HondaXL600LM
Fra : Thomas Ingstrup

Dato : 18-08-03 15:16

Jeg påtænker at købe en Honda XL600LM fra 1985!

Er der nogen som har erfaring med denne model godt eller skidt.

Mvh

Thomas Ingstrup

Fra : Claus Rittig

Dato : 18-08-03 20:18

"Thomas Ingstrup" <jeppesens-eftf@firma.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg påtænker at købe en Honda XL600LM fra 1985!
> Er der nogen som har erfaring med denne model godt eller skidt.

Rigtig god motorcykel, nok den bedste af XL'erne der er lavet.
Tjek alt det man normalt tjekker på en off-roader, bl.a. link-lejerne er
dyre på Hondaer (men også af god kvalitet). Stort set alle XL600 modellerne
har tendens til svage topstykker, knastaksel og vippearme slides relativt
hurtigt. Høj tikken KAN skyldes nedslidt knastaksel, og der er 8 vippearme,
hvilket gør renovering lidt dyr. Men tikken fra toppen kan nu også skyldes
meget andet, for der er hulens meget mekanik deroppe.

Mvh.
Rittig
Honda XL/XR 600 i 17 år.