Nur für die Rennstrecke!!!!
Fra : TheHobbit

Dato : 19-08-03 13:02

Når der i en (tysk) salgsannonce står: Nur für die Rennstrecke!!!! Only for
racing. Hvad betyder det så helt bestemt??
Jeg kan godt regne ud hvad ordene betyder - "kun til banekørsel" - men hvad
er årsagen til at en cykel kun kan bruges på bane??

Hvis der kan være "mange grunde" hvad er så den mest almindelige grund?

Sommetider står der sågar "kein Unfall, kein Sturz / Umfall" - så det kan
vel ikke være fordi stellet er skævt og derfor ikke godkendt til
gadekørsel...?

/Stephan

- GS500E'99 -
- CBR600'96 -

Fra : Ukendt

Dato : 19-08-03 14:42

Måske findes der ikke noget eller der har aldrig eksisteret et
fahrzeugbrief.
bare et gæt

Mvh.

Fra : Morten Jensen

Dato : 19-08-03 14:49

Åbne lydpotter bruges på bane, da de giver flere heste, men larmer for meget
til gadebrug.

Hmm... er her nogen, der har erfaring med, om panserne stopper maskiner
racerudstødning? Min kærestes 1200Bandit larmer OK meget med åben potte...

m0rt3n zrx1100

Fra : John Jensen

Dato : 19-08-03 15:19

> [...]
>
> - GS500E'99 -
> - CBR600'96 -
>
> Det betyder sansynligvis at cyklen er uden papirer. !

/ John

Fra : Armand

Dato : 19-08-03 21:51

TheHobbit <hobbit@protek.dk> skrev i en
> Når der i en (tysk) salgsannonce står: Nur für die Rennstrecke!!!!
> Hvad betyder det så helt bestemt??............hvad
> er årsagen til at en cykel kun kan bruges på bane??

At der ikke forefindes lygter til pågældende model (=> afmonteret for
banebrug, og siden solgt/forlist - evt. en trafikskade der er blevet
genopbygget til race) :-/
Men også at der er monteret en udstødning, som ikke kan indskrives i de
udførlige tyske papirer!

--
Armand.