/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Den hårde dom :-| - ensretter som sliddel
Fra : jesper@FJERNveloce.d~


Dato : 19-08-03 14:29

Hej

Som nogen sagde sidste år: Ensretter er en sliddel på en CBR600... Nu
har den da også holdt lidt mere end et år

http://makeashorterlink.com/?M285552A5

Men Bent fra Pro-Bike havde erfaring med at originale holdt betydeligt
bedre (der var ikke tid til en Schnabel), og faktisk ikke var så meget
dyrere. Og så har de ikke en tendens til at brænde batterier af. Jeg
kører nu på 4. batteri på 1.5 år - det er jo nok lige i overkanten

Så ny ensretter, nyt batteri og så fiksede han vist en stelforbindelse
som var lidt svag.

Nå - ville bare lige dele

--
Jesper
CBR600 - som har været lidt dyr i år...

 
 
TheHobbit (19-08-2003)
Kommentar
Fra : TheHobbit


Dato : 19-08-03 14:40

Hvilken CBR600 model er det??? (Model år)

Hvordan undgår man de probl. du har haft?

Stephan Hansen - Suzuki GS500E '99
www.StephanNet.dk
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=297
+ Honda CBR600'96 (Model '97)

- We who are about to die salute you -

jesper@FJERNveloce.dk wrote:
> Hej
>
> Som nogen sagde sidste år: Ensretter er en sliddel på en CBR600... Nu
> har den da også holdt lidt mere end et år
>
> http://makeashorterlink.com/?M285552A5
>
> Men Bent fra Pro-Bike havde erfaring med at originale holdt betydeligt
> bedre (der var ikke tid til en Schnabel), og faktisk ikke var så meget
> dyrere. Og så har de ikke en tendens til at brænde batterier af. Jeg
> kører nu på 4. batteri på 1.5 år - det er jo nok lige i overkanten
>
> Så ny ensretter, nyt batteri og så fiksede han vist en stelforbindelse
> som var lidt svag.
>
> Nå - ville bare lige dele



Jens Jacob Bager Jen~ (19-08-2003)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 19-08-03 14:47

>> Som nogen sagde sidste år: Ensretter er en sliddel på en CBR600... Nu
>> har den da også holdt lidt mere end et år

> Hvilken CBR600 model er det??? (Model år)
> Hvordan undgår man de probl. du har haft?

Hej Stephan

En regulatoromformer, laderelæ, ensretter eller hvad man nu vælger at kalde
den, er en sliddel på alle cykler. Man får den til at holde ved at gøre
følgende: Sikre sig at den bliver kølet ordenligt. Sørger for at elsystemet
er i god stand og med god gennemgang i alle stik. Sørger for at
stelforbindelsen er god. Samt for at batteriet er i god stand. Derudover
skal man sikre sig ofte, f.eks. hver 6000km, at ladesystemet er i orden.
Hvis man kører med dårligt ladesystem kan man undgå at ødelægge batteri og
andre eldele.

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 samt Suzuki DR 600
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)



Peter Wodskou (19-08-2003)
Kommentar
Fra : Peter Wodskou


Dato : 19-08-03 16:23


"Jens Jacob Bager Jensen" <news@abl1926.dk> skrev i en meddelelse
news:7Tp0b.9287$Oi2.1630@news.get2net.dk...
>
> Hej Stephan
>
> En regulatoromformer, laderelæ, ensretter eller hvad man nu vælger at
kalde
> den, er en sliddel på alle cykler. Man får den til at holde ved at gøre
> følgende: Sikre sig at den bliver kølet ordenligt. Sørger for at
elsystemet
> er i god stand og med god gennemgang i alle stik. Sørger for at
> stelforbindelsen er god. Samt for at batteriet er i god stand. Derudover
> skal man sikre sig ofte, f.eks. hver 6000km, at ladesystemet er i orden.
>
Det med køling er vigtigt; en hamrende god måde er at .montere en lille
blæser (evt. fra en skrottet PC).

En sådan lille sag sænker let temperaturen 30 grader .... Tilsluttes evt.
via baglygtepæren.

Peter
VFR RC 36



Anders Houmark (19-08-2003)
Kommentar
Fra : Anders Houmark


Dato : 19-08-03 19:47

Peter Wodskou wrote:

>>
> Det med køling er vigtigt; en hamrende god måde er at .montere en
> lille blæser (evt. fra en skrottet PC).
>
> En sådan lille sag sænker let temperaturen 30 grader .... Tilsluttes
> evt. via baglygtepæren.

Jeg faldt i går over et link som beskrev hvordan man montere sådan en på en
Honda VFR .. det må være nogen lunde samme grej de bruger på cbr og vfr,
altså elnet osv :)

http://www.vfr.dk/afsnit/artikler/Rectifier/rectifier.asp


--
Anders Houmark
www.AndersH.dk
Hvis man leger med tis,
brænder man i sengen!



Henrik Nielsen - Rap~ (20-08-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen - Rap~


Dato : 20-08-03 11:37

Jeg ville stadig foretrække en Schnabel. For selv om du får laderelæ'et
kølet og det dermed holder længere. Så belaster du stadig din generator
unødigt, med det originale relæ. Og generator er væsentlig dyrere at
reparerer

--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.



TheHobbit (19-08-2003)
Kommentar
Fra : TheHobbit


Dato : 19-08-03 16:24

Der kan man bare se.

/Stephan

Jens Jacob Bager Jensen wrote:
>>> Som nogen sagde sidste år: Ensretter er en sliddel på en CBR600...
>>> Nu har den da også holdt lidt mere end et år
>
>> Hvilken CBR600 model er det??? (Model år)
>> Hvordan undgår man de probl. du har haft?
>
> Hej Stephan
>
> En regulatoromformer, laderelæ, ensretter eller hvad man nu vælger at
> kalde den, er en sliddel på alle cykler. Man får den til at holde ved
> at gøre følgende: Sikre sig at den bliver kølet ordenligt. Sørger for
> at elsystemet er i god stand og med god gennemgang i alle stik.
> Sørger for at stelforbindelsen er god. Samt for at batteriet er i god
> stand. Derudover skal man sikre sig ofte, f.eks. hver 6000km, at
> ladesystemet er i orden. Hvis man kører med dårligt ladesystem kan
> man undgå at ødelægge batteri og andre eldele.



jesper@FJERNveloce.d~ (19-08-2003)
Kommentar
Fra : jesper@FJERNveloce.d~


Dato : 19-08-03 14:51

"TheHobbit" <hobbit@protek.dk> writes:
> Hvilken CBR600 model er det??? (Model år)

Min er en 1992 CBR600F2

> Hvordan undgår man de probl. du har haft?

He he he - godt spørgsmål. Men reparerer det vel ordentligt fra
starten.

1. batteri var på da jeg købte i maj 2002. Det brændte af efter en
tur til Assen (juni 2002)
2. batteri blev sat på, og det brændte af efter Træf på Toppen
(juli 2002)
3. batteri og ny (uoriginal - billig) ensretter blev sat på.
Det var ensretteren der var synderen helt fra starten
4. batteri er lige blevet sat på, og måske har stelforbindelsen været
den egentlige synder?

Men da jeg købte ved forhandler, har jeg indtil videre kun betalt 1
batteri og 1.5 ensretter....

Men jeg tror nu man skal regne med at de normalt kan holde en 10 år,
sådan nogle ensrettere.

--
Jesper
Som nok først når at få MCen hentet i morgen...

Henrik Nielsen - Rap~ (19-08-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen - Rap~


Dato : 19-08-03 20:40

"Men jeg tror nu man skal regne med at de normalt kan holde en 10 år, sådan
nogle ensrettere"

Tjaaahh, jeg har brugt 5 stk på 4 år!!!!!

Så nu kører jeg med Schnabel, det er dælme noget der virker, og det bliver
ikke varmt!!!

--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.



jesper@FJERNveloce.d~ (20-08-2003)
Kommentar
Fra : jesper@FJERNveloce.d~


Dato : 20-08-03 08:21

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> writes:
> "Men jeg tror nu man skal regne med at de normalt kan holde en 10 år, sådan
> nogle ensrettere"
> Tjaaahh, jeg har brugt 5 stk på 4 år!!!!!

Hmmm Det var da en del! Nå - men bare min holder til jeg skal have
en nyere model... Så kan den få (en) Schnabel

> Så nu kører jeg med Schnabel, det er dælme noget der virker, og det bliver
> ikke varmt!!!

Cool - var jeg lige ved at sige. Hvad var det for nogen du var uheldig
med? Orginale?

Måske skulle man montere sådan en blæser...

--
Jesper
CBR600 - der skal hentes i dag

Henrik Nielsen - Rap~ (20-08-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen - Rap~


Dato : 20-08-03 11:35

Jep, det var originale. Først 3 stk af dem den var født med (BB).

