Ang. Honda VTR 1000 Firestorm
Fra : Jens Pytlich

Dato : 22-08-03 14:10

Hej i gruppen

Jeg går lidt og kigger på ovenstående som en ny cykel.
Jeg har ikke fået prøvekørt en endnu, men har dog kørt på en Suzuki TL1000R
for lige at mærke V-Twin fornemmelsen.

Er der evt. nogen der har erfaringer med en VTR 1000 som vil dele ud af dem?
Både positive som negative.
Jeg har læst Shootout testen postet den 20. aug, men jeg er også ude efter
erfaringer fra "almindelige" mennesker :)

Mvh.

/Jens
(Kawa GPX 600R)

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 22-08-03 15:02

Jeg har ikke selv prøvet den. Men dem jeg har talt med, har været glade for
den. Det eneste de har klaget over, har været størrelsen på tanken....

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : BoS.

Dato : 22-08-03 16:45

Jens Pytlich wrote:
> [...]
> Jeg har læst Shootout testen postet den 20. aug, men jeg er også ude
> efter erfaringer fra "almindelige" mennesker :)

Er du fra Nordsjælland - så kan du prøve min. Så kan du jo selv prøve. Det
er jo ikke kun et spørgsmål om svingegenskaber, men også om man kan holde
"larmen" og kørestillingen ud (som jeg kan - og jeg er 1.96m)

Negative ting: Den kører ikke ret lang på literen - det er sådan set det
eneste jeg har at sige.

mvh Bo

Fra : Jens Pytlich

Dato : 22-08-03 17:43

BoS. wrote:
> [...]
> prøve. Det er jo ikke kun et spørgsmål om svingegenskaber, men også
> om man kan holde "larmen" og kørestillingen ud (som jeg kan - og jeg

Jeg bor desværre i Århus, men ellers tak for tilbuddet. Jeg startede min
karriere på en Yamaha XS-500 med utætte potter, så larmen tror jeg ikke
bliver noget problem. Normalt har jeg ikke problemer med kørestilling (180cm
høj, 70kg) på sportsprægede cykler, så jeg tror heller ikke at det vil blive
et problem på VTR'en.

Er der nogen der har erfaringer med at montere highmount lydpotter og så
have sidetasker på? Jeg har et sæt Givi "smid-over" tasker, som jeg gerne
vil kunne bruge. Jeg har kig på de ovale titanium potter fra Leo Vince. (Jeg
har en (dog ikke highmount) på min nuværende GPX'er - lækker potte og lækker
lyd.)

Mvh

/Jens
(Kawa GPX 600R)

Fra : Orla Pedersen

Dato : 22-08-03 20:07

Jens Pytlich skrev i meddelelsen
<3f464832$0$24727$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...

> [...]
(Jeg
>har en (dog ikke highmount) på min nuværende GPX'er - lækker potte og

En VTR leveres med lydpotter, de er faktisk ret nødvendige hvis man vil
bevare det flotte momentforløb motoren er født med. I øvrigt er der rigeligt
med larm over det meste af jylland Tasker er svært, og med high
mount potter endnu sværere. Jeg pusler lidt med beslag til et Givi mono
"plade/beslag". Når jeg er færdig kommer der billeder og byggebeskrivelse.

mvh
Orla, som ikke fatter at MC'er skal larme.

Fra : Jens Pytlich

Dato : 22-08-03 21:57

Orla Pedersen wrote:
> [...]
> svært, og med high mount potter endnu sværere. Jeg pusler lidt med
> beslag til et Givi mono "plade/beslag". Når jeg er færdig kommer der

Det er ikke larmen jeg er ude efter, men placeringen af potterne, der efter
min mening giver en meget flot cykel. Min nuværende cykel købte jeg med et
komplet Laser 4i1 system der larmede frygteligt. Jeg skiftere potten til en
Leo Vince titanium-potte for at mindske støjen, ikke forøge den.
Titanium-potterne fra Leo Vince larmer faktisk overraskende lidt i forhold
til mange andre potter jeg har hørt. I hvert fald MEGET mindre end den Laser
potte jeg kørte rundt med før.

