HJÆLP: Startproblemer GSX 600 F
Fra : Birte Nielsen

Dato : 22-08-03 20:16

Hej NG

Jeg kan ikke starte min GSX 600 F, og har absolut ingen anelse om hvad
problemet kan være. Hvis der er nogle der kan guide mig på rette spor med at
få liv i maskinen vil jeg blive vældig glad.

MC er fra 2000 og har aldrig tidligere haft problemer med at starte, indtil
i aften.

Jeg satte nøglen i tændingen og forsøgte at starte, den sagde "tik tik tik"
(ikke "tik tik tik" som når den starter, men "tik tik tik") og var derefter
100 % død. Der sker intet når jeg drejer nøglen, det virker umiddelbart som
om den er helt tom for strøm.

Sidst jeg kørte på den var i går, uden problemer. Den har i nat stået på
gaden i regnvejr, kan der evt. være kommet regnvand ind nogle steder hvor
det helst ikke skulle ind?

Jeg skulle gerne have den startet inden mandag morgen, da jeg skal bruge den
på arbejde.

What to do????

På forhånd tak.

Birte

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 22-08-03 20:25

> Jeg satte nøglen i tændingen og forsøgte at starte, den sagde "tik
> tik tik" (ikke "tik tik tik" som når den starter, men "tik tik tik")

Hej Birte

Den tikke lyd du kan høre er starter relæet. Batteriet er fladt. Du kan lade
det op igen, men du skal finde ud af hvorfor det er fladt. Er det
motorcyklen der ikke kan lade, eller er det batteriet der er gået i stykker.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Birte Nielsen

Dato : 22-08-03 21:01

Hej Jakob

Fint nok, hvordan tjekker jeg om det er batteriet der er fladt (det burde
det vel ikke kunne blive på 1½ døgn) eller om det er motorcyklen der ikke
kan lade??

Birte

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 24-08-03 15:45

Har du et voltmeter? Så er det bare at måle spændingen direkte på batteriets
poler.

Når du engang får den igang, så mål lige spændingen over batteriet, ved fx
3-5000 omdr. Så skal du måle omkring, 14,2-14,5 volt, hvis er der noget galt
med ladesystemet.

Nu ved jeg ikke hvor du bor, men er batt. fladt kan du jo evt. (måske) låne
et batteri, så du lige kan komme på arbejde mandag morgen

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 22-08-03 20:23

Hej Birte!

> [...]
derefter
> 100 % død. Der sker intet når jeg drejer nøglen, det virker umiddelbart

"tik tik tik" ikke "tik tik tik, men "tik tik tik"?

Check batteriet, det kunne nemt være gået kaput...

Hilsen
Lars

Fra : Anders Houmark

Dato : 22-08-03 20:38

Birte Nielsen wrote:

[SNIP - vi antager her at fejlen skyldes fladt batteri]

Kan en motorcykel ikke startes uden at have batteri tilsluttet (+ ladet op)
? Der sidder vel kickstarter på motorcykler? Jeg spørger fordi jeg kun har
erfaring fra scooter, og de kan godt starte uden batteri.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 22-08-03 20:48

> [...]
> ? Der sidder vel kickstarter på motorcykler? Jeg spørger fordi jeg kun har
> erfaring fra scooter, og de kan godt starte uden batteri.

Hej Anders!
Nej, de fleste (specielt moderne) motorcykler med el-start, er ikke forsynet
med kickstarter. Så man skal altså i gear og løbe lidt, hvis man vil starte
uden brug af startermotoren. Desuden er det fy-fy, at frakoble MC-batteriet
hvis motoren er startet eller forsøges startet.

Hilsen
Lars

Fra : BSV

Dato : 22-08-03 23:03

Det der med at løbe den igang det vil jeg nu fraråde. Det kostede engang mig
en hel bunke penge på en ZZR 1100. Jeg var squ ikke hurtig nok med koblingen
da motoren kom igang, og løbe lige så stærkt som den kunne jeg heller ikke,
så i kan gætte hvad der skete, det må have set sjovt ud og ville garanteret
have vundet enhver konkurance i hjemmevideo, hvis det var blevet filmet.

Grin nu ikke for meget, for jeg er blevet drillet med det lige siden.

Så derfor vil jeg stærkt fraråde det, jeg garanterer dig for dine venner
glemmer det aldrig.

BSV
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=365

Fra : Morten Jensen

Dato : 22-08-03 23:39

min Suzuki GSF kan stilles med parkeringslys. Det er en position der ligger
milimeter fra ratlåsen. Er det også sådan på GSX600? Så kan den jo have
brugt al strømmen på parkeringslys...
-m0rt3n