"Ninja Rider" <Gundersen@tdcadsl.danmark> skrev i en meddelelse
news:bi837n$hdo$1@sunsite.dk...
> Hejsa
>
> Tak for en god dag!
>
> Dette års vinder, blev igen Henrik Mortensen, med han's R1 Turbo, der
> havde fået alt hvad turboen kunne levere. (1,4bar) Dog var der ikke nok
> modstand i rullefeltet til at den kunne lade med mere end 1,2bar....
> Den smed da også lidt mere end sidste år, nemlig 272hk (mener jeg det
> var). Sidste år smed den 226hk.
> Næste projekt bliver nok vand indsprøjtning!
>
> En anden stor overraskelse var en Suzuki GSX1300R Haløjabusa Turbo. Den
> havde fået monteret et turbo kit fra USA, og smed 250hk!
>
> Der var også nogle gale svenskere, der havde lavet en Fazer Turbo. Den
> skulle have omkring 280-300hk, men på feltet smed den "kun" 207hk!
> Ejeren sagde at det var en udstødnings ventil der var brændt.
> Den havde monteret en HKS Blowoff ventil, der gav en Rigtig fed lyd fra
sig.
>
> Ellers var der ikke så mange af de store overraskelser.
>
> Det mest sørgelige var at Kawa'en gik ind under 750ccm'erne, og derfor
> ville jeg ikke stille op. Ellers havde jeg gode vinder chancer....
>
> Mvh Emil
>
> --
>
http://Kawasaki.ZX-6R.636.Ninja.dk
> Scream if you wanna go faster....
>
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=26
>
Så er jeg også komet hjem. Det var en rigtig fed dag, med masser af hårdt
pumpede maskiner.
Det var selvfølgelig mega fedt med de turboladede maskiner. Med en af de
ting jeg synes er det sjovest ved sådan en dag, er at se hvor meget de
"proff" tunere kan hive ud af et komplet udstødnings system og et portet
topstykke. Mange gange havde de maskiner der havde fået den helt store
tur(portet top, hævet kompression osv.) kn 1-2hk mere en dem der bare havde
fuldt udstødningssystem.
Men FÅÅÅÅÅÅÅKKKK de turbo maskiner lød godt, og 272 hk flytter nålen på
dynoen MEGET hurtigt.
Tobias, Der måske kommer med en turbo CB 500 om 3 år