XJ 600 startproblemer
Fra : Svend Morsing

Dato : 21-08-03 21:01

Hej

Jeg er den tilfredse ejer af en 95'er Yamaha XJ600 Diversion. Hvis cyklen
har stået stille i længere tid (2-3 dage) kan den have problemer med at
starte, det lyder som om den er "druknet". Hakker i det når den kommer igang
men kører perfekt efter 1-2 minutter. Jeg skal aldrig bruge choker for at få
den igang. Jeg har derfor mistanke om problemer med benzinhanen og at
kaburatorerne "løber over". Er der nogle her der har et bud.

Svend M
Yamaha XJ600 Diversion

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 21-08-03 23:33

Svend Morsing <morsing@mail1.stofanet.dk> skrev i en
> [...]

> den igang. Jeg har derfor mistanke om problemer med benzinhanen og at
> kaburatorerne "løber over". Er der nogle her der har et bud.

Der skal altid lukkes for benzinen, enten af dig eller noget automatik.
Derudover kan du have en svømmer der er sivende. Der løber så benzin ind og
skyller olien af stempler (totaktere sarte), og fortynder evt. også
motorolie. Så udover startbesvær får du snart besvær med din bankkonto....
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Anders Thorup

Dato : 22-08-03 08:16

Preben Riis Sørensen wrote:
<SNIP>

> Der skal altid lukkes for benzinen, enten af dig eller noget
> automatik. Derudover kan du have en svømmer der er sivende. Der løber
> så benzin ind og skyller olien af stempler (totaktere sarte),

Ehh, hvornår er en XJ600 lige blevet en totakter???
Benzinen skulle da ikke gerne skylle olie af stemplerne,,,, i det hele taget
bør der slet ikke være olie på stemplerne!! Eller er jeg helt forkert på
den?

> og
> fortynder evt. også motorolie. Så udover startbesvær får du snart
> besvær med din bankkonto....

Korrekt, du kan risikere, at benzinen løber gennem kabunaderne, og ind i
cylinderen, og derefter siver forbi stemplerne og ned i motorolien, som
dermed mister sine smørende egenskaber, og det kan være særdeles uheldigt,
og bliver enddog meget dyrt hvis du ikke gør noget ved det, med det samme!!!

--
MVH/ Best Regards
Anders Thorup

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 22-08-03 22:13

Anders Thorup <Nospam@it.dk> skrev i en
> [...]
taget
> bør der slet ikke være olie på stemplerne!! Eller er jeg helt forkert på

Læs igen, og se at jeg svarer generelt. Og en totakter er stadig mere sart
overfor tørre stempler end en firtakter, der får oliefilm med det samme. Jo
vel skal der være olie, så det er du (forkert på).
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Armand

Dato : 22-08-03 15:15

> [...]

> den igang. Jeg har derfor mistanke om problemer med benzinhanen og at
> kaburatorerne "løber over". Er der nogle her der har et bud.

I min news-reader er der, når jeg har sorteret "efter emne", en tilsvarende
tråd lige over denne meddelese!
Dén omhandler dog en XS400; men mit bud på problemet er det samme (= doven
bensin)!

Læs derfor indlæggene i tråden "XS 400 startproblemer" fra 2/8-03, eller
spring direkte til mit svar her: news:bggpk3$1a1a$8@news.cybercity.dk !

--
Armand.