Endnu et spørgsmål om olie?
Fra : Cwinn

Dato : 18-08-03 07:12

Hej tænkte på hvornår det er mest korekt at tjecke sin olie? hvor varm
skal motoren være?

Mvh
Christian
VF500F2

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 18-08-03 08:24

> Hej tænkte på hvornår det er mest korekt at tjecke sin olie? hvor varm
> skal motoren være?

Hej Christian

Motoren skal være driftsvarm, og så skal du vente et par minutter efter
motoren er standset. Det svarer ca. til. Kør en god tur. