/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
fejlfinding: bateri eller lader!
Fra : Thim Jørgensen


Dato : 21-08-03 15:19

Efter to stk. løbeture i denne uge med min lille gixxer, må jeg bede om lidt
hjælp til lidt fejlfinding..



Det begyndte i lørdags, hvor jeg skulle hjem fra min mine forældre ved køge
til kbh. Det undrede mig på vejen hjemad at det blev sværere og sværere, at
se om den stod i frigear, da der ikke var meget lys i lampen, som indikerer
at den står i frigear.


Ved nørrebrogade er maskinen blevet så varm at blæseren går igang og
maskinen sætter med det samme ud, og jeg kan ikke få den igang igen og må
løbe de sidste 300 m. hjem istedet for. Da jeg kommer hjem bestiller jeg
fluks et nyt batteri, da det eventuelt kunne være her problemet lå.



Jeg konstanterede dog dagen efter, at maskinen sagtens selv kunne starte og
besluttede mig for, måske en anelse naivt , at køre ud og hente
batteriet.....Jeg kom ca. en km eller to, hvorefter blæseren går igang og
jeg endnu engang må ty til en omgang ufriviligt motion.



Efter nærmere overvejelse, tror jeg nu ikke det var batteriet den var gal
med, men nærmere at den nok ikke lader på batteriet.....Men hvordan
konstanterer jeg nemmest dette? og hvordan kan jeg afhjælpe problemmet....



Mvh. Thim

GSX-R 400

Et stk. Haynes Manual til en GS-500, kan afhentes gratis på Nørrebro



 
 
hms (21-08-2003)
Kommentar
Fra : hms


Dato : 21-08-03 16:13

Hej.

Den hurtige måde er at sætte et voltmeter på batteripolerne og se om
spændingen stiger når du gasser op fra tomgang.Der kan selvfølgelig også
være andet galt , men denne metode er normalt første step.

m.v.h.
hms

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


palle jensen (21-08-2003)
Kommentar
Fra : palle jensen


Dato : 21-08-03 18:52

du kan også pille ledninger af batteriet når den er staret og så prøve at
tænde lyset, hvis den ikke lader liv den gå i stå.
m.v.h
palle jensen

"hms" <hms.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:3f44e240$0$48890$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hej.
>
> Den hurtige måde er at sætte et voltmeter på batteripolerne og se om
> spændingen stiger når du gasser op fra tomgang.Der kan selvfølgelig også
> være andet galt , men denne metode er normalt første step.
>
> m.v.h.
> hms
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>



Steen Gruby (21-08-2003)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 21-08-03 19:18

On Thu, 21 Aug 2003 19:52:24 +0200, "palle jensen" <phhj@esenet.dk>
wrote:


Hej Palle.

>du kan også pille ledninger af batteriet når den er staret og så prøve at
>tænde lyset, hvis den ikke lader liv den gå i stå.
>m.v.h
>
Man må aldrig fjerne batteriet fra en kørende motor.
På mange MC'er kan reguleringen ikke finde ud af det uden batteriet,
og hvis ladesystemet løber løbsk kan man risikere at brænde tændboks
og anden elektronik af.
>>
>> Den hurtige måde er at sætte et voltmeter på batteripolerne og se om
>> spændingen stiger når du gasser op fra tomgang.Der kan selvfølgelig også
>> være andet galt , men denne metode er normalt første step.
>>
Det er jeg derimod enig i.
Hvis generatoren kan hive batteriet op på 14,0-14,4 volt er
ladesystemet sikkert i orden.
Hvis spændingen ligger under 14 volt er der noget galt med
ladesystemet.

Hvis motoren kan starte på et batteri der har været kørt fladt og som
har restitueret sig selv uden lader, er det et sundt batteri.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Armand (22-08-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 22-08-03 15:48


palle jensen <phhj@esenet.dk> skrev i en
news:3f4506d7$0$24681$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> du kan også pille ledninger af batteriet når den er staret og så prøve at
> tænde lyset, hvis den ikke lader liv den gå i stå.

Hva' er dét for et råd??

Eftersom at modellen, som alle andre nutidige firetaktere, har
batteri-tænding, vil motoren dø øjeblikkeligt når man afmonterer batteriet -
Hvilket forøvrigt i sig selv er en kritisk handling på enhver kørende
motor!!

--
Armand.





Peter Graff (21-08-2003)
Kommentar
Fra : Peter Graff


Dato : 21-08-03 19:04

Hvis du bor på nørrebrogade, Har du ikke ret langt hen til Schnabel. Skub
din cykel derhen og få ham til at måle den igennem, Han kan det l***. Jeg
kan ikke huske adressen men mener den ligger i kronborggade.

MVH

Peter Graff




Thim Jørgensen (21-08-2003)
Kommentar
Fra : Thim Jørgensen


Dato : 21-08-03 19:00

> Hvis du bor på nørrebrogade, Har du ikke ret langt hen til Schnabel. Skub
> din cykel derhen og få ham til at måle den igennem, Han kan det l***. Jeg
> kan ikke huske adressen men mener den ligger i kronborggade.
>

Ok, mange tak for alle svarene, jeg prøver nogle af tingene imorgen og
vender tilbage

Thim




Hans Paulin (21-08-2003)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 21-08-03 19:09

Peter Graff wrote:
> Hvis du bor på nørrebrogade, Har du ikke ret langt hen til Schnabel.
> Skub din cykel derhen og få ham til at måle den igennem, Han kan det
> l***. Jeg kan ikke huske adressen men mener den ligger i kronborggade.

ES Elektro/Erik Schnabel
Kronborggade 5
2200 KøbenhavnN
Tlf. 3585-4080
--
Med venlig hilsen
Hans
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=286


Dak (22-08-2003)
Kommentar
Fra : Dak


Dato : 22-08-03 14:57

>
> Jeg konstanterede dog dagen efter, at maskinen sagtens selv kunne starte
og
> besluttede mig for, måske en anelse naivt , at køre ud og hente
> batteriet.....

Ja og så sætter han en ven (mig) til at hente det for ham
..

Dak
Suzuki GS500Ev



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177515
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408625
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste