BMW er kendt for kvalitet... Eller hvad si~
Fra : Jan Lindhardsen

Dato : 25-08-03 19:17

Halløj,

jeg har lige bestemt mig for at købe en herlig BMW K1200 RS - 02 med 7500
km på bagen....

Men inden jeg skriver på kontrakten, så tänkte jeg at je g lige vil høre
om der er nogen af jer som har erfaring med BMW motorcykler?

BMW har jo altid haft et omdømme som godt exempel på tysk kvalitet... Men
er det også sådan i virkeligheden? Jeg hører meget gerne om både positive
og negative oplevelser med BMW motorcykler!!!

Tak for hjælpen

Jan - RF900 - snart BMW K1200RS

Fra : Richard

Dato : 25-08-03 20:42

Jan Lindhardsen wrote:
> [...]
> Men inden jeg skriver på kontrakten, så tänkte jeg at je g lige vil høre
> om der er nogen af jer som har erfaring med BMW motorcykler?

Ikke personligt - det ER jo ikke en Honda - men for 3-4 år siden var
der læserbreve i Motorrad mf.l. fra sure BMW-købere, der følte, at de
havde fået mandagscykler. Har dog ikke bemærket det i det seneste år
eller 2.

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade

Fra : Edvard Korsbæk

Dato : 25-08-03 21:11

Det var måske et spørgsmål hvorfor den er til salg efter 7500 km.
Jeg husker også en artikel i Touring Nyt med en større bunke instrumenter
der ikke virkede mm. Men det par stykker der kører her går normalt
uproblematisk

--
Best regards

Edvard Korsbæk
+4570229998

Fra : Sune Bille Jepsen

Dato : 25-08-03 21:12

Jan Lindhardsen wrote:

> [...]
> er det også sådan i virkeligheden? Jeg hører meget gerne om både positive
> og negative oplevelser med BMW motorcykler!!!

Godt valg - Er selv lige faldet i og har købt en

Jeg brugte en del tid på at undersøge netop kvalitet kontra prisen mm. inden
jeg tog springet fra den gamle Honda.

Du kan med fordel besøge www.i-bmw.com der er web-forum for K1200. Der er
alskens god information at hente.

Endvidere er der en - meget - lang række af fansider med mange gode tips for
modifikationer mm.

God vind & Held og lykke med det !

/Sune

Fra : ls

Dato : 26-08-03 01:22

Køb den! Det er en kanoooooon cykel!!!! - også om 10 år.

/Lars.

Fra : mcisten

Dato : 26-08-03 09:29

Kører selv BMW nu men er ikke mærkefanatiker.

Jeg har kørt i 25 år og mange forskellige mærker og typer.

Fordelen ved BMW er den er bygget til voksne mennesker, dvs. man sidder
godt, den er gennemtænkt, modelserien kører i ca. 10 år, man kan få
reservedele mange år frem, den holder en god brugtpris.

Kvalitetsmæssig tror jeg ikke der er forskel på japanere og bmw idag, det er
vist kun harley (pånær tyskerharlyen) som stadig er en dårlig kvalitet.

Ulempen ved BMW er nok deres hk-ydelse samt imaget man får ved at køre bmw =
gammel mand.

Så hvad der er det rigtige for dig afhænger af hvad du skal bruge den til og
hvor længe du regner med at beholde den.

Mvh Mcisten

Fra : Jan Lindhardsen

Dato : 26-08-03 17:29

Jeg forstår hvad du skriver om imaget... Det er vel også det jeg har tänkt
mest på, men det her er min historie:

Jeg bor i Stockholm, og min "nuvärende" kvärn (solgt i söndags var en
RF900, en dejlig maskine som kan det meste både i sport og på längre
ture....

Nu er det sådan at forskiringerne er latterligt dyre i Sverieg, så min
kaskoforsikring er i år steget fra 1333 kr/måned till 2406 kr/måned -
Dette uden at jeg har haft nogle skader, min eneste fejl er, at jeg bare
er 27!!!! Som i kan se, så er det jo helt uholdbart at betale 30.000 i
forsikring om året.

Så nu er det sådan at BMW har special aftale med et forsikringsselskab, så
på den K1200RS som jeg köbte i dag, der koster kaskoforsikringen 3850 pr.
år. Det betyder ta når jeg nu har köbt en 02'er som har gået 7700 km og
betaler af på det lån jeg nu har fået, så koster den nye mc incl ALT 2100
i måneden.

Altså: Jeg får en nästen ny mc som har masser af kräfter og resourcer til
alt hvad man kan tänke sig... Og der bliver 3000 mere at köbe bajere for
hver måned - Altså til en 6 pack her i Sverie

Så, som I kan se... Så er det god ekonomi at välge BMW her i landet!!!

/Jan

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 26-08-03 20:59

> Så, som I kan se... Så er det god ekonomi at välge BMW her i landet!!!

Ja det skal jo også være nogen fordele ved at bosætte sig "derovre" ....

/A - Der næsten slet ovehovedet ikke er misundlig på en k1200RS til
2100/måneden

Fra : Ukendt

Dato : 30-08-03 22:33

Hej Jan

Tillykke med K12RS'eren. Det er en fin cykel

Det er en stor cykel, men hvor der den fantastisk letkørt ))))))

Jannik
K1100RS Sort/sølv