Derefter 2 stk fra CBR600, som tilsyneladende skulle have samme data.
Desværre gjorde det sidste CBR600-relæ at det "kørte ud" med overspænding da
det brændte af (alle de andre ladede blot for lidt), men det gjorde at syren
kogte af batteriet. Løb ned over baggaffel og støtteben, og det ser nu
forfærdeligt ud
Men CBR600 laderelæ'er var af en eller anden grund dem som holdt længst.
Grunden til at det blev CBR600-relæ, var at der var meget lang leveringstid
på det originale. Det kan man jo sagtens forstå, hvis de ikke holder
længere.
Batteriet blev fyldt op igen og virker ok.
Honda havde ikke noget nyt "på tapetet", så selv om de ville have tilbudt
mig et nyt til BB, vil jeg ikke engang tage imod det. Men jeg forsøgte ikke.
De andre har jeg fået uden beregning, men til hvilken nytte. Det skal Honda
ikke have ros for.
Men der skulle være kommet et nyt laderelæ på BB fra 2003. Men det princip
de alle bruger, også andre mærker, er for mig at se "usmart". Man lægger den
ene fase til stel når der ikke skal lades, derfor den store varmeudvikling.
Det gør Schnabel ikke. Men iflg. Schnabel er jeg billigt sluppet. Mange
andre brænder generatoren af, og det er dyrere end at skifte laderelæ.

Hvis du bestiller en Schnabel, har du det dagen efter.

--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.



jesper@FJERNveloce.d~ (20-08-2003)
Kommentar
Fra : jesper@FJERNveloce.d~


Dato : 20-08-03 13:50

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> writes:
> Desværre gjorde det sidste CBR600-relæ at det "kørte ud" med overspænding da
> det brændte af (alle de andre ladede blot for lidt), men det gjorde at syren
> kogte af batteriet. Løb ned over baggaffel og støtteben, og det ser nu
> forfærdeligt ud

Uha - så har jeg vist været lidt heldig... Præcis den opførsel jeg har
haft. De poppede nemlig også propperne på batteriet og det lugtede
fælt af svovl/rådne æg... Det er ikke løbet ud dog!

Tro mig jeg har hørt for da vi sidste år holdt ind i Frederikshavn for
at strække ben. Folk sagde at nu var vi da vist kommet til en
fiskerby, men jeg sad jo lige over batteriet, og havde nok på
fornemmelsen at det ville gå galt. Den holdt da også næsten hjem. Ved
ringvejen i Århus måtte CerBeRen opgive, og jeg tage en taxa...

> Honda havde ikke noget nyt "på tapetet", så selv om de ville have tilbudt
> mig et nyt til BB, vil jeg ikke engang tage imod det. Men jeg forsøgte ikke.
> De andre har jeg fået uden beregning, men til hvilken nytte. Det skal Honda
> ikke have ros for.

Næh - det er klart... Man gidder jo ikke skifte hver gang man tanker

> Men der skulle være kommet et nyt laderelæ på BB fra 2003. Men det princip
> de alle bruger, også andre mærker, er for mig at se "usmart". Man lægger den
> ene fase til stel når der ikke skal lades, derfor den store varmeudvikling.

Jeg er ikke elektro-gut, så jeg tager dit ord for gode varer...

> Hvis du bestiller en Schnabel, har du det dagen efter.

Skal du træde idet

> Jeg ville stadig foretrække en Schnabel. For selv om du får laderelæ'et
> kølet og det dermed holder længere. Så belaster du stadig din generator
> unødigt, med det originale relæ. Og generator er væsentlig dyrere at
> reparerer

Dammit! Nå nu tager jeg en tørn med det originale igen :-/ Og krydser
fingre for at generatoren holder til det!

--
Jesper
Som nok burde skrue noget mere selv - men ikke har et sted at gøre det

Henrik Nielsen - Rap~ (21-08-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen - Rap~


Dato : 21-08-03 08:22

"Dammit! Nå nu tager jeg en tørn med det originale igen :-/ Og krydser
fingre for at generatoren holder til det!"

Man kan jo trøste sig med at mange også kører i mange år, helt uden probs.

Jeg håber da det bedste.

--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.



Poul Dam (23-08-2003)
Kommentar
Fra : Poul Dam


Dato : 23-08-03 22:35



> "Dammit! Nå nu tager jeg en tørn med det originale igen :-/ Og krydser
> fingre for at generatoren holder til det!"
>
> Man kan jo trøste sig med at mange også kører i mange år, helt uden probs.
>
> Jeg håber da det bedste.
>
> --
> Mvh.
> Henrik
> http://RaptorMC.dk

Ja jeg kører med den originale der sad på min da jeg købte den som ny i 97
og den har nu kørt 78700km. forøvrigt også det originale batteri.
PD CBR1100



Henrik Nielsen - Rap~ (25-08-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen - Rap~


Dato : 25-08-03 11:42

"jeg kører med den originale der sad på min da jeg købte den som ny i 97 og
den har nu kørt 78700km. forøvrigt også det originale batteri"

Ja, det kan jeg jo ikke prale af

--
Mvh.
Henrik (som har brugt adskillige laderelæ'er og batterier siden '99 og
48kkm)
http://RaptorMC.dk

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177515
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408625
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste