Den nye Fazer 600
Fra : Tony Lorentzen

Dato : 19-08-03 03:49

Hey!

Så er der endeligt frigivet information om den nye Fazer 600 - eller nærmere
FZ6 og FZ6 Fazer som de tilsyneladende kommer til at hedde. FZ6'eren er
"Naked" og således uden kåbe og FZ6 Fazer er så med kåbe.

Udover at have navnet tilfælles med den nuværende Fazer så er der i praksis
tale om 2 forskellige motorcykler. Blandt andet klapper jeg i hænderne over:

- Den nye vandkølede (!) R6-motor (med ændret knast og indsugning for at
gøre trækket bedre i mellemområdet - dog stadig med en ydelse lige under 100
Hk)
- Ny type brændstof-indsprøjtning
- Katalysator
- 180 mm bagdæk
- Digital instrumentering
- Nissin caliper (bagerst)
- Indbygget startspærre
- 19 liter tank

Tilgengæld kan jeg ikke helt forligne mig med designet. FZ6 Naked er sådan
set fed nok - men kåben og stellet er jeg ikke helt vild med. Men nu hvor
man kan se den lidt bedre end på de tidligere piratbilleder, så er det ikke
så slemt.

Uanset hvad så glæder jeg mig til at prøve den!

Læs en masse her:
http://www.motorcycledaily.com/12august03_2004yamaha_fz6.htm

--
Tony
Fazer 1000

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 19-08-03 11:59

> [...]
> sådan set fed nok - men kåben og stellet er jeg ikke helt vild med.
> Men nu hvor man kan se den lidt bedre end på de tidligere

Flot forlygte på FZ6´eren også har den også fået Duc ligende
udstødningsplacering

--
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)

Fra : J.C.Kløve

Dato : 19-08-03 12:28

I tråden: bhsmo4$2e19$1@news.cybercity.dk,
Skrev Tony Lorentzen :
> Hey!
>
> Så er der endeligt frigivet information om den nye Fazer 600 -
> eller nærmere FZ6 og FZ6 Fazer som de tilsyneladende kommer til at
> hedde.
[zax en masse info om Fazer]

> Uanset hvad så glæder jeg mig til at prøve den!
Jepper !

> Læs en masse her:
> http://www.motorcycledaily.com/12august03_2004yamaha_fz6.htm

Jeg er godt nok kommet i tvivl,.....
jeg syntes den ser ud til at antage et "mere streetfighter" agitg
design (hedder det ikke det når man forsøget at få en off road til at
ligne en "almindelig" gade-MC ?) og det bryder jeg mig ikke om....

Den er blevet højere - øv (jeg har jo sat røv rimeligt tidligt)

Det bliver dyrt at få et råverør til den når nu de skal ligge der
under sædet, men på den anden side så er det jo populært at have
rørene ud der...(hvis de ikke er der betaler vi jo gerne en formue for
at få dem der op )

Digital visning er heller ikke min kop the - giver ikke _mig_ samme
fornemmelse som viseren (her prøvet det i bil det syntes jeg var
skodagtigt)

En prøvekørsel må jo afgøre sagen - designet er på kanten af hvad jeg
bryder mig om, havde en ide om at ville have fuldkåbe på min evt. nye
MC, hvordan mon det vil tage sig ud på den nye Fazer ?

Naked - slet slet ikke min stil, den der bagudlænede lygte ser da sær
ud !

Hvad mon prisen bliver for sådan en svend? 110-120.000 ?

Nå pyt der er vel enkelte af de gamle tilbage på markedet, de bliver
nok billigere brugt når der kommer en ny model - hvis den ellers
kommer til DK ! - og så må man jo som 2004 køber af den gamle model
lide det tab med et smil.

Damn det giver bekymringer når de ændrer på forudsætningerne nu
havde jeg jo lige en plan, med kun 2 valgmuligheder....

--
Dun@nt
XJ600 51J - der kan erhverves når sæsonnen er slut. . .

Fra : Martin Sørensen

Dato : 19-08-03 12:46

> [...]
> FZ6'eren er "Naked" og således uden kåbe og FZ6 Fazer er så med kåbe.
> Uanset hvad så glæder jeg mig til at prøve den!

Ja, den ser ret lækker ud. Den naked udgave er meget i stil med CB600
Hornet, som jeg også synes ret godt om.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Ole Hansen

Dato : 19-08-03 19:53

"Tony Lorentzen" <spam@dkfritidmotorcykel.dk> writes:

> [...]
> FZ6 og FZ6 Fazer som de tilsyneladende kommer til at hedde. FZ6'eren er
> "Naked" og således uden kåbe og FZ6 Fazer er så med kåbe.

Hmm... Jeg er ikke helt tosset med den udgave med kaabe, men for hunde
den noegne er fed! Jeg synes, Yamaha skulle ha' beholdt det "gamle"
kaabedesign (som paa 1000'eren) - det er "lige i oejet"

Fede specifikationer dog - hvis den er koerer bedre end den gamle, og
prisen kan holde sig i samme leje, saa bliver den flaaet ned af hylderne! :)

--
Ole Hansen

Fra : Knorsfis

Dato : 19-08-03 20:14

> [...]
> man kan se den lidt bedre end på de tidligere piratbilleder, så er det ikke

S modellen er sgu lidt mærkelig, men kan være at den bliver pænere
IRL.
Ikke S'eren ligner ret meget en Hornet, så kan da kun være den fedeste
Fazer der har været over et tegnebord...

Jesper

Fra : Jes Vestervang

Dato : 19-08-03 22:14

Tony Lorentzen wrote:

> [...]
> Udover at have navnet tilfælles med den nuværende Fazer så er der i
> praksis tale om 2 forskellige motorcykler. Blandt andet klapper jeg i

Tony dog! Skal det forstås som om, at du tror at Fazer classic er luftkølet?
Det koster vist kvajebajere

> - Ny type brændstof-indsprøjtning

Tjaeh. Når alt kommer til alt, så gør det jo ikke rigtigt nogen forskel.

> - Katalysator

Fint, så kan man sikkert hente nogle hk ved at flå den af

> - 180 mm bagdæk

Æhh, det er da ikke ubetinget fedt. Nærmere tværtimod :-|

> - Digital instrumentering

Gejl nok

> - Nissin caliper (bagerst)

Hmm, det kan vist næsten være ligemeget. Men hvad hulen er der blevet af de
dejlige monoblock-kalipere foran? Jeg er rystet...

> - Indbygget startspærre

Top!

> - 19 liter tank

Hurra!

> [...]
> set fed nok - men kåben og stellet er jeg ikke helt vild med. Men nu hvor
> man kan se den lidt bedre end på de tidligere piratbilleder, så er det

Jeg tror ikke jeg gider at have nogen mening, før jeg har set den live

> Uanset hvad så glæder jeg mig til at prøve den!

Samme her!

> Læs en masse her:
> http://www.motorcycledaily.com/12august03_2004yamaha_fz6.htm

Danke schön
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 19-08-03 22:44

Jes Vestervang wrote:

> Tony dog! Skal det forstås som om, at du tror at Fazer classic er
> luftkølet? Det koster vist kvajebajere

Det er da min klare overbevisning at den "gamle" Fazer da er vand/luftkølet.
Nu jeg kigger i brochuren står der godt nok kun vandkølet ... Dammit.

> Tjaeh. Når alt kommer til alt, så gør det jo ikke rigtigt nogen
> forskel.

Arh mon ikke lidt bedre brændstof økonomi?

> Fint, så kan man sikkert hente nogle hk ved at flå den af

Hov hov! Tænk nu lige på miljøet også!

> Æhh, det er da ikke ubetinget fedt. Nærmere tværtimod :-|

Uhm... Sådan et 180er bagdæk er da schmukkt!

> Danke schön

My pleasure!

--
Tony
Mrs. Fizzy

Fra : Jes Vestervang

Dato : 20-08-03 15:41

Tony Lorentzen wrote:

> Det er da min klare overbevisning at den "gamle" Fazer da er
> vand/luftkølet. Nu jeg kigger i brochuren står der godt nok kun vandkølet
> ... Dammit.

Tjoeh, luften køler da også lidt, men køleribberne sidder der altså kun for
et syns skyld.

> Arh mon ikke lidt bedre brændstof økonomi?

Det er ikke det indtryk jeg har generelt, men nu har jeg heller ikke så
meget at hænge det op på.

> Hov hov! Tænk nu lige på miljøet også!

Miljø er der da rigeligt af i forvejen
Mht. katalysatorer, så er de jo svjv. ingen mirakeldimser. Der går svjv. en
del km inden de overhovedet er varme nok til at omdanne giftstofferne. Men
selvfølgelig bør man da at lade den sidde, lidt har jo også ret.

> Uhm... Sådan et 180er bagdæk er da schmukkt!

Tjoeh, det ser da fedt nok ud, men samtidig er det 160'er-dækket på
classic'en, der får æren for, at den styrer bedre end Hornet 600.
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Knorsfis

Dato : 20-08-03 22:56

> Tjoeh, det ser da fedt nok ud, men samtidig er det 160'er-dækket på
> classic'en, der får æren for, at den styrer bedre end Hornet 600.

Det er da underligt...
Jeg har et "motorrad" og et "performance bike" liggende og i begge er
der en test af Fazer vs Hornet.
Begge blade roser Hornet'ens køreegenskaber, og det eneste Fazer er
bedre til, er vindafvisning...

Fra : Jes Vestervang

Dato : 24-08-03 10:23

Knorsfis wrote:

> [...]
> der en test af Fazer vs Hornet.
> Begge blade roser Hornet'ens køreegenskaber, og det eneste Fazer er

Det _er_ underligt, da det da er det modsatte af hvad jeg har læst alle
andre steder :-|

Oh well, det er vel begge et par gode cykler, men jeg har desværre aldrig
haft fornøjelsen af at prøve en Hornet.

....men Fazeren _er_ altså bedst!
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Armand

Dato : 20-08-03 23:11

Tony Lorentzen <spam@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
> Jes Vestervang wrote:
>
> Uhm... Sådan et 180er bagdæk er da schmukkt!

Jup!
Akkurat som ørene på mine svigerforældres gravhund: Pæne, men ikke særligt
funktionelle (især ikke når snuden er lagt imod jorden)!!

--
Armand.

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 21-08-03 01:42

Armand wrote:

> Jup!
> Akkurat som ørene på mine svigerforældres gravhund: Pæne, men ikke
> særligt funktionelle (især ikke når snuden er lagt imod jorden)!!

Argh. Jaja ... Misundelse er en grim ting

--
Tony
Kilofazer

Fra : J.C.Kløve

Dato : 21-08-03 08:53

I tråden: bi14go$tof$1@news.cybercity.dk,
Skrev Tony Lorentzen :

> Argh. Jaja ... Misundelse er en grim ting

Nå ja misundelse og misundelse - så er der jo lige nyprisen på et
"szmuchkt" baghjul... den er jo ikke uvæsentlig når allehånde idioter
går og kaster kamsøm, skruer og andre spidse ganstande på gader og
stræder, her koster forfængeligheden da kolde kontanter Ton !

--
Dun@nt
XJ600 51J - der lige har kørt et kamsøm op i bagdækket pi -

Fra : Jes Vestervang

Dato : 21-08-03 23:20

J.C.Kløve wrote:

> [...]
> går og kaster kamsøm, skruer og andre spidse ganstande på gader og
> stræder, her koster forfængeligheden da kolde kontanter Ton !

Ja, jeg er allerede punkteret 3-4 gange i de 26k km jeg efterhånden har kørt
på Fazeren. Hurra for dækpilot Det kan godt være at det ikke er godt
for fælgen, men til gengæld kan de sparede penge til dæk sikkert snildt
betale en ny bagfælg
--
mvh Jes Vestervang