Problemer med FZR 1000
Fra : krj

Dato : 20-08-03 18:32

Hej Gruppe,

Min FZR 1000 har det med at nøkke lidt i det ved ca. 4000 rpm i de lave
gear.
Hvis jeg feks. kører i 2 eller 3 gear ved ca. 4000 rpm, så nøkker cyklen
lidt fordi den tilsyneladende varierer lidt i omd.tallet.
Hvis jeg har een bag på bliver det væsentligt mindre tydeligt, fordi den
øgede belastning dæmper variationerne.
Den er lige blevet dysset og har fået nye nålestyr af MC-guruen her på Fyn.
Nu er jeg derfor ved at løbe tør for gode idéer, så det vil blive værdsat
hvis der er nogen som har fundet de vises steen.

/ Kenneth
FZR 1000 EXUP (91)

Fra : Armand

Dato : 20-08-03 11:39

krj <krj@post1.tele.dk> skrev i en
> [...]
> Nu er jeg derfor ved at løbe tør for gode idéer, så det vil blive værdsat
> hvis der er nogen som har fundet de vises steen.

Virker (=bevæger sig) EXUP'en som den skal?

--
Armand

Fra : MC Touring Club

Dato : 21-08-03 08:31

Hej...

Jeg tror det skyldes, at den nu har fået kvikkere gasrespons, da du skriver,
at den er ny-dyset og har nye nålestyr. Den er blevet mere sprød og hvis det
er en god guru, der har justeret den, får den nok en forholdsvis fed
blanding ved delgas, da det giver hurtigere respons og mere træk i
mellemregistret. På samme måde som jet-kit og den slags virker...
Altså skal du bare vænne dig til, at den "nykker" lidt.

Alternativt kan din gummi-shockkobling i baghjulets nav være slidt og mør,
så der bliver for stort et slup. Det kan forstærke eventuelle problemer med
lidt ujævn motorgang og desuden gøre det sværere at skifte gear, uden det
giver et stort klonk ved især stille kørsel.

Jeg tror ikke at Exup'en fejler noget.

Hvis du har uoriginal udstødning på og den har fået originale nålestyr og
dyset originalt ind, gan det være det lige modsatte. Nemlig at den går for
magert i mellemområdet. De gamle nålestyr kan nemlig have været slidte og
have givet for meget (eller måske passende mængde) benzin.

Få den rullet og tjek co'en om den er for mager eller fed. Eller lad en
rutineret mekaniker køre en tur på den og stille diagnosen.

/Anders -
som lige ville blande sig lidt...

--
Touring Nyt/MC Touring Club