Afgift på Honda 750 Magna
Fra : Kristian Frydkjaer

Dato : 20-08-03 16:04

Hej NG

Jeg har kig på en Honda 750 Magna fra 83 til 28.000 kr u/afgift.

Til det har jeg lige et par spørgsmål jeg håber at I kan hjælpe mig med!

1 - Hvad kan jeg regne med at komme til at betale i afgift på sådanne en?

2 - Er der nogle oplagte problemer jeg skal være op mærksom på, ved at købe
en
gammel maskine der endnu ikke har været betalt danske afgifter på? Den er
købt
hos Køge MC for et par år siden.

Håber at I kan hjælpe med lidt erfaringer...

Med venstre hånd løftet

Kristian

Fra : Richard

Dato : 20-08-03 16:24

Kristian Frydkjaer wrote:

> Jeg har kig på en Honda 750 Magna fra 83 til 28.000 kr u/afgift.

Det lyder umiddelbart dyrt; med mindre den er som-ny. På gaden skal den
vel koste omkring 50.000 i rigtig god stand; men ses også annonceret til
højere pris.

> Til det har jeg lige et par spørgsmål jeg håber at I kan hjælpe mig med!
>
> 1 - Hvad kan jeg regne med at komme til at betale i afgift på sådanne en?

Det kan du se på Told&Skats hjemmeside under Motor og Vurderinger. Søg
på Honda - 750 cc - fra 1980 og kig så de enkelte vurderinger igennem.
Du skal regne med at finde den både som VF750C, RC07, RC09 og som en
Honda 750 cc hvor der i beskrivelsen står fire cylindre og ca. 84 hk.
Større er datadisciplinen i T&S desværre ikke ;-(

> [...]
> en
> gammel maskine der endnu ikke har været betalt danske afgifter på? Den er

Ja, du skal sørge for at se / få nogen til at se på knasterne og
vippearmene. Det var et problem på de første fra '82 og tidlige 83'ere.
I '83 blev olieforsyningen ændret, men senere årgange skal køres med
føelelse for at ikke at slide knasterne. Problemet kan elimineres med et
såkaldt "oil-mod", et system beståpende af en flange, der monteres bag
oliefilteret, hvorfra to slanger leder olie direkte til
ventilmekanismen. Så hvis der sidder en ca. 25 mm tyk flange med to
olieslanger bag oliefilteret, er den ombygget med oil-mod.

Se meget mere om disse modeller på:
www.sabmag.com - det US'ske brugerforum
www.honda-v4.com - det nordiske

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade

Fra : BSV

Dato : 21-08-03 13:15

Det lyder extremt dyrt se her hvad du kan hente i Tyskland.

EUR 1.500
Verhandlungsbasis

Daten:
38.000 km, 60 kW (82 PS), EZ: 06/83, TÜV: 06/05, schwarz-metallic, Benzin,
Kardan, 750 ccm

Beschreibung:
Supergepflegte seltene Maschine RC07 Ultrakurzhub V4 Kardan, absolut dicht.
Oelwechsel, Gabeloel, Bremsen, Reifen alles o.k. Platz nehmen und Gas geben.

Se selv på www.mobile.de

bsv
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=365