Lad os skrive bedre subject-linier
Fra : Flemming Nyboe

Dato : 22-08-03 19:21

Hej Gruppe

Jeg vil lige give en opfordring til altid at skrive nogle subject / emne
linier med et beskrivende indhold.

Jeg læser kun en beskeden brøkdel af de indlæg der kommer, og med den
dejligt store trafik-mængde der er i gruppen er jeg nok langt fra den eneste
der har det sådan.

Det er imidlertid besværligt checke alle indlæg hvor det ikke kan tydes af
subject-linien hvad det drejer sig om.
Skriv en beskrivende subject linie - så er du sikker på at dit indlæg bliver
læst af dem det interesserer.

Eksempler på dårlige subject-linier:
"Spørgsmål"
"Åh nej, ikke igen ..."
"hjælp"
"RR: bunkestyrt"
(enhver lighed med faktiske subject-linier på gruppen er tilfældig)
Problemet med det sidste eksempel er at Outlook Express pga. kolon'et
fjerner "RR:" og erstatter det med "Re:" i svar, hvorved svaret bliver til
en ny tråd. Undgå at bruge kolon'er.

Autentiske eksempler på gode subject-linier:
"En lille advarsel om parkering i Sverige"
"Sidetasker til Ducati 900 monster"

--
VH Flemming Nyboe
DMC #382

Fra : Richard

Dato : 22-08-03 19:34

Flemming Nyboe wrote:

> [...]

> dejligt store trafik-mængde der er i gruppen er jeg nok langt fra den eneste

Helt enig; opfordringer som denne kan ikke fremføres for tit. Der går
sikkert mange guldkorn til spilde i tråde med intetsigende Subject

Husk det venner!

Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 22-08-03 20:27

Det synes jeg også

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 22-08-03 22:35

> Det synes jeg også

.... Og svare _under_ dét, som man svarer på!

Hilsen
Lars

Fra : Bjørn S

Dato : 23-08-03 09:25

"Flemming Nyboe" skrev
> [...]
>
> Jeg læser kun en beskeden brøkdel af de indlæg der kommer, og med den
> dejligt store trafik-mængde der er i gruppen er jeg nok langt fra den

Jeg er helt enig.
På den måden er det måske også nemmere at søge op relevante hits via Google.
Dog kan der gå mange guldkorn tabt i en tråd hvis man kun skimmer
overskriftene

--
/Bjørn