/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Hjælp til Jetkit + KN filter !
Fra : sbh


Dato : 06-04-01 00:36

Haløjsaen !
da jeg har fået monteret 2 stk carbon sports udstd. overvejer jeg
naturligvis dysse Gsx1100 F er`en, men kan det betale sig at ofre lidt
ekstra og købe jetkit og KN filter, er er det bare opreklameret !!??

Er det entligt nødvendigt at dysse cyklen om når der kommer mere åbne potter
på, for mc doktoren siger : nej du, bare vent lidt med det, det kan nu værer
at den kører godt nok med de dysser der er i nu ... er det sandt ??? jeg
har nemlig hørt flere historier om hul i stempel osv....

Mvh
Steen
GSX1100F 95`



 
 
Dennis Hellan Peders~ (06-04-2001)
Kommentar
Fra : Dennis Hellan Peders~


Dato : 06-04-01 05:23


sbh <bugtrup@email.dk> skrev i en news:9aivih$1eeg$1@news.cybercity.dk...
> Haløjsaen !
> da jeg har fået monteret 2 stk carbon sports udstd. overvejer jeg
> naturligvis dysse Gsx1100 F er`en, men kan det betale sig at ofre lidt
> ekstra og købe jetkit og KN filter, er er det bare opreklameret !!??
>
> Er det entligt nødvendigt at dysse cyklen om når der kommer mere åbne
potter
> på, for mc doktoren siger : nej du, bare vent lidt med det, det kan nu
værer
> at den kører godt nok med de dysser der er i nu ... er det sandt ??? jeg
> har nemlig hørt flere historier om hul i stempel osv....
>
> Mvh
> Steen
> GSX1100F 95`
>
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>



Hej Steen.

De to cykler jeg har prøvet at sætte anden udstødning på , er ikke blevet
dysset om mens jeg har haft dem !!, men det er helt klart blevet anbefalet
hvis jeg ville
have den sidst opnåelige effekt med, men nu er der ingen af dem der har haft
så meget motor kraft at jeg har følt at jeg ville ofre en omdysning eller
jet-kit, sættene var primært
købt for at få lidt lyd.
Begge cykler har været på rullefelt, netop for at være sikker på at de fik
nok benzin , så de ikke brændte huld i et stempel.

Cykel 1:

Kawasaki ER-5 , købte et komplet sæt incl. forrør Devil Competition, det var
nok den cykel hvor at jeg kunne mærke mest forskel , i ydelsen,
fik iflg. test kørslen 8-9 NM mere i mellemområdet, HK kan jeg ikke huske
2-4 stk. mener jeg at det var.

Cykel 2 :

Suzuki GSX600F , en IXIL Slip-on potte, havde den ikke på rullen med den
originale potte, så om jeg har fået mere eller mindre effekt ved jeg ikke,
men den fik en god lyd,
ikke for høj men dejlig hul,
den fik ;efter jeg havde solgt den, et Kn-filter + jet-kit monteret, og
iflg. kilder / køber blev det en _helt_ anden cykel, men det har jeg kun
"kildens" ord for .


--
Hilsen
Dennis Pedersen
Peugeot 106 Diesel
Moto Guzzi Nevada 750 Club





Armand (06-04-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 06-04-01 11:32


sbh <bugtrup@email.dk> skrev i en
news:9aivih$1eeg$1@news.cybercity.dk...
> Haløjsaen !
> da jeg har fået monteret 2 stk carbon sports udstd. overvejer jeg
> naturligvis dysse Gsx1100 F er`en, men kan det betale sig at ofre lidt
> ekstra og købe jetkit og KN filter, er er det bare opreklameret !!??

Først og fremmest er det en god ide at på (co²) testet modellen på et
rullefelt, blot for at konstantere hvorvidt at den trænger til en
omdysning!

Skal den dysens om og der alligevel skal lægges arbejdsløn i sagen, vil
jeg mene at man ligeså godt kan få et K&N jet-kit på med det samme.

Og så står vi i dilemma'et:
Modellen er på bænken og kunne godt trænge til en omdysning; men du skal
først have et jet-kit hjem, hvorved arbejdet kun kan blive dyrere af at
mekanikeren skal have fat i modellen/på rullefeltet igen senere :-/
Ergo: Tag beslutningen nu - Få bestilt et jet-kit og husk at sætte en
tuningsvant mekaniker med et ordentligt rullefelt incl. co²-tester på
jobbet!

Anbefalinger? - Tjaeh, hvor bor du i landet??

--
Armand.





Ksa (06-04-2001)
Kommentar
Fra : Ksa


Dato : 06-04-01 13:23

Ikke for at kværulere så er det en CO test og ikke en CO2 test han er
intresseret i.

Og så er det sådan at hvis du køre med en for lav CO værdi har du formeget
ilt, hvilket vil give dig større benzin forbrug, sandsynligvis udsætter, og
i værste tilfælde et brændt stempel, men så har du nu også en ekstrem mager
forbrænding og et forkert tændings tidspunkt.

Co2 er et affalds produkt som både du og jeg og Mc en producere. Det lever
vores planter af, men for meget CO2 ødelækker vores ozonlag.

Ps. CO2 er grunden til at solen altid skinner over McDrive


Ksa



Armand (07-04-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 07-04-01 01:06


Ksa <symbio@zybermail.dk> skrev i en
news:9akcj6$64a$1@news.inet.tele.dk...
> Ikke for at kværulere så er det en CO test og ikke en CO2 test han er
> intresseret i.

You're damn right!

Min iver over at bruge " ² "-tasten, løb vist over med mig

--
Armand.





Jonas Holt (07-04-2001)
Kommentar
Fra : Jonas Holt


Dato : 07-04-01 12:42

> Co2 er et affalds produkt som både du og jeg og Mc en producere. Det lever
> vores planter af, men for meget CO2 ødelækker vores ozonlag.

CO2 ødelægger ozonlaget?!?? Det har jeg ikke hørt om før.

--
Mvh
Jonas Holt & CBR600F2



Adam Christensen (07-04-2001)
Kommentar
Fra : Adam Christensen


Dato : 07-04-01 12:47

"Jonas Holt" <jholt@norden-fjords.dk> wrote in message
news:9amucn$p02$2@sunsite.dk...
> > Co2 er et affalds produkt som både du og jeg og Mc en producere. Det
lever
> > vores planter af, men for meget CO2 ødelækker vores ozonlag.
>
> CO2 ødelægger ozonlaget?!?? Det har jeg ikke hørt om før.

Det gør det heller ikke. CO² skaber drivhuseffekt (siges der - nogle af os
tror mere på solens indflydelse . CFC-gasser ødelægger ozonlaget.

--
Adam
SV650S



Bent Erik Thomsen (07-04-2001)
Kommentar
Fra : Bent Erik Thomsen


Dato : 07-04-01 11:55

Nu bliver jeg nødt til at spørge om havd et "KN jet-kit" egentlig består af
??
Er det noget man kan får til en næsten antik cykel som min ?

Jge kom nærmest ved et uheld til at købe et KN filter til min cykel på
stumpemarked i Herning.
(jeg bød 100 kr og fik det sgu)

Jeg har endnu ikke monteret det netop fordi jeg forudser problemer med
dysning.
mvh
--
Bent Erik Thomsen
Nær Ålborg
1980 Suzuki GS850GT




Ksa (07-04-2001)
Kommentar
Fra : Ksa


Dato : 07-04-01 12:02

Et KN-filter vil give dig mere luft, og jo det burde følges op med en anden
udstødning og en dysning, hvis det var for effektens skyld. Ellers burde du
få en bedre økonomi bare ved at give den et Kn-filter.

Ksa



Michael K. S. (07-04-2001)
Kommentar
Fra : Michael K. S.


Dato : 07-04-01 12:00

On Sat, 7 Apr 2001 12:55:01 +0200, "Bent Erik Thomsen" <bmt@poet.dk>
wrote:

>Nu bliver jeg nødt til at spørge om havd et "KN jet-kit" egentlig består af
>??

Findes i forskellige "stages",men et stage1,består som regel af
nåle,dyser og fjedre.

>Er det noget man kan får til en næsten antik cykel som min ?

Hmmm,det ved jeg så ikke lige....Men der er en nem måde at finde ud af
det på,de har nemlig en dansk hjemmeside :

http://www.dot-e.dk/knfilter.dk/index.htm

Vh
-Michael
Nr.xx - Pax Deorum....

Armand (09-04-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 09-04-01 00:49


Michael K. S. <Michaelks@image.dk> skrev i en
news:kfstctcq5pttu5uqc6mp3fe36qdagf6cda@4ax.com...
> On Sat, 7 Apr 2001 12:55:01 +0200, "Bent Erik Thomsen" <bmt@poet.dk>
> wrote:
>
> >Nu bliver jeg nødt til at spørge om havd et "KN jet-kit" egentlig
> > består af ??
>
> Findes i forskellige "stages",men et stage1,består som regel af
> nåle,dyser og fjedre.

Jup!
Men så vidt jeg ved også med et obligatorisk filter i sættet, hvorfor
det allerede indkøbte sikkert er spildt :-/

Til gengæld indikerer det tilgængelige filter at man også vil kunne
finde et jetkit til modellen, derved at den eneste variabel udover
luftfilterets konstruktion er karburatorerne, og de er universelle
Mikuni-monteringer!

--
Armand.





Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177611
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409310
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste