/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Diesel MC
Fra : Anders Houmark


Dato : 18-08-03 12:57

Faldt lige over dette:
http://motorcyclecity.com/Military-bikes/M1030Diesel-Kawasaki.htm

Den lyder ikke speciel stærk? ~600ccm og 24HK.. man må håbe på den har lidt
newtonmeter at gøre godt med :)


--
Anders Houmark
www.AndersH.dk
Hvis man leger med tis,
brænder man i sengen!



 
 
Anders Majland \(Rep~ (18-08-2003)
Kommentar
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 18-08-03 14:32

> Den lyder ikke speciel stærk? ~600ccm og 24HK.. man må håbe på den
> har lidt newtonmeter at gøre godt med :)

Med en topfart på 80mph er den da "hurtig" nok til at hyggekørsel på
landevej og grusvej. 120mpg må vel svare til 40-50 km/l.

Hvis den så kunne sælges til noget 80.000kr her i dk kunne den da godt
være intereessant til en som mig der kører en del kilometer
(~2000km/måneden)

/A




Benz... (18-08-2003)
Kommentar
Fra : Benz...


Dato : 18-08-03 14:59

Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email) wrote:
>> Den lyder ikke speciel stærk? ~600ccm og 24HK.. man må håbe på den
>> har lidt newtonmeter at gøre godt med :)
>
> Med en topfart på 80mph er den da "hurtig" nok til at hyggekørsel på
> landevej og grusvej. 120mpg må vel svare til 40-50 km/l.
>
> Hvis den så kunne sælges til noget 80.000kr her i dk kunne den da godt
> være intereessant til en som mig der kører en del kilometer
> (~2000km/måneden)

TOP!
Den slår jeg på 2 uger. ;)
(slidt på midten :( )
Tror ikke at jeg ville være interesseret, den ligger lidt for langt fra min
smag i motorcykler.
Men syntes da det er på tide med lidt variation. Havde dog håbet på noget
andet. I stil med brint.
Tror der kommer lidt for meget traktor over det. 2cyl diesel hakker. Tror
ikke det kommer til at være lyden som folk praler med. Men hvem ved, alt kan
ske.

--
mvh Benz... R6 millennium
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=268



Moller (18-08-2003)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 18-08-03 15:32

> Tror ikke at jeg ville være interesseret, den ligger lidt for langt fra
min
> smag i motorcykler.

Sådan er det nu engang :) i mine øjne forstår jeg heller ikke hvordan at
choppere kan eksistere :) men hver sin smag...

> Men syntes da det er på tide med lidt variation. Havde dog håbet på noget
> andet. I stil med brint.

Tror nu vi er nogen stykker som godt ku tænke os en Diesel :) rent
teknisk set :)

> Tror der kommer lidt for meget traktor over det. 2cyl diesel hakker. Tror
> ikke det kommer til at være lyden som folk praler med. Men hvem ved, alt
kan
> ske.

En Diesel vil helt klart være rækkevide/driftomkostningerne som vil være
det store prale element :)

F.eks. så er MZ robin 350cc Disel, samt Royel Enfiled Diesel begge
opgivet til ca. 70km/L ... og så er det man tænker på 19L * 70km/L = ca.
1300km.. :) så skal jeg jo kun tanke 1 gang om mdr. :) og med en gang
fyrings olie i tanken :) så vil den jo slet ikke kunne medregnes i
fyringsolie budgettet :)

Og en sidste ting er jo at Diesel :) er jo trodsalt kendt for at være
langt bedre slidere end benzin maskiner :)

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi ... til Økonomisk transport
Suzuki GSF 1200 S ... når pengepungen vejer for meget, så tømmer et par
ture den hurtigt igen i benzin.

>
> --
> mvh Benz... R6 millennium
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=268
>
>



Benz... (18-08-2003)
Kommentar
Fra : Benz...


Dato : 18-08-03 15:40

Moller wrote:
>> Tror ikke at jeg ville være interesseret, den ligger lidt for langt
>> fra min smag i motorcykler.
>
> Sådan er det nu engang :) i mine øjne forstår jeg heller ikke
> hvordan at choppere kan eksistere :) men hver sin smag...
>
>> Men syntes da det er på tide med lidt variation. Havde dog håbet på
>> noget andet. I stil med brint.
>
> Tror nu vi er nogen stykker som godt ku tænke os en Diesel :) rent
> teknisk set :)

Kan der være noget om. Kunne da også lokkes. Med de penge jeg kunne spare!
Det er ikke småting!

