Molslinien - Århus - Odden
Fra : Esben Laursen

Dato : 21-08-03 19:07

Kæresten og jeg skal en smut til staden på MC i næste uge, hvor vi blandt
andet agter at rulle med ud til Bakken d. 25.
Jeg har reserveret plads på Århus - Odden overfarten, men nu går jeg og
bekymrer mig om min MC velbefindende på selve overfarten. Er der evt. nogen
der har nogle erfaringer på netop den overfart. Bliver MC'en spændt fast
eller hvordan foregår det. Jeg er samtidig i tvivl om jeg bør sætte den på
center eller side støtten. Mine bekymringer går på at min MC er rimelig tung
når den har 3xGivitasker monteret og derfor godt kan stå lidt ustabil på
sidestøtten.

Mvh
Esben - Bandit 600 N
http://www.esbens.dk/mc/
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=339

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 21-08-03 19:26

> [...]
> evt. nogen der har nogle erfaringer på netop den overfart. Bliver
> MC'en spændt fast eller hvordan foregår det.

Det er gode remme til at spænde med.

> [...]
> går på at min MC er rimelig tung når den har 3xGivitasker monteret og
> derfor godt kan stå lidt ustabil på sidestøtten.

Det er mest religion - men brug bare den tid der skal til for at du selv
er sikker på at den står solidt

/A

Fra : Thorstein

Dato : 21-08-03 21:13

<AndersDOTMajland@jyde.dk> wrote in message news:bi32so$19u$1@sunsite.dk...

> Det er gode remme til at spænde med.
<-cut->

Fint, men hvordan spænder man den bedst fast ?

Links ? Billeder ?

På forhånd tak for hjælpen!

/ Thorstein

Fra : Carsten

Dato : 21-08-03 21:37

Du skal selv spænde den fast. Det foregår ved at din cykel står på tværs
af færgen (i bredde-retningen so to speak) med et metal "øje" i
skibsdækket på begge sider af cyklen. Du tager så en af de dertil hørende
remme med en form for opspændings-spil på og sætter i det ene øje i
skibsdækket, hen over sadlen (læg dit halstørklæde/håndklæde i mellem),
ned til det andet øje og spænd remmen rimeligt hårdt men ikke så hårdt at
din saddel bliver helt klemt i stykker. Hvis remmen er blevet efterladt af
et sjuskehoved kan det være lidt svært. Husk ikke at gøre det sværere for
den næste

Carsten

Fra : lange

Dato : 22-08-03 07:28

> Mine bekymringer går på at min MC er rimelig tung
> når den har 3xGivitasker monteret og derfor godt kan stå lidt ustabil på
> sidestøtten.

Hvis det kun er et snut til bakken du skal, kan du jo overveje at afmontere
nogle af taskerne.

Lange

Fra : Esben Laursen

Dato : 22-08-03 15:34

"lange" <morten.lange@postman.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis det kun er et snut til bakken du skal, kan du jo overveje at
afmontere
> nogle af taskerne.
>
> Lange

He he, ja jeg kører heller ikke rundt med dem for sjov
Men vi skal være væk i nogle dage (5 stk), og du ved nok hvor meget skrammel
sådanne madammer absolut skal have med som et absolut minimum (hårtørrer,
badevægt m.m.)

Esben

Fra : Armand

Dato : 22-08-03 15:59

lange <morten.lange@postman.dk> skrev i en

> Hvis det kun er et snut til bakken du skal, kan du jo overveje at
afmontere
> nogle af taskerne.

Selvom man er nervøs over sine dyrtkøbte sidetasker, så er de oftest gode og
billige(-re end original-plastik) crash-pads - Især ved low-speed tilt's

--
Armand