Suzuki Burgmann 400 mere lyd?
Fra : Søren Jacobsen

Dato : 19-08-03 16:58

Hej.
Min gamle far har lige anskaffet sig en Burgmann.Men den lyder næsten som en
dæmpet plæneklipper.Han kunne godt tænke sig lidt mere bund i lyden(bulder)
uden at det bliver larm.
Hvis nogen her i gruppen skulle have erfaring i den slags vil han være meget
interesseret.
Mvh Søren

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 19-08-03 17:17

> [...]
> lyden(bulder) uden at det bliver larm.
> Hvis nogen her i gruppen skulle have erfaring i den slags vil han

Jeg ved at Hovedstadens Scootercenter solgt en "effektpotte" til en for
et par år siden. I det hele taget er der i italien og tyskland et ganske
stort udvalg i potter. De fleste har afair bare samme problem som den
originale at den rasler istykker....

Men imho passerdet _ikke_ til imaget på en stor scooter at køre med en
råbepotte. Det lader man de tunede øverter om ....

Men når det er sagt er der jo ikke nogen grund til at købe en ny
pissedyr original når den første er rustet og rystet istykker. På min
leonardo har jeg erfaring med gianelli og det var en ok potte til
prisen. Den giver ikke mærkbart mere effekt (måske hvis man ofrer en
omdysning) og en lidt dybere lyd. Den blev bare stjålet og så købte jeg
en brugt original der havde lidt skrammer. Den holdt kun godt et år
inden indmaden iden også var raslet istykker og den knækkede i forrøret.
Så nu har jeg en gammel raslepotte på igen, mens jeg venter på en
LeoVince 4 Road der er i rustfri stål (fra www.mop-shop.de). Den laves
også til burgmanen. På http://www.majland.org/leo/parts_exhausts.html
har jeg samlet en liste af udstødninger til leonardoen. De fleste
producenter har også potter til en burgman. Men se også
http://www.burgmanparts.co.uk/ Det er startet af en kurer i london der
blev træt af at hans burgman ikke kunne klare "presset"

Men hvad årgang (mk1 eller mkt2), antal kilometer og hvad har han givet
for den ?

/A

Fra : Søren Jacobsen

Dato : 19-08-03 17:52

Hej Anders.
Jeg hørte for et par år siden en ældre mand der kom ind på min
arbejdsplads.Hans
Burgmann lød næsten som en chopper(havde lidt bulder) og det er det min far
efterlyser.
Det er en 2003 model der har kørt 100km.Prisen 60000kr.
Mvh Søren

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 19-08-03 18:12

> Det er en 2003 model der har kørt 100km.Prisen 60000kr.

Så har han da sparet 5kkr og leveringen... Men det er _ikke_ en 2003'er.
Den sælges slet ikke i DK. Den kan nemmest kendes på at den har fået
indsprøjtning. Se også her
http://www.suzukicycles.com/sr_03/scooter/fr_an400.htm

/A

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 22-08-03 11:43

> Min gamle far har lige anskaffet sig en Burgmann.

Jeg har netop modtaget min S.I.T.O LeoVince 4 road der med fragt osv kom
til atkoste lige under 2000kr fra www.mop-shop.com Det er en godkendt
potte men der er en instuktion med på hvordan man piller dæmperen ud og
erstatter den med en "blindplade" (der også følger med) - Så den kan
sikkert godt levere lidt "bulder" og når han bliver træt af det kan
manjo bare sætte dæmperen ind igen ...

Både forrør og potte er i rustfrit stål og umiddelbart virker
forarbejdningen rigtig lækker

> Hvis nogen her i gruppen skulle have erfaring i den slags vil han
> være meget interesseret.

Hvis han skulle finde på at handle hos mop-shop skal han være opmærksom
på at de kun sælger til Danmark mod forudbetaling til deres tyske bank.
Jeg gav 16,50 euro i porto men så yderligere 10 euro til deres bank for
at tage mod bankoverførslen (Mop-Shop viste ikke at deres bank tog et
gebyr så og det var lidt bøvlet at få de sidste 10 euro derned ...)

/A

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 25-08-03 17:52

> [...]
> med) - Så den kan sikkert godt levere lidt "bulder" og når han bliver
> træt af det kan manjo bare sætte dæmperen ind igen ...

Jeg har monteret den uden fløjten og den larmer ikke, men en noget
mørkere lyd der specielt høres i tomgang.

/A