At leje en MC-mekaniker i Kbh-området?
Fra : Jonas Barfod

Dato : 25-08-03 07:04

Jeg går i tanker om at anskaffe mig en brugt Suzuki Bandit.
Jeg har dog ikke det mindste forstand på motorcykler.
Hvad gjorde i, der heller ikke havde forstand på motorcykler, første gang i
skulle købe en brugt mc?
Jeg har ingen i min vennekreds, der har en dybere forståelse af hvordan en
motorcykel er skruet sammen, så for mig er det mest nærliggende at få en
mekaniker til at se på den, inden jeg skriver under på slutseddelen.
Er der nogen af jer, der kender en flink, nede-på-jorden-mekaniker i
Københavnsområdet, der kunne tænkes at have lyst til at se på ønskebarnet?

MVH

Jonas Barfod

Fra : Kristoffer Lippert

Dato : 25-08-03 09:13

Hejsa

Du kan spørge sælgeren, hvilken mekanikker der har serviceret cyklen, og så
ringe til ham, og spørge om han kan huske cyklen (Rydberg er go' til den
slags .
Han ved med garanti, hvad der har været lavet, og om cyklen generelt er ok,
eller ej.

Alternativ kan du købe cyklen hos en anstændig forhandler, selvom det koster
lidt mere end privat.

Mvh
Kristoffer

Fra : Carsten

Dato : 25-08-03 10:33

Kristoffer Lippert wrote:

> Alternativ kan du købe cyklen hos en anstændig forhandler, selvom det koster
> lidt mere end privat.

HA !! Det ville kræve at man kunne finde en anstændig forhandler i KBH

Carsten

Fra : Hans Joergensen

Dato : 25-08-03 10:51

Carsten wrote:
> HA !! Det ville kræve at man kunne finde en anstændig forhandler i KBH

Eller i Danmark bare...

// Hans
--
http://www.ph33r.dk/ringdingding.mp3

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 25-08-03 10:47

> Hvad gjorde i, der heller ikke havde forstand på motorcykler, første gang
> skulle købe en brugt mc?

Medmindre økonomien er yderst stram, vil det nok være en god ide at købe hos
en forhandler i dit tilfælde.

Jeg købte for nyligt min første (og brugte) MC hos en forhandler, og da jeg
efterfølgende fandt ud at der var en lille revne i kåben og at der manglede
et håndtag bag ved sadlen (grundet topboks), kørte jeg blot ind og fik
repareret skaden, og fik det manglende håndtag... altsammen uden beregning.

Men her har det nok en vis betydning at du køber hos en af de forhandlere
der bekymrer sig om deres omdømme.

Det er dog noget dyrere. Da jeg købte min MC kostede den ca. 4500 kr mere
hos forhandleren, end tilsvarende motorcykler i den blå avis. Prisen for
motorcyklen var ca. 45000.

Jeg mener dog at disse penge var givet godt ud i mit tilfælde.

Mvh.
Jesper

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 25-08-03 11:09

"Jonas Barfod" <jonasba1@m2.stud.ku.dk> writes:

> Jeg går i tanker om at anskaffe mig en brugt Suzuki Bandit.

Det gjorde jeg også for et år siden
.... nu har jeg kørt 10.000 km på den.

> Jeg har dog ikke det mindste forstand på motorcykler.
> Hvad gjorde i, der heller ikke havde forstand på motorcykler, første gang i
> skulle købe en brugt mc?

Jeg tog min fætter med ud og kigge. Det gode ved den sag er at han har
lidt forstand på motorcykler, og så var han ret god til at presse
prisen

Jeg har nu haft min Bandit et år, og kan da langt fra sige at jeg er
ekspert, men kender den da efterhånden nogenlunde da jeg selv har
lavet service på den (med masser af hjælp fra folk i PMC) osv.

Hvis du mangler en til at tage med ud og se på en Bandit kan du jo
prøve at sige til, så skal jeg gerne tage med, hvis jeg har tid. Igen
må jeg dog understrege at jeg langt fra er ekspert.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Moller

Dato : 29-08-03 04:56

> Hvis du mangler en til at tage med ud og se på en Bandit kan du jo
> prøve at sige til, så skal jeg gerne tage med, hvis jeg har tid. Igen
> må jeg dog understrege at jeg langt fra er ekspert.

Eller prøve at kontakte Bager fra PMC, så kan han både kigge, og banke
prisen i bund på MC'en :)

VH
Lars Molnit