Sælge til forhandler eller privat ?
Fra : Thomas Jensen

Dato : 18-08-03 20:40

Hejsa,

jeg står for at skulle have ny mc (YES!!, og skal jo så af med min gamle
xj600s.
Forhandleren vil give ca 30k i bytte.
Den har lidt kåbeskade, og skal have to nye bremseskiver for at kunne blive
synet, samt en karbunade/ventil justering.
Den har gået 62kkm.

Jeg har ikke umiddelbart tid til at få den synet, så tror I man kan få mere
for den som den står, ift forhandleren ? og kan det betale sig ift det bøvl
man kan få med privathandel ?

På forhånd tak

Thomas Jensen
XJ600s div ´96
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 18-08-03 21:02

Thomas Jensen wrote:

> [...]
> få mere for den som den står, ift forhandleren ? og kan det betale
> sig ift det bøvl man kan få med privathandel ?

Tjah om du vil igennem bøvlet er jo op til dig.

Du skal regne med at forhandleren som minimum regner med at kunne sælge den
for 45.000 hvis han tilbyder at købe den til 30k. Han er nødt til at lægge
moms på - lave tjek af den, vaske og udbedre eventuelle skader og give en
eller anden form for garanti til en kommende køber.

Spørgsmålet er om du kan få 45k for den i DBA nu eller til foråret.

--
Tony
Fazer 1000

Fra : Anders Thorup

Dato : 19-08-03 09:43

Thomas Jensen wrote:
> [...]
> Den har lidt kåbeskade, og skal have to nye bremseskiver for at kunne
> blive synet, samt en karbunade/ventil justering.

Under alle omstændigheder, så sæt den da til salg i DBA, for f.eks 40-42K og
lad den stå et par uger, og evt. gå ned til 37-39K. Eller set på en anden
måde,, så lang tid du får 30K+ for den i privat handel, er det jo bedre end
30K i bytte hos en forhandler, som sikkert også forlanger overpris, for den
nye cykel du har kig på.

> Jeg har ikke umiddelbart tid til at få den synet, så tror I man kan
> få mere for den som den står, ift forhandleren ? og kan det betale
> sig ift det bøvl man kan få med privathandel ?

Der er kun et minimum af bøvl med privat handel. De 2 sidste cykler jeg har
købt har været privat, og der har absolut intet bøvl været nogen af gangene.
Man skal bare sørge for at, der er rene linier mellem køber/sælger. Så lang
tid du gør køber opmærksom på at den skal synes, og at den trænger til nye
skiver, så burde det være ligetil. Du bør måske overveje selv at smide nye
skiver på, det kan godt være det vil betale sig i sidste ende,, men jeg ved
det ikke.

> På forhånd tak

Jammen værs'go

--
MVH/ Best Regards
Anders Thorup

Fra : Anet

Dato : 19-08-03 11:34

(klip)

Det er jo ikke lige just årstiden hvor salget af motorcykler går godt. Så
hvis du vil sælge nu skal du nok regne med en lidt lavere pris og det ved
køberne skam også godt at sælgerne kan trykkes lidt i pris.

hilsen

Annette
Fazer 1000

Fra : S.G

Dato : 19-08-03 11:01

"Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa,
>
> jeg står for at skulle have ny mc (YES

Hvad bliver det så til? Og bliver den importeret?

Fra : Thomas Jensen

Dato : 19-08-03 11:42

> Hvad bliver det så til? Og bliver den importeret?

bliver nok en vfr750, og tvivler på den bliver importeret da de fleste tyske
er droslede.

Var ude og prøve en igår, yummy, det er lige mig

Fra : S.G

Dato : 19-08-03 12:05

> bliver nok en vfr750, og tvivler på den bliver importeret da de fleste
tyske
> er droslede.

lækkert, mht droslingen, så er der altså en del der er åbne dernede. Var
lige inde og tjekke. Jeg er sikker på du kan spare en del penge ved at gøre
det selv.
Du kan jo lige kontakte mig, vil gerne give en hånd med som vi snakkede
om...
20918608

Fra : Thomas Jensen

Dato : 19-08-03 12:23

> lækkert, mht droslingen, så er der altså en del der er åbne dernede. Var
> lige inde og tjekke.

når jeg går ind på mobile.de og tjekker på vfr 750 fra 1994 og frem, er
største delen droslede

Fra : S.G

Dato : 19-08-03 15:39

..

> når jeg går ind på mobile.de og tjekker på vfr 750 fra 1994 og frem, er
> største delen droslede
Var min RF900 osse i annoncen. Men ikke IRL.
Har du undersøgt hvordan de kan åbnes? Kan jo være det er råsimpelt. Fx på
min er det bare at gjerne 4 skiver i indsugningen. tager aldrig lang tid