Fedt Moto-GP løb!
Fra : Peter

Dato : 18-08-03 08:15

Netop hjemvendt fra Moto-GP på Brno, sidder jeg og efterbrænder lidt
på oplevelsen. Det var første, men ikke sidste gang jeg har oplevet
det live. Hvor lyder de bare godt, når de får rullen. Personligt havde
jeg gerne set en Ducati vinde, men det var jo et fedt og spændende løb
anyway. Baylis gjorde hvad han kunne og Caparossi var jo uheldig. Jeg
stod i det sving hvor hans Ducati stod af. Er der nogen som ved hvad
der skete? Jeg er ikke så god til Tjekkisk.

Mvh Peter

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 18-08-03 10:41

Peter (slet SJBR9) wrote:
> [...]
> stod i det sving hvor hans Ducati stod af. Er der nogen som ved hvad
> der skete? Jeg er ikke så god til Tjekkisk.

Ræs live er bare godt .
Jo jeg havde også helst set Ducati vinde, men sådan skulle det ikke være
denne gang, men man må sige at de har fået udviklet lidt på Ducati`en her i
sommerpausen, den er meget tæt på Honda`erne nu.
I følge http://motograndprix.tiscali.com var det et mekanisk problem der
satte en stopper for Caprirossi`s vidre kørsel. Det er meget imponerende som
Bayliss kører, da det er første gang han kørte ræs på Brno banen.

--
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)

Fra : Bjørn S

Dato : 18-08-03 10:49

D@n Dethlefsen wrote:

> I følge http://motograndprix.tiscali.com var det et mekanisk problem der
> satte en stopper for Caprirossi`s vidre kørsel. Det er meget imponerende som
> Bayliss kører, da det er første gang han kørte ræs på Brno banen.

Og ifølge www.ducati.com var det en el.fejl... de har måske pyntet på
problemet :-/
Spændende var det nu ihvertfald hele vejen igennem.
Syntes man savnet lidt at se hvad der skete længere bag i rækkerne, men på
den anden side, det var det jo knapt tid til da det jo hele tiden var hård
kamp i teten.

--
/Bjørn

Fra : Peter

Dato : 18-08-03 11:16

>Syntes man savnet lidt at se hvad der
> [...]

Når man er der live, får man set hele rækken, men kan så ikke hele
tiden følge så godt med i spidsen. Noget for noget. Jeg var dog så
heldig at sidde ved storskærm hvor jeg kunne følge tv-
transmissionen.

Peter

Fra : Armand

Dato : 18-08-03 15:35

Bjørn S <bjosko@yahoo.com> skrev i en news:bhq7dr$s2s$1@abbeden.bunk.cc...
> [...]
> den anden side, det var det jo knapt tid til da det jo hele tiden var hård

Der er fremgang at spore bagest i feltet: Vi nåede dennegang ikke at se
nogle af de grønne Kawa'er (da de blev ædt med én omgang)!

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 19-08-03 21:48

Armand <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en

> Bjørn S <bjosko@yahoo.com> skrev i en news:bhq7dr$s2s$1@abbeden.bunk.cc...

> Der er fremgang at spore bagest i feltet: Vi nåede dennegang ikke at se
> nogle af de grønne Kawa'er (da de blev ædt med én omgang)!

Til gengæld lyder meldingen fra Erik Dons (som sammen med en fælles kammerat
tog derned onsdag, for at være hjemme igen i går aftes), at Kawa'erne lyder
souverent bedst!
Også derfor ærgeligt at vi ikke ser mere til dem på skærmen!!

--
Armand.

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 18-08-03 16:32

Jeg kan ikke lade være med at synes at Rossi's opvisning som straffefange
simpelthen bare er for cool!!! Vi lå helt flade på gulvet af grin! Omvendt
er det også meget rart at han fik kamp til stregen... han er vel ved at
blive gammel, og hans konkurrenter har vel også udviklet sig som kørere...

Sidst men ikke mindst er det vel ret ligegyldigt hvilken type motorcykel der
vinder. Sportsligt set kommer det jo mest an på køreren. Det virkede dog som
om at Ducatierne hvade mere motor kraft end Hondaerne. Det er bare ægerligt
at Capirossis ikke kunne holde til løbet var færdigt.

Mvh.
Jesper

Fra : Poul B-H

Dato : 18-08-03 19:13

"Jesper Pedersen" <no_email@nospam.invalid> wrote in message
> [...]
> er det også meget rart at han fik kamp til stregen... han er vel ved at

24 !!!!

--
Poul B-H
MC21 NSR250SE

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 18-08-03 23:08

Jesper Pedersen wrote:
> [...]
> køreren. Det virkede dog som om at Ducatierne hvade mere motor kraft
> end Hondaerne. Det er bare ægerligt at Capirossis ikke kunne holde

Ifølge de engelske kommentatorer på Eurosport skulle Ducati`en havde op mod
20 hk mere end Honda`en !!!!!!!
--
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)

Fra : Erland R. Nielsen

Dato : 19-08-03 00:46

"D@n Dethlefsen" <sotaOSTEN@tdcadsl.dk> wrote in message

> Ifølge de engelske kommentatorer på Eurosport skulle Ducati`en havde op
mod
> 20 hk mere end Honda`en !!!!!!!
> --
> Dan - DMCN#561
> (Ducati 748 + MZ TS250/2)
> www.dethlefsens.dk
> slet "OSTEN" fra adr. ved svar

Man kan så spørge sig selv hvor de ved det fra Det er ren spekulation.
Men nok ingen tvivl om at Ducatien har feltets højstydende motor. De høje
tophastigheder skal dog sikkert også tilskrives aerodynamikken. Skall vi
ikke gi' Ducati-ingeniørerne karakteren 13 med pil opad ?
mvh Erland

Fra : Poul B-H

Dato : 19-08-03 01:09

> Ifølge de engelske kommentatorer på Eurosport skulle Ducati`en havde op
mod
> 20 hk mere end Honda`en !!!!!!!

Ducati'en kan bare ikke køre om hjørner, hæhæ

Desuden havde Rossi også højeste tophastighed i Brno

--
Poul B-H
Honda MC21 NSR250SE

Fra : Erland R. Nielsen

Dato : 19-08-03 23:07

"Poul B-H" <pbekkerh@mail.dk> wrote in message

> Ducati'en kan bare ikke køre om hjørner, hæhæ
>
> Desuden havde Rossi også højeste tophastighed i Brno

> [...]

Øh, har du set nogle løb iår, f.eks. det sidste. Jeg synes da det går fint
rundt i svingene.
Prøv at sammenlign en Ducati med sidste års Honda (altså Hondaen for et år
siden)

Så er Hondas ødsel med en masse penge da til grin ift. Ducatis fremskridt.

Tophastigheder på Brno fortæller nok mest om udgangsfart i svingene.

mvh Erlad

Fra : MKS - 74

Dato : 20-08-03 06:22

On Wed, 20 Aug 2003 00:07:28 +0200, "Erland R. Nielsen"
<erland_refling@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Øh, har du set nogle løb iår, f.eks. det sidste.

Det tror jeg da han har og han er iøvrigt ikke alene med den
opfattelse..

>Jeg synes da det går fint rundt i svingene....

Alt er relativt, i forhold til RCV'erne går det ikke fint (men i
forhold til GSV-R'eren går det fremragende),den er langt sværere at
holde på linien og det er tit der det går galt,specielt midt til sidst
i løbet hvor dækkene er færdige...

>Prøv at sammenlign en Ducati med sidste års Honda (altså Hondaen for et år
>siden)

Du mener som Max' Honda f.eks

>Så er Hondas ødsel med en masse penge da til grin ift. Ducatis fremskridt.

Og hvor er det lige du ved fra hvem der bruger hvor mange penge i
forhold til andre ?!?

>Tophastigheder på Brno fortæller nok mest om udgangsfart i svingene.

Tophastighed i sig selv er iøvrigt rimelig bedøvende,det vinder man
sjældent nogle løb på.At Ducati'en yder højest er sikkert rigtig,men
det kan aldrig være et mål i sig selv,man må sige at de har fundet en
rigtig fornuftig pakke i år 1 i MotoGP,men der mangler dog stadig
lidt,de arbejder nu på at øge Duc'ens rideability,med en stivere ramme
bl.a og når (hvis) de får matchet køreegenskaber til kræfterne så
bliver det rigtig godt....De har været flot med ,men at sige at de har
været en reel trussel sofar til RCV'erne i år - naaah,det ville ellers
være fint nok hvis det skulle ske,flere løb som Brno tak,bare lige
bytte om på nr. 1 og 2

--
-Michael
Aprilia RS250-dele plus div. andre dele til salg på: