/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Start-hjælp
Fra : Jacob


Dato : 05-04-01 20:15

Jeg skal have min maskine på gaden på lørdag, men er lidt nervøs for om
batteriet kan klare det.

Hvad kan man gøre hvis det strejker?

Er det noget med at løbe den i gang? - eller kan man give kunstigt åndedræt
vha. startkabler fra en bil?

I givet fald hvordan udføres det i praksis, så man ikke kommer galt afsted
og brænder et eller andet af eller MC'en kører fra en?

På forhånd tak

Jacob
GS500



 
 
Brian (05-04-2001)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 05-04-01 20:51

Hej Jakob

Jeg havde samme problem her i vinters med min cb 900.
Jeg prøvede at løbe dem igang, men det kan man altså godt opgive hvis
maskinen vejer 250 kg, skal jeg hilse at sige.

Derimod brugte jeg starthjælp fra en bil.Det virker, og det var det råd jeg
fik af div. mc mekanikker.
Husk Lige at man sætter minus på stel på Bilen.IKKE MINUS PÅ BILBATTERI.

med Venlig Hilsen

Brian W.

Som har ydet starthjælp mange gange i vinters.

--
**** W.A.F ****
Jacob <jnk.607@rsk.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9aigb0$2vo$1@sunsite.dk...
> Jeg skal have min maskine på gaden på lørdag, men er lidt nervøs for om
> batteriet kan klare det.
>
> Hvad kan man gøre hvis det strejker?
>
> Er det noget med at løbe den i gang? - eller kan man give kunstigt
åndedræt
> vha. startkabler fra en bil?
>
> I givet fald hvordan udføres det i praksis, så man ikke kommer galt
afsted
> og brænder et eller andet af eller MC'en kører fra en?
>
> På forhånd tak
>
> Jacob
> GS500
>
>



Jes Vestervang (05-04-2001)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 05-04-01 22:19

Brian wrote:
[klip]
> Husk Lige at man sætter minus på stel på Bilen.IKKE MINUS PÅ BILBATTERI.
[klip]
Hvorfor det? De er jo forbundet alligevel.

PS. Gider du ikke lige at bruge et par minutter på
<http://www.usenet.dk/netikette/quote.html>?
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSX-R250 / TS125ER

Janus (06-04-2001)
Kommentar
Fra : Janus


Dato : 06-04-01 00:51

> > Husk Lige at man sætter minus på stel på Bilen.IKKE MINUS PÅ BILBATTERI.
> [klip]
> Hvorfor det? De er jo forbundet alligevel.
>
Den eneste grund til at man sætter minus på stel og ikke batteriet, er det
hvis nu en af ledninger skulle falde af, har den det nemmere ved at
kortslutte når den sidder på batteriet (ved siden af plus ledningen). Der er
virkelig ikke andre grunde til at den ikke skulle sidde på batteriens minus
pol.

Janus



Armand (06-04-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 06-04-01 02:24


Jes Vestervang <jesvj@mailme.dk.fjern_mig_og_punktummet> skrev i en
news:pgnia9.8s1.ln@jes.etellerandet.com...
> Brian wrote:
> > Husk Lige at man sætter minus på stel på Bilen.IKKE MINUS PÅ
> > BILBATTERI.
> Hvorfor det? De er jo forbundet alligevel.

Det er også en kun en halv forklaring!

Idet der kan forefindes brint-dampe omkring akkumulatoren, vil en gnist
i nærheden af denne kunne være fatal: *BUM* - flækket batteri og syre
overalt på materiel og i værste fald, personel =

Ved tilslutning af den sidste af de fire klemmer vil der kunne forekomme
gnister, hvorfor den sidste klemme skal være en der ikke nødvendigvis
skal sidde på batteriet => en af minus-klemmerne, og som istedet sættes

stel (= motor-blokken!)!
Om dette bliver på afgivende, eller modtagende køretøj er sagen
ligegyldig!
Af hensyn til samme gnistfare afmonteres selvsamme klemme som den første
efter opstart!

--
Armand.






Sand (06-04-2001)
Kommentar
Fra : Sand


Dato : 06-04-01 08:00

"Brian" <brian.W@mail.stofanet.dk> wrote in message
news:x14z6.1325$76.173148@news101.telia.com...
....
> Jeg havde samme problem her i vinters med min cb 900.
> Jeg prøvede at løbe dem igang, men det kan man altså godt opgive hvis
> maskinen vejer 250 kg, skal jeg hilse at sige.
....
It's a Question of technique!! :0)
Jeg kørte 2 uger på Bol d'Oren uden starter, - Bare i 2. gear og så
steppe afsted mens man sidder på dyret, et lille hop i sædet og så
springer den igang som en mis!.

Det er den mest intensive konditionstræning jeg har prøvet

Mvh. Sand
|| Bol d'Or || - " Nu med starter og nyt batteri :0) "





Stig H. Jacobsen (05-04-2001)
Kommentar
Fra : Stig H. Jacobsen


Dato : 05-04-01 21:46

On Thu, 5 Apr 2001 21:15:12 +0200, Jacob wrote:

> Jeg skal have min maskine på gaden på lørdag, men er lidt nervøs for om
> batteriet kan klare det.

Hvis du kender nogen med en batterilader, så få ladet batteriet
helt op inden da. Check også tændrør og rens om nødvendigt.

> Er det noget med at løbe den i gang?

Jeps. Hvis 1. gearet er tungt at få den til at rulle med, så brug
2. og vær klar til at tage bremse og kobling, når den hoster
igang (lad være med at springe på..). Og skal du bruge 5 forsøg,
så har du samtidigt underholdt samtlige unger i nærheden

> eller kan man give kunstigt åndedræt
> vha. startkabler fra en bil?

Det var hvad jeg endte med at gøre efter 5. løbe-forsøg - og
efter at have checket at mc'en også gerne ville have 12 volt
(gammelt skrammel). Pas på med at forbinde startkablerne rigtigt
som en anden skrev!

--
Stig / shj@bigfoot.com

Jacob (06-04-2001)
Kommentar
Fra : Jacob


Dato : 06-04-01 13:18


"Stig H. Jacobsen" <shj@bigfoot.com> skrev i en > Hvis

du kender nogen med en batterilader, så få ladet batteriet
> helt op inden da.

Det gør jeg ikke

> Jeps. Hvis 1. gearet er tungt at få den til at rulle med, så brug
> 2. og vær klar til at tage bremse og kobling, når den hoster
> igang (lad være med at springe på..). Og skal du bruge 5 forsøg,
> så har du samtidigt underholdt samtlige unger i nærheden

Så den skal altså være i gear, når man begynder at rulle? Bare glem mit
spørgsmål længere nede i tråden så.

>
Pas på med at forbinde startkablerne rigtigt
> som en anden skrev!

OK, skal jeg nok

Mvh
Jacob
GS500



Stig H. Jacobsen (06-04-2001)
Kommentar
Fra : Stig H. Jacobsen


Dato : 06-04-01 16:18

On Fri, 6 Apr 2001 14:18:18 +0200, Jacob wrote:

> Så den skal altså være i gear, når man begynder at rulle?

Yup, ellers skal du jo trampe den i gear, mens du løber/går med
den - så er det trods alt nemmere selv at slæbe gearkasse osv. de
første meter rundt.

--
Stig / shj@bigfoot.com

Morten Christensen (05-04-2001)
Kommentar
Fra : Morten Christensen


Dato : 05-04-01 22:18


"Jacob" <jnk.607@rsk.dk> wrote in message news:9aigb0$2vo$1@sunsite.dk...
> Jeg skal have min maskine på gaden på lørdag, men er lidt nervøs for om
> batteriet kan klare det.
>
> Hvad kan man gøre hvis det strejker?
>
> Er det noget med at løbe den i gang? - eller kan man give kunstigt
åndedræt
> vha. startkabler fra en bil?
>
> I givet fald hvordan udføres det i praksis, så man ikke kommer galt
afsted
> og brænder et eller andet af eller MC'en kører fra en?
>
> På forhånd tak
>
> Jacob
> GS500
>
>

Hej Jacob.

Jeg tror ikke du skal være bange for, at dit batteri ikke skulle kunne klare
mosten.
Du kan evt. tage det ind aftenen før, og lade det stå lunt og godt.

GS'eren er *meget* let at starte - faktisk ligefør at du kan nøjes med at
puste på tandhjulet ved starteren )

Da jeg hentede dig til bakkeåbningen, kunne jeg se, at du faktisk har et
ganske fint og godt sted at evt. skulle løbe den igang.

Med min egen måtte jeg selv et par gange løbe den igang - og det er meget
enkelt.
Sæt dig op på den, sæt dyret i 3. gear, og begynd så at sparke dig afsted.
Men husk lige at alt står som det skal (Benzinhane, choker, tænding, osv
*OUPS*)

Skulle der blive noget, kan du bare slå på tråden, hvis du stadig har mit
nummer


--
Have a good ride
Morten, Københavnstrup
Nybagt GSX600F-ejer ('91)
ICQ 112100518



Jacob (06-04-2001)
Kommentar
Fra : Jacob


Dato : 06-04-01 13:13


"Morten Christensen" <morten@mummitrold.dk> skrev i > Hej Jacob.
>
> Jeg tror ikke du skal være bange for, at dit batteri ikke skulle kunne
klare
> mosten.
> Du kan evt. tage det ind aftenen før, og lade det stå lunt og godt.

Jeg har haft batteriet inde hele vinterperioden, men har ikke ladet på det.
Derfor bekymringen

> Med min egen måtte jeg selv et par gange løbe den igang - og det er meget
> enkelt.
> Sæt dig op på den, sæt dyret i 3. gear, og begynd så at sparke dig afsted.
> Men husk lige at alt står som det skal (Benzinhane, choker, tænding, osv
> *OUPS*)
Og dødemandsknappen - ja, det skal jeg nok .

Med chance for at lyde meget dum (håber det går alligevel): Man kobler vel
ud og begynder så at få lidt fart på, for derefter at slippe koblingen "i et
hug"?
Ellers bliver den da meget svær at få til at bevæge sig.


> Skulle der blive noget, kan du bare slå på tråden, hvis du stadig har mit
> nummer
>
OK, takker

Jacob
GS500



Janus (06-04-2001)
Kommentar
Fra : Janus


Dato : 06-04-01 13:23

>
> Med chance for at lyde meget dum (håber det går alligevel): Man kobler vel
> ud og begynder så at få lidt fart på, for derefter at slippe koblingen "i
et
> hug"?
> Ellers bliver den da meget svær at få til at bevæge sig.
>
Det er præcist hvad du gør, og ellers bliver du måske nødt til at springe op
på den lige før du slipper koblingen, så baghjulet får fat og ikke bare
glider hen af vejen. Gør det i første gear, det er let med mindre det ikke
er det hæ hæ.

Janus



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177528
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408701
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste