Hilser man ikke i udlandet?
Fra : Martin K. Gammelholm

Dato : 22-08-03 23:53

Hey!

Nu er jeg altså ved at blive tosset over at hilse på udenlandske MCer, som
så bare glor underligt på én!

Er det ikke skik at hilse i andre lande, eller...?

MVH
Martin :D
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=215

Fra : Oros

Dato : 22-08-03 23:57

Martin K. Gammelholm wrote:
> Er det ikke skik at hilse i andre lande, eller...?

Hvis de kommer nordfra så skulle de gerne gøre det. På min påsketur igennem
scandinavien hilste de både i Sverige, Norge og Finland. (de "meget" få jeg
trods alt mødte). Sydfra skal jeg så ikke kunne sige...

--
Rasmus Jensen, CBR600F2 ex kåbe.
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=222

Fra : Hans Paulin

Dato : 23-08-03 00:09

Oros wrote:

> Hvis de kommer nordfra så skulle de gerne gøre det. På min påsketur
> igennem scandinavien hilste de både i Sverige, Norge og Finland. (de
> "meget" få jeg trods alt mødte). Sydfra skal jeg så ikke kunne sige...

....glem dem sydfra - dét er antiklimaks...
Hans
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=286

Fra : Esben Bøll

Dato : 23-08-03 00:17

Hej.
Jeg kan fortælle at i England/Skotland Hilser næsten alle.
De har dog lidt problemer da de jo kører i den forkerte side og der så er
gas hånden der skal vinkes med.
Men de fleste der klarer det så bare med et nik med hovedet og det fungere
egentligt fint!

MVH Esbne Bøll
Ta "95 (som driller lidt for tiden)

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 23-08-03 07:24

Martin K. Gammelholm <buzzlightbeer@mail.dk> wrote:
> [...]
> MCer, som så bare glor underligt på én!
>
> Er det ikke skik at hilse i andre lande, eller...?

Jo, i udlandet hilses også, er min erfaring.

--
Mfh - Arne Lorenzen - FZS 600
www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=183

Fra : Peter Ursin

Dato : 23-08-03 08:30

Jeg er lige kommet hjem fra en tur igennem Holland-Belgien-Frankrig og der
hilste næsten alle. Selv hvis jeg skulle blive overhalet strakte de lige
benet ud eller lign. for at markere en hilsen. Så jo i udlandet hilser de
skam også.

mvh
Peter Ursin
VFR800

Fra : ls

Dato : 23-08-03 10:05

- og der hilses skam også i Tyskland....

/Lars

Fra : Jan Andersen

Dato : 23-08-03 10:51

.... og i Schweiz

Jan

Fra : Erwin Lansing

Dato : 23-08-03 10:11

In article <3f469e90$0$32503$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Martin K. Gammelholm wrote:
> Hey!
>
> Nu er jeg altså ved at blive tosset over at hilse på udenlandske MCer, som
> så bare glor underligt på én!
>
> Er det ikke skik at hilse i andre lande, eller...?

Erfaringen fra denne sommer er at der ikke er mange der hilser på
motorvejen, hvilket nok heller ikke er det nemmeste at gøre og opdage
med 1xx i timen. Så snart man dog kører af motorvejen, så
hilser alle igen.

--
Erwin Lansing, FreeBSD ports monkey - abe.fnidder.dk

Fra : Anet

Dato : 23-08-03 13:53

(klip)

Vi tog jo en tur til Garda søen på mc´erne og jeg må tilstå at det var ikke
ret mange der hilste undervejs. Kun på tankstationerne når vi tankede kom
der et nik eller noget. Ikke sådan som vi plejer her hjemme i lille Danmark.

hilsen

Annette
Fazer 1000

Fra : Allan Fryddenlund Je~

Dato : 23-08-03 16:03

Og herhjemme er der mange på nye cykler som ikke hilser på os på de gamle
(54), men vi er måske også "lidt" anderledes.
Venlig hilsen
Allan

Fra : Nicolai Fjellerad

Dato : 23-08-03 20:58

From: "Martin K. Gammelholm" <buzzlightbeer@mail.dk>

> Hey!
>
> Nu er jeg altså ved at blive tosset over at hilse på udenlandske MCer, som
> så bare glor underligt på én!
>
> Er det ikke skik at hilse i andre lande, eller...?

Var lige på en smuttur til Louis i Hamborg her forrige weekend, og der var
skam mange der hilste og vinkede. Og hjælpsomme var de skam også. Vi havde
fået viklet os ind i Hamborg, i en sådan grad at vi total mistede
orienteringen, og jeg spurgte en gut på en kværn, der holdt i krydset bag os
os, om han vidste hvad vej det var. Han kørte straks op foran os, og ledte
os helt hen til Louis forretningen (små 20 kilometer) selvom han slet ikke
skulle den vej! ..........Stort!
Fed oplevelse at køre i Tyskland. Dels fordi tendensen til at "parkere" i
overhalingsbanen ikke er så udpræget som i DK......

Mvh

Nicolai Fjellerad
XJ600s, '01

Fra : Veset

Dato : 23-08-03 23:21

On Sat, 23 Aug 2003 00:52:35 +0200, "Martin K. Gammelholm"
<buzzlightbeer@mail.dk> wrote:

>Hey!
>
>Nu er jeg altså ved at blive tosset over at hilse på udenlandske MCer, som
>så bare glor underligt på én!

Er det de svenske æggeskaller du tænker på, for de kigger nemlig
underligt på én når man hilser!? Ellers synes jeg da generelt at alle
hilser de gange jeg har været i udlandet (indtil videre er det kun
blevet til Sverige. Danmark og hvad der ligger sydpå har jeg ikke
været endnu!

--
Veset
XRV 750

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 24-08-03 11:43

Jo, det er da min erfaring

I år har jeg været i Tyskland, Tjekkiet, Østrig, Italien, Schweiz, lidt
Frankrig, Belgien og Holland, og jeg synes de har været flinke til at hilse
alle steder....

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Schlæger

Dato : 24-08-03 15:23

Martin K. Gammelholm wrote:

> Hey!

> Nu er jeg altså ved at blive tosset over at hilse på udenlandske MCer, som
> så bare glor underligt på én!

> Er det ikke skik at hilse i andre lande, eller...?

Er du da tosset. I sommerferien var vi i Alperne og Dolomitterne, og langt
de fleste hilste. Det var faktisk af og til et problem, specielt på de
rigtig sjove pasveje, hvor der er nok andet at bruge hænderne til

På motorvejene er det stadig lidt on and off - som jeg tidligere har
skrevet.

Mvh Schlaeger

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 26-08-03 07:16

jeg syntes også at italien, frankrig at de har været flinke til at hilse,
men når nu alle mc turisterne har drønet rundt i 14 dage på kan de/vi godt
blive lidt træt af at skulle hilse hver 5 minut.

Lasse
Mille & Karin & Neelix