En anden grund til at ville sætte andre potter på er at barbere vægten lidt
ned for at hive lidt ekstra hestekræfter ud af cyklen og måske kombineret
med et KN-luftfilter og en ordenlig processionel inddysning forbedre
benzinøkonomien.

Jeg vil meget gerne se billeder af dit byggeprojekt.

Mvh

Jens
(Kawa GPX 600R)

Fra : Orla Pedersen

Dato : 23-08-03 07:57

Jens Pytlich skrev i meddelelsen
<3f4683b2$0$24689$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...

> men placeringen af potterne, der efter min mening giver en meget flot
cykel

Jamen det er jo smag og behag, jeg synes det er grimt.

> [...]
>ned for at hive lidt ekstra hestekræfter ud af cyklen og måske kombineret
>med et KN-luftfilter og en ordenlig processionel inddysning forbedre

KN er spild af penge, prøv at søge lidt på nettet, der er masser af folk i
eks. USA der med målte kurver kan vise, at det intet er værd. Med hensyn til
vægt, når Du er færdig med længere rør, beslag mm. hvor tror Du så vægten
ender ? Løb en tur i stedet !

Omkring benzinøkonomi, ("fie" går 15 km/liter), så har jeg stadig til gode
at se opsætningen i karburatorerne, så jeg ved ikke om den er standard. Jeg
kunne have den mistænkt for at være ændret, for jeg kan forstå at det ikke
er normalt med 15 km/liter ??

>Jeg vil meget gerne se billeder af dit byggeprojekt.

Det er stadig ved designfasen, jeg har en Givi plade at måle på, og skal her
en af dagene have afmonteret sædeklædningen, og have målt på stellet. Der
skal så bores to 25 mm huller i klædningen til de bærende stag. De huller
skal sidde rigtigt første gang, så jeg måler hellere nogle gange....

Hvis Du gerne vil have højt monterede potter for udseendets skyld, så er det
i orden, men lad være med at forvente flere kræfter. Med de længere rør kan
Du faktisk ikke undgå at ødelægge noget af "forløbet" i det højere
omdrejningsområde, og det er sgu' synd.

Æstetik betyder meget ! Jeg kunne selv finde på at flytte de originale
potter, men det bliver for at fjerne det "gab" på 5 cm, der er ind til
baggaflen. Cyklen kunne blive 8-10 cm smallere på den konto, men det kræver
at der skæres og svejses i potterne, så det ender nok med at jeg lever med
den detalje.

"Fie" står i Midthimmerland ca. 30 km syd for Aalborg, jeg vil da ikke
afvise at der kunne tilbydes en prøvetur.

mvh
Orla

Fra : BoS.

Dato : 23-08-03 10:52

Orla Pedersen wrote:

> [...]
> Med hensyn til vægt, når Du er færdig med længere rør, beslag mm.
> hvor tror Du så vægten ender ? Løb en tur i stedet !

Den originale Firestorm potte vejer 5 kg. En titanium udstødning vejer ca. 1
kg.
Hvad vejer et mellemrør? Skal vi sige 500 g lidt højt sat. Så har vi altså
en vægtbesparelse på omkring 7 kg for to potter. Løb du bare en tur, Orla -
den skal fanme være lang

> [...]
> længere rør kan Du faktisk ikke undgå at ødelægge noget af "forløbet"
> i det højere omdrejningsområde, og det er sgu' synd.

Man får flere kræfter. Og hvis man monterer et JetKit og får det rullet ind
af en fagmand, så får man også mere moment i mellemområdet end man havde
før.

mvh Bo

Fra : Orla Pedersen

Dato : 23-08-03 12:01

BoS. skrev i meddelelsen <3f47395a$0$21578$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...

> Løb du bare en tur, Orla -
>den skal fanme være lang

Sagt af manden der har monteret et voldsomt overvægtigt originalt Givi sæt

I øvrigt, uden at have set dit setup, kan man tage sædet af med et originalt
monteringssæt monteret ? Jeg regner faktisk med at skære den forreste
"tværbjælke" væk på selve pladen af samme grund, også for at boksen ikke
skal hænge og dingle for langt bag hjulakslen.

>Man får flere kræfter. Og hvis man monterer et JetKit og får det rullet ind
>af en fagmand, så får man også mere moment i mellemområdet end man havde
>før.

Det er en tro's sag ! Målt på et rigtigt bremserullefelt blegner tingene
sgu' lidt :-|

mvh
Orla

PS. 1 kg for en potte ? Hmmm..... Der skal også fyld i, og glasuld er
tungt ! Skal vi sige 2 kg løst pakket

Fra : BoS.

Dato : 23-08-03 12:27

Orla Pedersen wrote:
> BoS. skrev i meddelelsen
> <3f47395a$0$21578$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...

> Sagt af manden der har monteret et voldsomt overvægtigt originalt
> Givi sæt

Jeg kører ikke rundt med det til dagligt. Der har jeg kun beslagene til det
siddene oppe under sædet bag blinklysene. Det tager kun 5 min at sætte på -
bruger det kun til langfart. Og kun fordi det fulgte med cyklen. Normalt
sværger jeg til tanktasker.

> [...]
> den forreste "tværbjælke" væk på selve pladen af samme grund, også
> for at boksen ikke skal hænge og dingle for langt bag hjulakslen.

Ja, man kan godt tage sædet af med det monteret.

> Det er en tro's sag ! Målt på et rigtigt bremserullefelt blegner
> tingene sgu' lidt :-|

Det tror jeg nu ikke. I øvrigt mener jeg, at sådan et bremserullefet bedst
egner sig til at måle 16 tons lastbiler på. Når man fyrer en motorcykel af
på gaden, er der slet ikke så meget modstand i baghjulet, som der er på et
bremserullefelt. Det er der, når man fyrer en lastbil af. Der måles
accelrationen over flere kilometer - på en motorcykel har man jo opnået
topfart på et par hundrede meter. Men det er vist også lidt religion. Men en
ting ved jeg - ikke 10 vilde heste ville kunne lokke mig til at sætte min
cykel på et bremserullefet. Det holder jeg sgu for meget af den til.

Et DynoJet rullefelt svarer mere til det miljø, motorcyklen normalt udsættes
for.

> mvh
> Orla
>
> PS. 1 kg for en potte ? Hmmm..... Der skal også fyld i, og
> glasuld er tungt ! Skal vi sige 2 kg løst pakket

1,1 kg. for at være helt nøjagtig. Jeg står med en helt ny i hånden -
specielt hårdt pakket til V2'ere = mere potteuld. hmm

mvh Bo

Fra : Orla Pedersen

Dato : 23-08-03 15:13

BoS. skrev i meddelelsen <3f474f81$0$21660$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...

>Et DynoJet rullefelt svarer mere til det miljø, motorcyklen normalt
udsættes
>for.

Til gengæld kan Du ikke justere statisk dellast på dine karbunader, og det
er her økonomien hentes. Det er jo ikke alt der gøres op i accelleration.
Den daglige transport foregår vel ved noget der ligner 20- 40 % af max, og
så er det rart at dette område er i top. Jeg tror der har været brugt tid på
at trimme "fie" i den hensende, og det er slet ikke sikkert at alle
"hypperne er hjemme, men det er i grunden også så fløjtende ligegyldigt, der
er stadig masser af "servostyring"

>1,1 kg. for at være helt nøjagtig. Jeg står med en helt ny i hånden -
>specielt hårdt pakket til V2'ere = mere potteuld. hmm

incl. beslag ? Den må godtnok være tyndvægget ! Og jo, den originale
potte er tung, det er jo klart når man bruger dobbeltvægget opbygning, men
til gengæld forbliver den pæn på overfladen, og man brænder sig knapt så
meget ved kontakt med potten. Og der er ingen "ekstra" beslag til at tynge.

mvh
Orla

Fra : BoS.

