmail.com> skrev i en
news:3f4a6ee0$0$97240$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hej
>
> Jeg var idag lige ude og kigge på en honda cm 400 t maskine...Er det
generelt
> en god maskine???

Motoren så dagens lys på netop CM'eren sidst i 70'erne og har siden levet på
et par andre 400'er-modeller samt et par 450'ere, der så vidt jeg husker
solgtes helt op i 90'erne - Dét er som sådan et kvalitetstegn (for
konstruktionen) i sig selv!!
Men derfor bør der ikke være mislyde!

> hvad skal jeg være særlig opmærksom på ved denne model evt??

"Det er vist ikke noget alvorligt" kan hurtigt udvikle sig til en rep. der
koster 10.000,- incl. timeløn. Og dét vil CM'eren ikke være værd =

Motoren har et par vibrations-modvægte forrest i venstre side. og kædedrevet
dertil kán tænkes at være slidt hinsides mulig opspænding igennem tiden
siden sidst i 70'erne :-|

--
Armand.



Jacob Scherrebeck (27-08-2003)
Kommentar
Fra : Jacob Scherrebeck


Dato : 27-08-03 17:40

Hej

Nej jeg har ikke spurgt efter en servicebog og kvitteringer....jeg går dog
ud fra at han har dem, men hvis ikke, havd gør jeg så? Er det så bare ned i
prisen eller hvad?

Han har saty den til salg for 25 k, men jeg ville gerne have den ned på 20
k, men hvordan bærer jeg mig af med det?

MVH

Jacob S
"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
news:bidvak$o50$1@news.cybercity.dk...
>
> Jacob Scherrebeck <playmyjackson@hotmail.com> skrev i en
> news:3f4a6ee0$0$97240$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> > Hej
> >
> > Jeg var idag lige ude og kigge på en honda cm 400 t maskine...Er det
> generelt
> > en god maskine???
>
> Motoren så dagens lys på netop CM'eren sidst i 70'erne og har siden levet

> et par andre 400'er-modeller samt et par 450'ere, der så vidt jeg husker
> solgtes helt op i 90'erne - Dét er som sådan et kvalitetstegn (for
> konstruktionen) i sig selv!!
> Men derfor bør der ikke være mislyde!
>
> > hvad skal jeg være særlig opmærksom på ved denne model evt??
>
> "Det er vist ikke noget alvorligt" kan hurtigt udvikle sig til en rep. der
> koster 10.000,- incl. timeløn. Og dét vil CM'eren ikke være værd =
>
> Motoren har et par vibrations-modvægte forrest i venstre side. og
kædedrevet
> dertil kán tænkes at være slidt hinsides mulig opspænding igennem tiden
> siden sidst i 70'erne :-|
>
> --
> Armand.
>
>



Richard (27-08-2003)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 27-08-03 18:19

Jacob Scherrebeck wrote:

> Han har saty den til salg for 25 k, men jeg ville gerne have den ned på 20
> k, men hvordan bærer jeg mig af med det?

Allerførst bør du finde ud af, om han læser med her

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade


Jacob Scherrebeck (27-08-2003)
Kommentar
Fra : Jacob Scherrebeck


Dato : 27-08-03 19:21

Det tror jeg ikke.....

Hvis han gør, er jeg som sådan også ligeglad....kom frem med hvad du har at
sige:) Man har vel lov til at få gode råd....

MVH

Jacob S

"Richard" <richardpunktumpade@mail.dk> wrote in message
news:biipcu$9j0$1@sunsite.dk...
> Jacob Scherrebeck wrote:
>
> > Han har saty den til salg for 25 k, men jeg ville gerne have den ned på
20
> > k, men hvordan bærer jeg mig af med det?
>
> Allerførst bør du finde ud af, om han læser med her
>
> --
> Richard Pade, Sorgenfri, DK
> Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
> DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade
>



Bent Erik Thomsen (27-08-2003)
Kommentar
Fra : Bent Erik Thomsen


Dato : 27-08-03 23:32

Jacob Scherrebeck wrote:
> Det tror jeg ikke.....
>
> Hvis han gør, er jeg som sådan også ligeglad....kom frem med hvad du
> har at sige:) Man har vel lov til at få gode råd....
>
> MVH
>
> Jacob S
>
> "Richard" <richardpunktumpade@mail.dk> wrote in message
> news:biipcu$9j0$1@sunsite.dk...
>> Jacob Scherrebeck wrote:
>>
>>> Han har saty den til salg for 25 k, men jeg ville gerne have den
>>> ned på 20 k, men hvordan bærer jeg mig af med det?
>>
>> Allerførst bør du finde ud af, om han læser med her
>>
>> --
>> Richard Pade, Sorgenfri, DK
>> Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
>> DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade

Helt ærlig..

