Import af MC
Fra : Maria & Anders

Dato : 25-08-03 19:55

Hvordan finder jeg ud af hvad en anslået afgift er på en impoteret mc? jeg
har rodet lidt på told og skat's side, men kan ikke finde noget.
Hvad så hvis cykelen ikke er typegodkendt i dk?
Det drejer sig om en FEEEED off roader Honda XR650R.

--
A. Ziegler
Yamaha XT600E (2000)

Fra : Richard

Dato : 25-08-03 20:32

Maria & Anders wrote:

> Hvordan finder jeg ud af hvad en anslået afgift er på en impoteret mc? jeg
> har rodet lidt på told og skat's side, men kan ikke finde noget.

Hvis du hverken finder noget under Honda-modelnavnet, -typenummeret
(RE01?) eller -650 cc med 1-cylind og samme hk og årgang (så forskelligt
kan cyklerne være i Modep-systemet), må du indsende vurderingsformularen
til T&S og bede om deres vurdering. Hvis cyklen kommer fra et land uden
for EU, skal du tillægge told plus moms af importværdi og told.

> Hvad så hvis cykelen ikke er typegodkendt i dk?

Hvis den har været indreg. (3 eller 6 mdr., husker ikke præcis) i et
EU-land, er den aut. godkendt.

Hvis ikke fra et EU-land, spørger du Færdselsstyrelsen. Send dem en kopi
af cyklens udenlandske registreringsattest og med dem bekræfte om/at der
i forvejen findes en brugbar godkendelse. (skal ikke bare være en
XR650R, men en fra samme stelnummerserie). Ellers skal du skaffe alle
papirerne selv inkl. støjmåling. Og det er både dyrt og besværligt.

> Det drejer sig om en FEEEED off roader Honda XR650R.

Ja, ja, ikke dårlig; så håber jeg bare du har den fra et EU-land...

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade

Fra : Lars Valbak

Dato : 26-08-03 16:34

Hej

Prøv at se Tenere.dk's hjemmeside (når det oven i købet drejer sig om en
offroader)

De har skrevet en glimrende "kogebog" -->
http://www.tenere.dk/2002/oktober02/import/import.htm

Held og lykke