Dato : 23-08-03 18:36

Orla Pedersen wrote:

> [...]
> opbygning, men til gengæld forbliver den pæn på overfladen, og man
> brænder sig knapt så meget ved kontakt med potten. Og der er ingen

Det er vægten med beslag. Og en titaniums udstødning/carbon bliver ikke ret
varm - man kan holde hånden på den selv når motoren er driftsvarm.

Naturligvis er titaniumspotten tyndvægget. Det er jo netop det, der er
fordelen med titanium. Det er mere holdbart, således at man kan lave det
tyndere.

De laver den originale dobbeltvægget, fordi den bliver meget varm pga. den
store modstand der er i potten. Titanium/carbon bliver ikke misfarvet.

Rustfrit stål kan blive gult ved meget høje temperaturer, men da en
sportsudstødning ikke bliver ret varm, sker dette sjældent.

mvh Bo

Fra : BoS.

Dato : 23-08-03 10:45

Orla Pedersen wrote:

> [...]
> svært, og med high mount potter endnu sværere. Jeg pusler lidt med
> beslag til et Givi mono "plade/beslag". Når jeg er færdig kommer der

Jeg har et originalt givi mono ophæng på min. Det er overhovedet ikke noget,
man behøver at lave selv. Det er lavet. Og der kan også godt sidde oplagte
potter på samtidigt med at jeg har Givi tasken på.

> mvh
> Orla, som ikke fatter at MC'er skal larme.

Jeg tror, det er en smagssag

Fra : Orla Pedersen

Dato : 23-08-03 14:39

BoS. skrev i meddelelsen <3f473791$0$21612$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...

>Jeg tror, det er en smagssag

Enig, forsåvidt. Hvis man møder en øjebæ, som eksempelvis oplagte potter
på en mc, så kan man jo kigge den anden vej. Der har man dog et valg. Kommer
der en larmepotte forbi, så har jeg ikke noget valg, det hjælper end ikke at
løbe bort derfra. :-|

Her forleden, i det gode vejr, var jeg ude på aftentur på de små veje i
østhimmerland, og det var nok vel over almindeligt accepteret hastighed..
På vej ud af en lang kurve kommer jeg fri af træerne, og kan få hundrede
meter fremme se en hest med et barn på, og moderen gående ved siden af. Nu
regner jeg ikke en hest for et "sikkert" transportmiddel, så det bliver vist
det man i fagsprog kalder en kontroleret katastrofeopbremsning, og da jeg
passerer dem er farten vel omkring 40 km/t, men de kan ikke have været i
tvivl om at jeg havde "travlt" lige forinden. Alligevel mødes jeg af et smil
og en hilsen fra moderen, se _det_ er fand'me fedt ! Det _kan_
betale sig at være hensynsfuld, og derfor kommer der heller aldrig
larmepotter på noget køretøj jeg ejer. Det vil jeg ikke være bekent at
udsætte mine medmennesker for.

mvh
Orla

Fra : BoS.

Dato : 23-08-03 18:39

Orla Pedersen wrote:

> [...]
>
> På vej ud af en lang kurve kommer jeg fri af træerne, og
> kan få hundrede meter fremme se en hest med et barn på, og moderen

Enig. Og jeg trækker altid koblingen når jeg passerer en
hest/barn/odling/hund/you name it. Selvom man har larmepotter, kan man da
godt tage hensyn, Orla. Og larmepotter er vist bare alle potter, der ikke
larmer mere end kæden i dine ører. Jeg tror ikke, vi bliver enige

mvh Bo

Fra : Orla Pedersen

Dato : 24-08-03 08:31

BoS. skrev i meddelelsen <3f47a6c3$0$21638$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...

> [...]
>godt tage hensyn, Orla. Og larmepotter er vist bare alle potter, der ikke
>larmer mere end kæden i dine ører. Jeg tror ikke, vi bliver enige

Når jeg skyder efter at tage hensyn, også med lyd, (tager Du også koblingen
når Du passerer mit hus ?), så er det generelt, og ikke rettet mod dig
personlig, jeg kender dig jo ikke. Og, trods alt, en sådan kæde tror jeg nu
nok jeg ville skifte

mvh
Orla

Fra : Orla Pedersen

Dato : 22-08-03 16:59

Jens Pytlich skrev i meddelelsen
<3f46166b$0$5138$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
>Hej i gruppen
>
>Er der evt. nogen der har erfaringer med en VTR 1000 som vil dele ud af
dem?

Min "fie" har kørt 27.000 km, heraf har jeg kørt de 5.000 km. Jeg har ikke
et sekund fortrudt købet. Køreegenskaberne rækker rigeligt til mit behov, og
cyklen er let at håndtere. "Fie" er gearet lavere end normalt, (45 tænder
bag i stedet for 41 originalt), det betyder tankevækkende nok, at nu passer
km. tælleren, :-| men speedometret er helt i skoven. Det er simpelthen for
dårligt, det svarer til at speedometret viser omkring 15 km/t. for meget ved
80km/t. Det betyder så også at tælleren med originalt tandhjul har talt for
lidt. Den lavere gearing passer fint til danske forhold, og 6. gear bruger
jeg faktisk kun på motorvej. En VTR motor har det nemlig bedst med at
"snurre" frit, (over 4500-5000 rpm), ellers går det ud over benzinøkonomien.

+'er
Smal
Let
God kontant trækkraft

-'er
For lille tank, (design bøf)
Voldsom motorbremse, overraskende specielt i regnvejr
Uprecist speedometer og km. tæller

mvh
Orla

Fra : Brian Luckow

Dato : 23-08-03 08:39

> Voldsom motorbremse, overraskende specielt i regnvejr

Hvilke dæk kører du med?

Nu har jeg ikke lige prøvet en VTR, men det er jo normalt at en stor V2'er
motorbremser meget, så baghjulsudskridninger kan minimeres rigtig meget med
nogle dæk med mere bid i. Mellemgas er også en go' ting at bruge.

Mvh., Brian Luckow

Fra : Orla Pedersen

Dato : 27-08-03 21:08

Brian Luckow skrev i meddelelsen ...

>Hvilke dæk kører du med?

Avon azaro, jeg fik den med SP monteret, og har fornyligt fået ST udgaven,
(lidt bedre til de mange til og fra arbejde km.) De opfører sig nogenlunde
ens, måske med et lille plus til ST, men igen det er jo nyt. Foran sidder et
udskiftnings modent, (for gammelt), Bridgestone BT 56

>Nu har jeg ikke lige prøvet en VTR, men det er jo normalt at en stor V2'er
>motorbremser meget, så baghjulsudskridninger kan minimeres rigtig meget med
>nogle dæk med mere bid i. Mellemgas er også en go' ting at bruge.

Jeg lever skam fint med det, XS 850'eren kunne såmænd også den slags, det
var kun for at gøre opmærksom på den egenskab som Jens næppe har oplevet på
GPX'en.

mvh
Orla

Fra : Jens Pytlich

Dato : 28-08-03 16:54

Orla Pedersen wrote:

> Jeg lever skam fint med det, XS 850'eren kunne såmænd også den slags,
> det var kun for at gøre opmærksom på den egenskab som Jens næppe har
> oplevet på GPX'en.

Det kan den skam sagtens. Men der skal geares hårdt ned :) Min gamle XS 500
var mere slem til det, men den havde nok også lidt dårligere dæk på.

/Jens
(Kawa GPX 600 R)

Fra : Armand

Dato : 28-08-03 21:31

Brian Luckow <luckowb@grafisk.dk> skrev i en

> Nu har jeg ikke lige prøvet en VTR, men det er jo normalt at en stor V2'er
> motorbremser meget, så baghjulsudskridninger kan minimeres rigtig meget
> med nogle dæk med mere bid i.

Er dét et specielt V2-kendetegn??
Mig bekendt er det da til højtydende firecylindrede at man udviklede
slipperkoblingen p.g.a. for voldsom motorbremsen

> ......Mellemgas er også en go' ting at bruge.

