K&N - Filtermontering uden motorjustering?
Fra : Loonie

Dato : 24-08-03 10:59

Hej!
Kan jeg bare smække sådan et filter på uden at skulle ændre på
karburatordysningen?

B. Hilsener
Loonie

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 24-08-03 11:27

> Kan jeg bare smække sådan et filter på uden at skulle ændre på
> karburatordysningen?

Hej Loonie

Det kan man ikke svare på så firkantet. Hvilken cykel taler vi om, og sidder
der en org udstødning på den? Er den dyset om nu?

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Loonie

Dato : 24-08-03 11:38

Ok!
Der er tale om en ZX-10, ´89.
Original udstødning.
Jeg mener ikke at den er omdysset?!?

Jeg overvejer at skifte det originale filter med K&N filter. Dvs. ikke
"clamp on", men "element".

Eller hvad der nu bedst kan betale sig!

Ping!
Loonie

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 24-08-03 20:27

> Der er tale om en ZX-10, ´89.
> Original udstødning.

> Jeg overvejer at skifte det originale filter med K&N filter. Dvs. ikke
> "clamp on", men "element".

Hej Loonie

Jeg tror ikke det betyder noget at sætte et KN filter på som den står
originalt. Hvis den begynder at køre magert, så giv CO skurerne en 1/8
omgang mere ud, og giv nålene et hak op, evt skær en lille smule 10% af
fjedrene, så skal den nok være der. Der er mere forskel i at sætte en
tunudstødng på.

Det er almindelig høflighed her i gruppen at svare under det man citerer og
skære så meget som mulig væk af det oprindelige indlæg, uden at meningen
forsvinder. Grunden til dette er at man ikke behøver at læse hele strengen
for at kunne følge med i en tråd, men at man via et enkelt indlæg kan få en
forståelse for hvad det handler om. Der er mange der stadig har modems, og
derfor er det er fordel at "spare" på pladsen ved at skære unødig tekst væk.