procedure ved import
Fra : Knorsfis

Dato : 18-08-03 15:40

Hejsa

Har lige fået en CMX450REBEL hjem til kæresten.
Men hvad er den egentlige procedure herefter?
Vi har modtaget en "foreløbig værdiansættelse af køretøj"- blanket.
Når vi har sendt den ind, bliver vi så kaldt til syn med mc'en eller
skal vi bare køre den til syn med det samme??

Mvh
Jesper Pedersen

Fra : ls

Dato : 18-08-03 16:46

Hej,

Du skal selv sørge for syn + toldsyn af motorcyklen hos Statens
Bilinspektion.

Når du har modtaget svar fra Told & Skat vedr. den foreløbige
værdiansættelse, som du måske kan få en fornemmelse af ved at besøge deres
hjemmeside (http://www.toldskat.dk/ og under "Borger" vælge "Motor" og
derefter "Registreringsafgift og vurderinger af brugte køretøjer"), kan du
betale den foreløbige afgift - husk at have motorcyklens papirer, herunder
toldsynsblanketten fra Statens Bilinspektion, med - og hente din nummerplade
på motorkontoret.

Husk at du ikke kan få afgiften tilbagebetalt, når du har indregistreret
cyklen. Du kan evt. vente de 3-6 mdr. det tager at få den endelige
vurdering, før du indregistrerer den.

God fornøjelse!

Mvh.

Lars.

Fra : Richard

Dato : 18-08-03 19:49

Knorsfis wrote:

> [...]
> Når vi har sendt den ind, bliver vi så kaldt til syn med mc'en eller
> skal vi bare køre den til syn med det samme??

Det er slet ikke sikkert, at du behøver anvende
værdiansættelses-blanketten og vente på, at få svar på den. Hvis du
finder et eller flere CMX'er af nogenlunde tilsvarende værdiansættelse i
T&S Modep-database, kan du ringe til dit lokale toldkontor, og høre, om
ikke de vil fastsætte den forløbige værdi - og dermed depositum - på
stedet ud fra dem. Det gør de i Nærum, hvis blot man skriver de mest
relevante værdiansættelser ud og tager med. Det kan så umiddelbart
efter, du har fået cyklen gennem det nødvendige kombinerede told- og
registresyn hos Bilinspektionen.

På den måde er det kun synet, du skal vente på, ikke toldfatters
behandling Nogle steder udføre de det kombinerede syn på "chancen",
hvis ikke kan ventetiden let blive en måned eller mere.

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade

Fra : Knorsfis

Dato : 18-08-03 22:11

> [...]
> behandling Nogle steder udføre de det kombinerede syn på "chancen",
> hvis ikke kan ventetiden let blive en måned eller mere.

Det er heldigt at Nærum så er det lokale toldkontor når man bor i
Lyngby
Vil det så sige at jeg kan køre den til syn med det samme, eller skal
jeg ha' betalt depositum først?
Det ville ikke være noget problem at få tid til det, for mit
vedkommende

Jesper
GPZ500s

Fra : Richard

Dato : 19-08-03 17:29

Knorsfis wrote:

> Vil det så sige at jeg kan køre den til syn med det samme, eller skal
> jeg ha' betalt depositum først?

Ja, den skal være synet, inden du kan få lov at betale depositum. Se mere
i den mail, jeg har sendt direkte til dig.

Fra : Armand

Dato : 19-08-03 18:31

> [...]
> Når vi har sendt den ind, bliver vi så kaldt til syn med mc'en eller
> skal vi bare køre den til syn med det samme??

Først og fremmest, og hvad du ikke nævner ovenfor, er det væsentligt for
sagens gang at det drejer sig om et køretøj der hidtil har kørt indenfor
EU's ydre grænser!

Modellen kan antyde at det drejer sig om en US-import, og i så fald skal du
først igennem en masse typegodkendelses-ballade

--
Armand.

Fra : Knorsfis

Dato : 20-08-03 13:26

> Modellen kan antyde at det drejer sig om en US-import, og i så fald skal du
> først igennem en masse typegodkendelses-ballade

Ja en CMX450Rebel blev vist kun lavet til det Amerikanske marked, men
den vi har fået hjem har stået i Tyskland. Der kører et par stykekr af
dem dernede.
Typegodkendelsen er ikke nødvedig da der også kører andre her i landet

Jesper
Der først kan få Rebel'en til syn d.19/9

Fra : Armand

Dato : 20-08-03 23:12

> Ja en CMX450Rebel blev vist kun lavet til det Amerikanske marked, men
> den vi har fået hjem har stået i Tyskland. Der kører et par stykekr af
> dem dernede.

"har stået"?
Dem har forhåbentligt også kørt dernede!?

> Typegodkendelsen er ikke nødvedig da der også kører andre her i landet

Den danske typegodkendelse dækker kun meget specifikke stelnummer-serier,
som selv tyske og især amerikanske modeller let kan ligge udenfor; men et
brugt
EU-godkendt køretøj skal accepteres af de danske myndigheder.
Deromkring står det straks sværere til omkring US-importerede modeller :-|

--
Armand.

Fra : Knorsfis

Dato : 21-08-03 15:36

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message news:<bi0sk6$mfp$4@news.cybercity.dk>...
> Knorsfis <vfr@cool.dk> skrev i en
> du

> "har stået"?
> Dem har forhåbentligt også kørt dernede!?

En smutter. Jo den har kørt i Tyskland de sidste 9år.

> [...]
> brugt
> EU-godkendt køretøj skal accepteres af de danske myndigheder.

Ifølge SBI skal jeg ikke bruge den.
Så nu går jeg bare og venter på at vi kan få den til toldsyn d. 19/9
Der er længe til

Jesper
GPZ500s

Fra : Armand

Dato : 22-08-03 15:50

> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
> En smutter. Jo den har kørt i Tyskland de sidste 9år.

> Ifølge SBI skal jeg ikke bruge den.

Alles klar!!

--
Armand.