Hvad er det bedste at...
Fra : Thomas Ottesen

Dato : 19-08-03 10:56

Hej alle
Jeg ved godt der er mange sørgsmål ang. import af motorcykel, men jeg kan
ikke rigtig finde noget om hvad man lige skal spørge efter når man vil
købe en cykel i tyskland.
Man ringer til sælger og spørger efter ??
Det skal lige siges at jeg har ikke købt en kværn i udlandet før :)
Jeg håber der er en eller anden som har prøvet det før og som har lyst til
at fortælle lidt om hvad der er bedst at spørge efter når man kontakter
sælger..

Mvh.
Thomas

Fra : Bo

Dato : 19-08-03 11:30

> Man ringer til sælger og spørger efter ??

alt det som du gerne vil vide om en mc inden du køber
den. uanset om det er i dk eller udlandet.

lad os sige du bor i jylland, hvad vil du så gerne vide om
en kværn på sjælland, som kan få dig til at køre derover
og kigge på den.

km./ har den været nede / service/ vedligeholdese af sliddele
/ droslet? / pris/ årgang/ evt. hvor mange ejere der har været.
og hvor længe den nuv. ejer har haft den.

bo-gsxR

Fra : Veset

Dato : 19-08-03 12:05

On Tue, 19 Aug 2003 09:56:29 +0000 (UTC), thomas.o@home1.gvdnet.dk
(Thomas Ottesen) wrote:

> [...]
>at fortælle lidt om hvad der er bedst at spørge efter når man kontakter

Her er der en guide om at købe brugt cykel:
http://www.clarity.net/~adam/buying-bike.html

--
Veset
XRV 750

Fra : BSV

Dato : 19-08-03 12:36

Det er lidt svært at svare enkelt på, men jeg kan da godt hjælpe dig, jeg
har da importeret nogle stykker og er sluppet godt fra det.

bsv
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=365

Fra : Benz...

Dato : 19-08-03 13:06

"BSV" <multisol@bigfoot.com> wrote in message
> Det er lidt svært at svare enkelt på, men jeg kan da godt hjælpe dig, jeg
> har da importeret nogle stykker og er sluppet godt fra det.
>
> bsv

Hvad endte du med at give for zx12éren?
km?
Afgift?
Tid?

:)

--
mvh Benz... R6 millennium
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=268

Fra : Thomas Ottesen

Dato : 19-08-03 21:50

BSV wrote:

> Det er lidt svært at svare enkelt på, men jeg kan da godt hjælpe dig, jeg
> har da importeret nogle stykker og er sluppet godt fra det.

Ok jeg har nu kontaktet sælger, har spurgt om den har været brugt til race
på grund af det lave km. tal, den har gået 25000 km og det er en årg. 93,
det er en cbr 600 f2! Lyder det her fint ... Sælger:das motorrad ist noch
nie auf der rennstrecke gelaufen das motorrad wurde nur von einer frau
gefahren in den letzten 2 jahren 4 tankfüllungen das motorrad ist in einem
absoluten top zustand.. eller ?

Fra : BSV

Dato : 19-08-03 13:08

ZX12'eren er købt ny i DK

Fra : BSV

Dato : 19-08-03 13:15

Men når du går med tanker om en ZX12 2002 (husk der er stor forskel på 00-01
og 02 modellen) kan den fås i tysland for 9-10000 euro og koster ca. 115000
i afgift (foreløbig afgift altså)

Fra : Benz...

Dato : 19-08-03 13:35

> [...]
00-01
> og 02 modellen) kan den fås i tysland for 9-10000 euro og koster ca.

Var jo ikke lige frem total billigt.
Men vær at tænke over hvis man ellers kunne få den forsikret. :-/

Fra : BSV

Dato : 19-08-03 13:33

Ja hvis man er alt for ny kunne det jo hurtigt blive et problem.

Fra : Benz...

Dato : 19-08-03 13:56

"BSV" <multisol@bigfoot.com> wrote in message
> Ja hvis man er alt for ny kunne det jo hurtigt blive et problem.
>
> BSV

En skam er det. Men intet man kan gøre. :-/

Jeg ved ikke hvilken frontend du bruger m hvis du bruger Outlook, skal du
markere den besked som du vil svare på for at "svare" på den. Så det kommer
til at stå i den kronologisk række følge. Eller åbne den og trykke Reply
Group ( Be"svar" Gruppe ) kan ikke huske hvad der står på dansk. :)

ps: nyd din bambus-raket, når nu du er så heldig at ha sådan en. ;)

Fra : Veset

Dato : 19-08-03 14:58