Hvis mellemgas er løsningen, er det en tungt løbende motor (á svær
krumtap/svinghjul) der er årsagen til baghjuls-blokering (når man kobler en
langtsomt løbende motor, som ikke lader sig tvinge op i omdrejninger, til
ved sammenligneligt højere hastighed!) :-|

- -
Armand.
(med slipperkobling på sin firecylindrede 400'er)

Fra : Orla Pedersen

Dato : 29-08-03 12:09

Armand skrev i meddelelsen ...

>Er dét et specielt V2-kendetegn??
>Mig bekendt er det da til højtydende firecylindrede at man udviklede
>slipperkoblingen p.g.a. for voldsom motorbremsen

Jeg troede det var Aprilia og Ducati der stod for den slags ? Der kan man
bare se !

> [...]
>langtsomt løbende motor, som ikke lader sig tvinge op i omdrejninger, til
>ved sammenligneligt højere hastighed!) :-|

Og det er i særdeleshed ikke et problem på VTR'en, en enkelt udsætter i
tomgang og alles står bomstille ! Den lever alene på den "svinghjuls
effekt" der er i at et af stemplerne altid er i fart. Min oplevelse af
bremsningen er fra når man slækker gassen for meget og/eller for pludseligt.
Ved lave omdrejninger er der også en lidt on/off virkning ved gasgivning,
eller sagt på en anden måde, man kan godt finregulere gassen, men det er
meget lidt håndtaget skal drejes, hvilket kræver lidt tilvænning, og er lidt
svært hvis der pludselig er andet at tænke på. Det er vel ret normalt ved
"butterfly" spjæld, den første lille del af bevægelsen åbner jo for
væsentlig mere luft end den sidste del. Der burde indbygges noget
linkmekanisme således at gasgivningen blev progressiv.

mvh
Orla
og "fie" som bliver mere og mere mekanisk stille efterhånden som den gamle
klistrede olie kommer ud af oliekanalerne

Fra : sumdj@ringamt.dk

Dato : 24-08-03 16:47

Hej Jens m.v.

JEG er ikke blevet vildt meget klogere, trods en deeel comments - Er du ?

Den "Shootout" test du henviser til vil jeg gerne lige høre, hvor du har
fundet,
da jeg også overvejer en VTR, men egentlig ikke har set/hørt så meget om
den.
Specielt har jeg været interesseret i andre VTR-chaufførers oplevelse af
kørestillingen,
der forekommer mig en anelse "spids".........

/Mike
CBR1000

Fra : Jens Pytlich

Dato : 24-08-03 22:01

sumdj@ringamt.dk wrote:
> Hej Jens m.v.
>
> JEG er ikke blevet vildt meget klogere, trods en deeel comments - Er
> du ?

Ikke meget. Dog lyder det til, at de to ejere der præsenterede sig, er glade
for deres cykler. Og det er jo egentlig det vigtigste.

> Den "Shootout" test du henviser til vil jeg gerne lige høre, hvor du
> har fundet, da jeg også overvejer en VTR, men egentlig ikke har set/hørt
så meget
> om den.

Den blev postet her i gruppen for en uges tid siden eller sådan.

> Specielt har jeg været interesseret i andre VTR-chaufførers oplevelse
> af kørestillingen, der forekommer mig en anelse "spids".........

Jeg har fundet en del engelske sider der omhandler VTR'en. Her står der en
hel del god information:

http://webpages.charter.net/gnemish/index.html
http://www.vtwo.demon.co.uk/firestorm/firestorm.htm
http://www.vtr1000.co.uk/
http://www.vtr1000.org

Jeg er blevet mere overbevist om at den cykel vil passe mit temperament af
at læse ovenstående sider. Nu mangler jeg bare at få prøvekørt en, det er jo
egentlig den eneste måde at finde ud af det på.

Det kan undre mig, at man ikke ser ret mange VTR'er rundt omkring i landet.
Jeg så f.eks. ikke en eneste til Powermeet i går og jeg kiggede ellers godt
efter. Om det er pga. dårlig reklame eller mangel på samme ved jeg ikke, men
de folk jeg har talt med i branchen (mekanikere og racerkørere) siger god
for cyklen. Den skulle have en meget stærk motor og være ret nem at hive
nogle flere heste ud af. Og så er har Honda jo ry for at lave ting af
kvalitet.

Mit eneste tvivlspunkt kan være hvordan den er med sidetasker på. Jeg har
nogle "smid-over" tasker, som jeg gerne ville køre med på ferie, men der er
vel ikke andet end at finde een i en forretning og så lige prøve at smide
nogle tasker på.
Til daglig kører jeg med en tanktaske, da en topbox efter min mening er en
synd mod en motorcykel, når der ikke er tasker på siden også. Men sådan er
vi jo så forskellige.

Mvh

/Jens
(Kawa GPX 600R) - der ikke var på feltet til Powermeet :)

Fra : Orla Pedersen

Dato : 27-08-03 20:56

Jens Pytlich skrev i meddelelsen
<3f49276f$0$93521$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...

>Ikke meget. Dog lyder det til, at de to ejere der præsenterede sig, er
glade
>for deres cykler. Og det er jo egentlig det vigtigste.

Ja, men vi er da glade for vores cykler, også selv om vi ikke er enige om
alting Men ligefrem skamrose VTR'en er nok ikke vores stil.

> [...]
jo
>egentlig den eneste måde at finde ud af det på.

Og der hænger Du sgu' da i bremsen

>Det kan undre mig, at man ikke ser ret mange VTR'er rundt omkring i landet.

Få har set lyset ! De fleste går åbenbart målrettet efter HK.

> [...]
>vel ikke andet end at finde een i en forretning og så lige prøve at smide

Jeg ville ikke lade nogle smidover tasker "gnubbe" malingen af "fie". Jeg
ville gå efter topboks, men det ved Bo mere om. Grunden til at jeg selv vil
lave beslagene til "monopladen" er, at jeg vil have beslaget skjult inde bag
klædningen. Jeg har ikke set det originale beslag til VTR'en, men hvis det
er i samme stil som til KiloFazeren, så er det en øjebæ af rang.

>Til daglig kører jeg med en tanktaske, da en topbox efter min mening er en
>synd mod en motorcykel, når der ikke er tasker på siden også. Men sådan er
>vi jo så forskellige.

Fordi en ting er praktisk, så kan den jo også godt være pæn. Og jeg skal
nok lade være med at sige hvad jeg mener om tanktasker

mvh
Orla

Fra : Jens Pytlich

Dato : 28-08-03 17:00

Orla Pedersen wrote:

> Og der hænger Du sgu' da i bremsen

He he Jeg har så travlt i øjeblikket at jeg skal planlægge selv mine
toiletbesøg lang tid i forvejen. Men hvis jeg får mulighed for det vil jeg
helt sikkert tage dig på ordet.

> Fordi en ting er praktisk, så kan den jo også godt være pæn. Og jeg
> skal nok lade være med at sige hvad jeg mener om tanktasker

Det er godt vi kan være enige om at være uenige. Jeg er dog enig med dig
i at en topbox er praktisk.

/Jens
(Kawa GPX 600 R)

Fra : Orla Pedersen

Dato : 27-08-03 20:35

sumdj@ringamt.dk skrev i meddelelsen ...
>Hej Jens m.v.

>JEG er ikke blevet vildt meget klogere, trods en deeel comments - Er du ?

Hey, styr dig lige ! Jens har fået to tilbud om at komme tæt på, og prøve
en VTR, både i nordsjælland og nordjylland. Hvis det vitterligt er uden for
aktionsradius, så har han ikke brug for en VTR ! Den er ikke udpræget egnet
til bykørsel, efter en ca. 30 km lullen rundt i byen længes man efter åbne
strækninger med masser af sving.

>Specielt har jeg været interesseret i andre VTR-chaufførers oplevelse af
>kørestillingen,
>der forekommer mig en anelse "spids".........

Se ovenfor.

mvh
Orla