Hvad med at købe en sprit ny Geely til under 10 KKr ??
Så er der 2 års reklamationsret
mvh
--
Bent Erik Thomsen
nær Aalborg
Pga. SPAM benyt nedenstående email:
bmw (snabela) poet (punktum) dk

Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=319
1980 Suzuki GS850GT (Skal sælges: http://www.poet.dk/bmt/index.html)
1987 BMW K100RS (Skal pudses)
1992 Golf TD(i)



Jacob Scherrebeck (28-08-2003)
Kommentar
Fra : Jacob Scherrebeck


Dato : 28-08-03 15:05


> Helt ærlig..
>
> Hvad med at købe en sprit ny Geely til under 10 KKr ??
> Så er der 2 års reklamationsret
> mvh
> --
> Bent Erik Thomsen
> nær Aalborg
> Pga. SPAM benyt nedenstående email:
> bmw (snabela) poet (punktum) dk
>
> Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=319
> 1980 Suzuki GS850GT (Skal sælges: http://www.poet.dk/bmt/index.html)
> 1987 BMW K100RS (Skal pudses)
> 1992 Golf TD(i)
>
>


Øhhhhh....hvad skete der lige der????

MVH

Jacob S



Bent Erik Thomsen (28-08-2003)
Kommentar
Fra : Bent Erik Thomsen


Dato : 28-08-03 23:06

Jacob Scherrebeck wrote:
>> Helt ærlig..
>>
>> Hvad med at købe en sprit ny Geely til under 10 KKr ??
>> Så er der 2 års reklamationsret
>> mvh
>> --
>> Bent Erik Thomsen
>> nær Aalborg
>> Pga. SPAM benyt nedenstående email:
>> bmw (snabela) poet (punktum) dk
>>
>> Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
>> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=319
>> 1980 Suzuki GS850GT (Skal sælges: http://www.poet.dk/bmt/index.html)
>> 1987 BMW K100RS (Skal pudses)
>> 1992 Golf TD(i)
>>
>>
>
>
> Øhhhhh....hvad skete der lige der????
>
> MVH
>
> Jacob S

Et forslag til en sprit ny billig MC

mvh

--
Bent Erik Thomsen
nær Aalborg
Pga. SPAM benyt nedenstående email:
bmw (snabela) poet (punktum) dk

Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=319
1980 Suzuki GS850GT (Skal sælges: http://www.poet.dk/bmt/index.html)
1987 BMW K100RS (Skal pudses)
1992 Golf TD(i)



Jacob Scherrebeck (29-08-2003)
Kommentar
Fra : Jacob Scherrebeck


Dato : 29-08-03 16:50

Okay

Det er bare ikke lige det jeg stiler efter:)

Tog det lidt som en joke, men du mente det vist alvorligt...hehe...min
fejl:)

MVH

Jacob S
"Bent Erik Thomsen" <use_address_in_signature@poet.dk> wrote in message
news:3f4e7cb4$0$13235$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Jacob Scherrebeck wrote:
> >> Helt ærlig..
> >>
> >> Hvad med at købe en sprit ny Geely til under 10 KKr ??
> >> Så er der 2 års reklamationsret
> >> mvh
> >> --
> >> Bent Erik Thomsen
> >> nær Aalborg
> >> Pga. SPAM benyt nedenstående email:
> >> bmw (snabela) poet (punktum) dk
> >>
> >> Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
> >> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=319
> >> 1980 Suzuki GS850GT (Skal sælges: http://www.poet.dk/bmt/index.html)
> >> 1987 BMW K100RS (Skal pudses)
> >> 1992 Golf TD(i)
> >>
> >>
> >
> >
> > Øhhhhh....hvad skete der lige der????
> >
> > MVH
> >
> > Jacob S
>
> Et forslag til en sprit ny billig MC
>
> mvh
>
> --
> Bent Erik Thomsen
> nær Aalborg
> Pga. SPAM benyt nedenstående email:
> bmw (snabela) poet (punktum) dk
>
> Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=319
> 1980 Suzuki GS850GT (Skal sælges: http://www.poet.dk/bmt/index.html)
> 1987 BMW K100RS (Skal pudses)
> 1992 Golf TD(i)
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177515
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408625
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste