Første billede af Yamaha's R1 - 2004
Fra : Psycho Cowboy

Dato : 21-08-03 11:24

Så fandt jeg endelig et billede af den nye 2004 model Yamaha R1. Det er
tilsyneladende scannet ind fra et tysk blad, men det giver da et lille
indtryk af, hvordan den ser ud... Meget lækker i mine øjne!
Nu bliver det spændende at se, om specifikationerne kan hamle op med
Suzukis GSX-R 1000 og Hondas nye CBR1000RR!

http://hayabusa.bikepics.com/yamaha-r1-04-bikepics-058231.jpg

--
Psycho Cowboy
Babygixxer

Fra : Benz...

Dato : 21-08-03 12:15

Psycho Cowboy wrote:
> [...]
> Nu bliver det spændende at se, om specifikationerne kan hamle op med
> Suzukis GSX-R 1000 og Hondas nye CBR1000RR!

Der er også et billede af den i det nye Bike.
Ved ikke rigtig hvad jeg syntes, tror lige at jeg skal vænne mig til den.
Bremserne ser ikke ud som om at de er blevet ændret. Selvom at de ellers nok
godt kunne trænge til en lille tur.
Men udstødningen glæder jeg mig til at se billeder af. :)

--
mvh Benz... R6 millennium
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=268

Fra : Ole Sørensen

Dato : 21-08-03 12:34

> Bremserne ser ikke ud som om at de er blevet ændret. Selvom at de ellers
nok
> godt kunne trænge til en lille tur.

Øhhh...mener du bremserne på den/de "gamle" fejler noget ??? - Er de ikke
stadig blandt de bedste, ell. er jeg gået glip af udviklingen indenfor det
sidste år ??

> Men udstødningen glæder jeg mig til at se billeder af. :)

Yep...samme her. - Den ser rimelig lovende ud.

Mvh /Ole
YZF-R6 ´02
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=186

Fra : PeterL

Dato : 21-08-03 13:03

Don't mean to rain on your parade, men det er et måneder gammelt manipuleret
billede af den gamle '02'er.
Der er en del andre billeder derude af den kommende R1'er men de er alle
gæt.

MCN havde i sin tid er ret godt bud på 02'eren, så mon ikke det billede de
havde i bladet sidste (...eller var det forige...) onsdag ligger ret tæt på?
(Jeg har ikke selv set det, så hvis nogen gidder scanne det, skal i ikke få
sure miner herfra)

-PeterL

Fra : Ukendt

Dato : 21-08-03 13:13

<snip>
> [...]
ellers nok
> godt kunne trænge til en lille tur.
> Men udstødningen glæder jeg mig til at se billeder af. :)

Bremserne på R1'eren er noget af det bedste på markedet.

Hvor har du fået den idé at de skulle være dårlige?

Kenneth
R1

Fra : Benz...

Dato : 21-08-03 13:53

Kenneth Sørensen wrote:
> <snip>
>>

> Bremserne på R1'eren er noget af det bedste på markedet.
>
> Hvor har du fået den idé at de skulle være dårlige?
>
> Kenneth
> R1

Bike skriver da gang på gang at de ikke kan hamle op med de andre fra
klassen, gixxer, zx-9, fejeblad.
Måske har jeg læst for meget bike.
Eks. det helt nye blad.

(har desværre ikke fået chancen til at prøvet mødyrets storebror men håber
da at det bliver "snart", det er jo en veldig bra maskine!! :) )

--
mvh Benz... R6 millennium (møgdyret)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=268

Fra : Jes Vestervang

Dato : 21-08-03 23:00

Benz... wrote:

> Bike skriver da gang på gang at de ikke kan hamle op med de andre fra
> klassen...

Bike... Er det bare mig, eller skal man ikke tage det, de skriver, med et
(kilo-) gran salt?
--
mvh Jes Vestervang (der lige har opfundet et kilogran

Fra : Orla Pedersen

Dato : 22-08-03 07:40

Jes Vestervang skrev i meddelelsen ...

>Bike... Er det bare mig, eller skal man ikke tage det, de skriver, med et
>(kilo-) gran salt?

Det kommer vel an på om det er vand på ens egen mølle ?

mvh
Orla

Fra : Jes Vestervang

Dato : 22-08-03 19:28

Orla Pedersen wrote:

> Det kommer vel an på om det er vand på ens egen mølle ?

Et kilogran vand på egen mølle er heller ikke at kimse af
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-03 12:30

> Bike skriver da gang på gang at de ikke kan hamle op med de andre fra
> klassen, gixxer, zx-9, fejeblad.
> Måske har jeg læst for meget bike.
> Eks. det helt nye blad.

Frøerne og fejebladet, har rigtig gode bremser, men gixxer 1000's
bremser (f.eks) er der noget af det første man udskifter, de skulle fade
for et godt ord. Jvf Jørund Seim svjh.

Når jeg har kørt trackdays (selv på meget varme dage) har der ikke været
antydningen af svigt. Personligt har jeg aldrig kørt med bedre bremser,
rigtig fin føling og power (selv med kun to fingre, men lad os ikke
starte en tråd om det .

> (har desværre ikke fået chancen til at prøvet mødyrets storebror men
håber
> da at det bliver "snart", det er jo en veldig bra maskine!! :) )

Ja, jeg er også glad for R1'eren, men det skinner vist også igennem nu
og da

Fra : Armand

Dato : 22-08-03 15:50

Kenneth Sørensen <Kenneth(snabela)krumling(punktum)dk> skrev i en
> [...]

Jeg tænker på det samme, for jeg har opfattelsen af at Yamaha's "one-block"
calipere med de (oftest) nydelige blå låg, længe har stået som referencen,
men for nyligt har jeg i en sammenligningstest mellem 600'erne (i Bike?),
læst at "R6'eren trænger til bedre bremser"!
Måske at det er fordi jeg for en sjælden gang har læst andet end MOTORRAD?
:-/

Forøvrigt synes jeg at erindre fra min gennem-scanning af seneste MOTORRAD,
at der er kommet radial-monterede calibre på den nye R1'er!?

> Frøerne og fejebladet, har rigtig gode bremser, men gixxer 1000's
> bremser (f.eks) er der noget af det første man udskifter, de skulle fade
> for et godt ord. Jvf Jørund Seim svjh.

Fading er som sådan ikke bremse-betinget; men ligger derimod i klodserne!
For hard-core testlæsere er det så at vægte tidligere tests af
bremsebelægninger i forhold til slige vurderinger af originalbremserne og
derved danne sig et indtryk af mulighederne :-/

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 21-08-03 13:07

> [...]
> Nu bliver det spændende at se, om specifikationerne kan hamle op med
> Suzukis GSX-R 1000 og Hondas nye CBR1000RR!

Øj, den er grim.

Skulle jeg købe mc i dag, og ikke sidste år, så blev det ikke en R1'er

Kenneth
R1 ('02)

Fra : Anders Houmark

Dato : 21-08-03 14:21

Psycho Cowboy wrote:
> [...]
> Nu bliver det spændende at se, om specifikationerne kan hamle op med
> Suzukis GSX-R 1000 og Hondas nye CBR1000RR!

OM det er den rigtige R1 eller ej skal jeg ikke kunne sige, men min mening
om den på ovenstående billede er, at den da er en smule kikset af se på..
Det som ødelægger det hele er de der klamme luftindtag lige under
forlygten.. Puha det ser grimt ud...

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Tue

Dato : 21-08-03 14:34

Anders Houmark wrote:
> [...]
Jeg syntes nu at den ser extremt lækker ud, pånær de luftindtag eller hvad
det er den har på fronten og så lige den knap så pæne æggeskal bagpå

--

Mvh. Tue - http://www.DFMC.dk/?id=389

Fra : Rune \(Bandit600R\)

Dato : 21-08-03 14:30

Psycho Cowboy wrote:
> [...]
> Nu bliver det spændende at se, om specifikationerne kan hamle op med
> Suzukis GSX-R 1000 og Hondas nye CBR1000RR!

Det er jo en Honda cbr600rr der står R1 på...
--
Venlig hilsen Rune
http://bandit600.netfirms.com

---

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 21-08-03 15:07

"Det er jo en Honda cbr600rr der står R1 på..."

Også min først tanke.

Kan de ikke selv finde ud af at designe...!!!

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Knorsfis

Dato : 21-08-03 15:30

> Så fandt jeg endelig et billede af den nye 2004 model Yamaha R1. Det er
> tilsyneladende scannet ind fra et tysk blad, men det giver da et lille
> indtryk af, hvordan den ser ud... Meget lækker i mine øjne!

De har vist skævet lidt til en CBR600RR mht indsuningen til RAM'en...

Jesper