Olie ... kvalitet og tykkelse
Fra : Dennis Riis

Dato : 24-08-03 20:27

Hej,

Ang. et nært forestående olieskift på min MC, vil jeg lige høre om flg:

På oliepinden står, at den skal have 10W40. Er det godt nok, eller vinder
jeg noget ved at bruge en dyrere olie.

(Og, er 10W40 tyndere end f.eks. 20W50, eller er det omvendt ?)

På det sidste, hvis jeg kører med bagage eller passager og giver godt med
gas i 2. gear, har den en gang i mellem "sluppet" lidt i koblingen oppe i de
høje omdrejninger. Kan det skyldes olien (og i så fald, er det så fordi
olien er for gammel, eller simpelthen fordi der sidste gang er blevet hældt
for tynd olie på ?) Jeg har først opdaget problemet for 14 dage siden, men
nu har jeg jo også kun haft den i 2 mdr.

Mvh Dennis Riis
Suzuki Bandit 400

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 24-08-03 20:32

> Ang. et nært forestående olieskift på min MC, vil jeg lige høre om
> flg:
>
> På oliepinden står, at den skal have 10W40. Er det godt nok, eller
> vinder jeg noget ved at bruge en dyrere olie.

Dennis

De fleste af dine spørgsmål besvares i DMC's olie faq. Kig her:
www.dmc-org.dk under FAQ

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Dennis Riis

Dato : 24-08-03 20:38

> De fleste af dine spørgsmål besvares i DMC's olie faq. Kig her:
> www.dmc-org.dk under FAQ

Mange tak for linket. Jeg havde set www.dmc-org.dk før, og min første tanke
var da også at se efter om der stod noget dér. Men her til aften slog
hukommelsen klik, og jeg forvekslede siden med www.dmcn.dk, og dér kunne jeg
ikke finde noget om emnet

Men det er dejligt, at der er nogen der gider at bringe sådanne info videre
til os begyndere, mange tak for det.

Mvh Dennis Riis
Suzuki Bandit 400