Afgift på en Honda Nighthawk 700 fra 1984
Fra : sumdj@ringamt.dk

Dato : 24-08-03 16:35

Hej

Kan nogle af jer bidrage med evt. viden om afgiften på en:

Honda Nighthawk 700 fra 1984

Og om sådan en fætter overhoved er typegodkendt i DK ?

mvh
Mike

Fra : Kennet

Dato : 24-08-03 20:29

Hejsa!

Se på Told og Skats hjemmeside under motor og vurderinger, der kan du se
afgift og om der er nogle vurderinger i forvejen.
Link: http://www.erhverv.toldskat.dk/obj.asp?o_id=166038
Mvh
Kennet

Fra : sumdj@ringamt.dk

Dato : 25-08-03 18:57

Hej Kenneth

Takker for vinket - dog uden det helt store held.....

mvh
Mike

Fra : Richard

Dato : 25-08-03 20:36

sumdj@ringamt.dk wrote:

> Takker for vinket - dog uden det helt store held.....

Nej, men du skal søge både på Honda-modelnavnet, -typenummeret (RC20?)
eller -700 cc med 4-cylindre og samme hk og årgang (så forskelligt kan
cyklerne være i Modep-systemet). Ellers må du indsende
vurderingsformularen til T&S og bede om deres vurdering. Hvis cyklen
kommer fra et land uden for EU, skal du tillægge told plus moms af
importværdi og told.

Mht. godkendelse skal du spørge Færdselsstyrelsen. Send dem en kopi af
cyklens udenlandske registreringsattest og bed dem bekræfte, om/at der i
forvejen findes en brugbar godkendelse. (Skal ikke bare være en CB700SC,
men en fra samme stelnummerserie). Ellers skal du skaffe alle papirerne
selv inkl. støjmåling. Og det er både dyrt og besværligt.

God jagt

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade

Fra : Richard

Dato : 25-08-03 20:46

Richard wrote:

> [...]
> men en fra samme stelnummerserie). Ellers skal du skaffe alle papirerne
> selv inkl. støjmåling. Og det er både dyrt og besværligt.

- og her jeg går selvfølgelig ud fra, at din Nighthawk er hentet i USA;
har den været indreg. i et EU-land de nødv. 3 eller 6 mdr, er den jo
godkendt

Fra : sumdj@ringamt.dk

Dato : 25-08-03 22:25

Hej Pade (Fedt efternavn i øvrigt )

Har søgt på alt det mulige - men der er kun VT modeller, og altså ikke
nogle af de firebenede på række
V4-modellerne er der også..

OGJA - det er US import

Og - du siger færdselsstyrelsen - ?????

Takker for tippene...

/Mike
CBR1000F

Fra : Richard

Dato : 26-08-03 21:17

sumdj@ringamt.dk wrote:

> Hej Pade (Fedt efternavn i øvrigt )

Hej, tak, det skal jeg sige til min far

> Har søgt på alt det mulige - men der er kun VT modeller, og altså ikke
> nogle af de firebenede på række
> V4-modellerne er der også..

Så er der vurderingsskemaet, som findes et sted på T&S' web-site.
Ekspeditionstiden er vist et par uger eller mer...

> OGJA - det er US import

Thought it enough, selv om der jo teoretisk set kunne køre et par 700'er
i D-land etc. importeret brugt fra USA.

> Og - du siger færdselsstyrelsen - ?????

Ja, det er dem står for godkendelser af køretøjer. Linken finder du
sikkert selv, det er ikke www.fst.dk

> Takker for tippene...

Velbe, velbe

Fra : Armand

Dato : 27-08-03 16:56

Richard <richardpunktumpade@mail.dk> skrev i en

> Thought it enough, selv om der jo teoretisk set kunne køre et par 700'er
> i D-land etc. importeret brugt fra USA.

Jup!
700'erne er en typisk amerikansk toldklasse!!

--
Armand.