Jeg tror også det er en kombination, for det ret periodisk hvornår det
indtræffer...Det er ikke overdrevet, men i ved..det er ens eget, det er
betalt og det er nyt..så er man sgu lidt varsom.. Jeg afgrater lige
tandhjulene de næste par tusinde, og ser hvad der sker..
--
M.v.h
Dan
eli@popme.dk
Honda CB 0.5 L 03´
Martin Sørensen <mos@FJERNlaxity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:bhtio7$fdl$1@news.cybercity.dk...
> > Jeg købte en ny CB 500 for halvanden måned siden, den havde også nogle
> > rimlig høje KLONK lyde ved skift fra 1.-2. gear, men her efter ~6.000
> > km på nakken af den er de stort set forsvundet. Om de så er mig der
> > er blevet bedre til at skifte, eller det er gearkassen der er blevet
> > "blødgjort" er ikke godt at vide. Jeg hælder nok til en kombination.
>
> Det minder mig lidt om 'I Kina Spiser De Hunde' hvor han ikke kan få
> lastbilen i gear. Vedkommende der sidder ved siden af sætter den så uden
> problemer i gear, hvorefter den første siger 'Ja, nu har jeg også lige
> blødgjort gearkassen'.
>
> Jeg tror mest på at det er førerens måde at skifte gear på der er
problemet.
> Når jeg kommer over på en anden cykel, så tager det mig også lidt tid at
få
> gearkassen til at skifte glat. Hver model har deres måde, gearkassen skal
> håndteres på, og det lærer man efter lidt tid.
>
> > Prøv at køre nogle tusinde km og se om det ikke forsvinder, evt. lade
> > forhandleren tage en tur på den.
>
> Fin idé.
>
> signing off.. Martin Sørensen
>
>