>> Tror der kommer lidt for meget traktor over det. 2cyl diesel hakker.
>> Tror ikke det kommer til at være lyden som folk praler med. Men hvem
>> ved, alt kan ske.
>
> En Diesel vil helt klart være rækkevide/driftomkostningerne som
> vil være det store prale element :)
>
> F.eks. så er MZ robin 350cc Disel, samt Royel Enfiled Diesel begge
> opgivet til ca. 70km/L ... og så er det man tænker på 19L * 70km/L =
> ca. 1300km.. :) så skal jeg jo kun tanke 1 gang om mdr. :) og med en
> gang fyrings olie i tanken :) så vil den jo slet ikke kunne medregnes
> i fyringsolie budgettet :)

Ja de er veldig imponerende, så skulle jeg kun tanke lidt under engang om
ugen. Istedet for hver dag!


> Og en sidste ting er jo at Diesel :) er jo trodsalt kendt for at
> være langt bedre slidere end benzin maskiner :)
> VH
> Lars Molnit
> MZ ETZ 251 CDi ... til Økonomisk transport
> Suzuki GSF 1200 S ... når pengepungen vejer for meget, så tømmer
> et par ture den hurtigt igen i benzin.

Det er da godt nok smart! ;)


--
mvh Benz... R6 millennium
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=268



Brian Østergaard (18-08-2003)
Kommentar
Fra : Brian Østergaard


Dato : 18-08-03 21:12

Ja det kunne da være cool med en diesel-mc.

Men man glemmer da de 3 vigtige ting for en offroad-mc: Vægt, vægt og vægt.

Men der er jo sket meget inden for dieselmotorer på det sidste.

Hvad tror i sådan en dieselmotor vejer?

Jeg syntes at have læst om en Indisk diesel-mc der kunne køre næsten 100 km.
på en liter. Desværre var der ikke den store topfart i den.
--
Med Venlig Hilsen Brian Østergaard
Sælger i øjeblikket en KTM Adventure 640 R til vinterpris. Den køre 20 km.
på en liter, hvilket giver den en rækkevide på 560 km.



Kristian Budde (18-08-2003)
Kommentar
Fra : Kristian Budde


Dato : 18-08-03 22:08


> Jeg syntes at have læst om en Indisk diesel-mc der kunne køre næsten 100
km.
> på en liter. Desværre var der ikke den store topfart i den.
> --
Jeg har mødt en inder med en diesel mc og jeg tror at det er den model som
du beskriver her. Han fortalte mig at de var hold op med at producere dem da
der var for mange rystelser! og hvis en inder mener at den ryster for meget
ja så må det være voldsomt
Men her er der vel også sket megen ny udvikling.

Mvh
Kristian Budde



PCkurt (19-08-2003)
Kommentar
Fra : PCkurt


Dato : 19-08-03 06:25


"Kristian Budde" <kbudde@{nospam}control.auc.dk> skrev i en meddelelse
news:3f41402c$0$97201$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> > Jeg syntes at have læst om en Indisk diesel-mc der kunne køre næsten 100
Enfield har lavet en diesel MC.....



Moller (21-08-2003)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 21-08-03 18:54


"PCkurt" <oz1hdl@hotmailFJERN.com> skrev i en meddelelse
news:Pwi0b.536$UP6.259@news.get2net.dk...
>
> "Kristian Budde" <kbudde@{nospam}control.auc.dk> skrev i en meddelelse
> news:3f41402c$0$97201$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> >
> > > Jeg syntes at have læst om en Indisk diesel-mc der kunne køre næsten
100
> Enfield har lavet en diesel MC.....

Whiiii.... hvis i læste mit tidligere indlæg, så skrev jeg Enfielden..
og det er jo den Indiske udgave vi snakker om... MZ Robin Diesel, mener jeg
er næsten samme motor.

VH
Lars Molnit

>
>



Solvang (21-08-2003)
Kommentar
Fra : Solvang


Dato : 21-08-03 13:49


"Kristian Budde" <kbudde@{nospam}control.auc.dk> skrev i en meddelelse
news:3f41402c$0$97201$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> > Jeg syntes at have læst om en Indisk diesel-mc der kunne køre næsten 100
> km.
> > på en liter. Desværre var der ikke den store topfart i den.
> > --
> Jeg har mødt en inder med en diesel mc og jeg tror at det er den model som
kan ses her: http://home.t-online.de/home/Beckedorf/enfield.htm



Anders Majland \(Rep~ (19-08-2003)
Kommentar
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 19-08-03 09:32

> Men man glemmer da de 3 vigtige ting for en offroad-mc: Vægt, vægt og
> vægt.

Sammenlign den istedet med en andre halvstore og "heltstore" enduro
maskiner - de er også tunge men har så til gengæld ofte op mod ~100hk

Nede i klassen af tunge encylindrede som pegaso mf tror jeg godt den
kunne være interessant. Altså højbenede gademcer der kun af udseende
ligner noget til offroad....

/A



Joachim Schmidt (20-08-2003)
Kommentar
Fra : Joachim Schmidt


Dato : 20-08-03 01:00

Ja vægten er ekstremt vigtig! Forsvarets nye Bmw'ere vejer ca. 200 kg uden
fører hvilket jeg syntes er for meget..
Den er ikke så "atletisk" i terræn. Og har da også selv slået mig lidt i
forbindelse med nogle af mine styrt.....

"Brian Østergaard" <Afrikabrian@compaqnet.dk> skrev i en meddelelse
news:3f413303$0$24616$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Ja det kunne da være cool med en diesel-mc.
>
> Men man glemmer da de 3 vigtige ting for en offroad-mc: Vægt, vægt og
vægt.
>
> Men der er jo sket meget inden for dieselmotorer på det sidste.
>
> Hvad tror i sådan en dieselmotor vejer?
>
> Jeg syntes at have læst om en Indisk diesel-mc der kunne køre næsten 100
km.
> på en liter. Desværre var der ikke den store topfart i den.
> --
> Med Venlig Hilsen Brian Østergaard
> Sælger i øjeblikket en KTM Adventure 640 R til vinterpris. Den køre 20 km.
> på en liter, hvilket giver den en rækkevide på 560 km.
>
>



Hekto (18-08-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 18-08-03 21:15

In article <3f40e283$0$249$bc7fd3c@news.sonofon.dk>, Moller says...
> En Diesel vil helt klart være rækkevide/driftomkostningerne som vil være
> det store prale element :)
>
>
Til militær brug, er der også andre interesser der spiller ind.

Når nu alt fra biler til torpedobåde kører på F75, hvorfor så slæbe
rundt på benzin, bare for at få en motorordonnans ud at køre?

Endvidere kan man ikke altid være sikker på hvad man kan organisere af
fuel, rundt omkring, så det kan være det som mange andre motorer i
militæret, er en 'multi fuel'?

--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto@dkfritidmotorcykelDOTdk
http://dfm.nathue.dk/Hekto ... What about www.mc-portalen.com ?

Anders Majland \(Rep~ (19-08-2003)
Kommentar
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 19-08-03 07:29

>> (~2000km/måneden)
>
> TOP!
> Den slår jeg på 2 uger. ;)

Men du sætter vel r6'eren ind til vinter ? Så kan jeg indhente lidt igen
der
Det er dog pga ferie, sne mm kun blevet til knapt 18000km det sidste år.

> Tror ikke at jeg ville være interesseret, den ligger lidt for langt
> fra min smag i motorcykler.

Den rammer tilgængæld min

> Tror der kommer lidt for meget traktor over det. 2cyl diesel hakker.
> Tror ikke det kommer til at være lyden som folk praler med. Men hvem
> ved, alt kan ske.

Naeh - men er det ikke også sekundært (eller meget længere nede på
listen)

/A



Benz... (19-08-2003)
Kommentar
Fra : Benz...


Dato : 19-08-03 12:21



> Men du sætter vel r6'eren ind til vinter ? Så kan jeg indhente lidt igen
> der

Jo den skal jo ha sin skønhedssøvn! ;)

> Det er dog pga ferie, sne mm kun blevet til knapt 18000km det sidste år.

Ja jeg har jo også kun fået kørt 15000 i år. Startede lige før påske. ;)

> > Tror ikke at jeg ville være interesseret, den ligger lidt for langt
> > fra min smag i motorcykler.
>
> Den rammer tilgængæld min

Det var da heldigt. Jeg syntes bare ikke at det høre en diesel hakker til på
en række 4 ala ræs!


> > Tror der kommer lidt for meget traktor over det. 2cyl diesel hakker.
> > Tror ikke det kommer til at være lyden som folk praler med. Men hvem
> > ved, alt kan ske.
>
> Naeh - men er det ikke også sekundært (eller meget længere nede på
> listen)

Ikke for mig. "Motor lyde" er en del af fornøjelsen for mig. Dog ikke hvis
det er en diesel, så syntes jeg der går lidt for meget transport middel over
den. Men smag og behag.


--
mvh Benz... R6 millennium (ingen diesel hakkerrier)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=268



Morten dahl (20-08-2003)
Kommentar
Fra : Morten dahl


Dato : 20-08-03 22:20


"Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email)"
<AndersDOTMajland@jyde.dk> skrev i en meddelelse
news:bhqktr$dmn$1@sunsite.dk...
> > Den lyder ikke speciel stærk? ~600ccm og 24HK.. man må håbe på den
> > har lidt newtonmeter at gøre godt med :)
>
> Med en topfart på 80mph er den da "hurtig" nok til at hyggekørsel på
> landevej og grusvej. 120mpg må vel svare til 40-50 km/l.
>
> Hvis den så kunne sælges til noget 80.000kr her i dk kunne den da godt
> være intereessant til en som mig der kører en del kilometer
> (~2000km/måneden)

Har et eller andet sted et tysk "fighters" blad, der er en gut der har
bygget motoren fra en golf2 GTD i et eller andet stel...

Ikke særlig fikst, men hans næste projekt skulle være noget touring jern,
med en TDI fra en Lupo 3L. Bla. pga. den kompakte størrelse.

Og det begynder da at lugte lidt brugbart. Såen en kal kan få ca. 100HK og
270Nm med den rette chip, og bruge forbistret lidt brændstof.

Sådan en konfiguration var da ikke utænkelig i en stor tourer.. til spanien
og retur på 2 tanke..

-
Morten Dahl



Knorsfis (19-08-2003)
Kommentar
Fra : Knorsfis


Dato : 19-08-03 20:22

"Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> wrote in message news:<2930b.51635$Kb2.2338862@news010.worldonline.dk>...
> Faldt lige over dette:
> http://motorcyclecity.com/Military-bikes/M1030Diesel-Kawasaki.htm
>
> Den lyder ikke speciel stærk? ~600ccm og 24HK.. man må håbe på den har lidt
> newtonmeter at gøre godt med :)

Det minder mig om en "rat-bike" jeg engang så til "Træf på Toppen".

Stellet var en Suzuki
motoren en eller anden diesel-hakker (50km/l)
generatoren var en lille vindmølle på styret
en fejebakke blev brugt som kædeskærm
tanken var en 5l plastic dunk (og han havde en ekstra med)
taskesætten, et metalbur der var skåret og tilpasset MC'en og med
nogle plastickasser i
sædet bestod af et par skumgummi plader
osv osv osv

Han havde kørt det meste af Europa rundt på den. Og sidste år mødte
jeg ham igen i Vestjylland

Han var selvfølgelig fra Sverige

Jesper
GPZ500s der elsker benzin

Anders Houmark (20-08-2003)
Kommentar
Fra : Anders Houmark


Dato : 20-08-03 15:58

Knorsfis wrote:

> Han var selvfølgelig fra Sverige

Hahah det var en fed historie :)... sjovt der findes folk der gider køre på
sådan et hakkebræt.. men omvendt, den går da temmelig langt på literen.....
:)


--
Anders Houmark
www.AndersH.dk
Hvis man leger med tis,
brænder man i sengen!



Jes Vestervang (22-08-2003)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 22-08-03 19:52

Knorsfis wrote:

> "Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> wrote:
>> Faldt lige over dette:
>> http://motorcyclecity.com/Military-bikes/M1030Diesel-Kawasaki.htm
>>
>> Den lyder ikke speciel stærk? ~600ccm og 24HK.. man må håbe på den har
>> lidt newtonmeter at gøre godt med :)

Fed Kwak, sådan en kunne da være skæg at have

> Det minder mig om en "rat-bike" jeg engang så til "Træf på Toppen".

Jow tak, den kender jeg godt! Jeg havde 'fornøjelsen' af at køre bag den
et stykke til paradeturen. Hvis jeg nu fortæller, at det ikke er svært at
lugte at den kører på diesel, så har jeg vist ikke sagt for meget
--
mvh Jes Vestervang

Martin Sørensen (22-08-2003)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 22-08-03 21:59

> Faldt lige over dette:
> http://motorcyclecity.com/Military-bikes/M1030Diesel-Kawasaki.htm
> Den lyder ikke speciel stærk? ~600ccm og 24HK.. man må håbe på den
> har lidt newtonmeter at gøre godt med :)

Tja, NM kan man da altid få ved at geare tilstrækkeligt lavt, men den har
forhåbentligt et meget jævnt træk over hele omdrejningsregistret. 24HK er da
også fint til det meste. De skal jo ikke bruge den til at køre dragracing.


Jeg kan helt klart se fordelen i at bruge en diesel-mc i millitæret. Hvad er
det fede i at have en noget kraftigere benzin-mc, hvis tanken er tom og man
ikke lige har noget benzin ved hånden? Diesel har de jo ret gode forsyninger
af.

signing off.. Martin Sørensen



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177515
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408625
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste