"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> writes:
> Desværre gjorde det sidste CBR600-relæ at det "kørte ud" med overspænding da
> det brændte af (alle de andre ladede blot for lidt), men det gjorde at syren
> kogte af batteriet. Løb ned over baggaffel og støtteben, og det ser nu
> forfærdeligt ud
Uha - så har jeg vist været lidt heldig... Præcis den opførsel jeg har
haft. De poppede nemlig også propperne på batteriet og det lugtede
fælt af svovl/rådne æg... Det er ikke løbet ud dog!
Tro mig jeg har hørt for da vi sidste år holdt ind i Frederikshavn for
at strække ben. Folk sagde at nu var vi da vist kommet til en
fiskerby, men jeg sad jo lige over batteriet, og havde nok på
fornemmelsen at det ville gå galt. Den holdt da også næsten hjem. Ved
ringvejen i Århus måtte CerBeRen opgive, og jeg tage en taxa...
> Honda havde ikke noget nyt "på tapetet", så selv om de ville have tilbudt
> mig et nyt til BB, vil jeg ikke engang tage imod det. Men jeg forsøgte ikke.
> De andre har jeg fået uden beregning, men til hvilken nytte. Det skal Honda
> ikke have ros for.
Næh - det er klart... Man gidder jo ikke skifte hver gang man tanker
> Men der skulle være kommet et nyt laderelæ på BB fra 2003. Men det princip
> de alle bruger, også andre mærker, er for mig at se "usmart". Man lægger den
> ene fase til stel når der ikke skal lades, derfor den store varmeudvikling.
Jeg er ikke elektro-gut, så jeg tager dit ord for gode varer...
> Hvis du bestiller en Schnabel, har du det dagen efter.
Skal du træde idet
> Jeg ville stadig foretrække en Schnabel. For selv om du får laderelæ'et
> kølet og det dermed holder længere. Så belaster du stadig din generator
> unødigt, med det originale relæ. Og generator er væsentlig dyrere at
> reparerer
Dammit! Nå nu tager jeg en tørn med det originale igen :-/ Og krydser
fingre for at generatoren holder til det!
--
Jesper
Som nok burde skrue noget mere selv - men ikke har et sted at gøre det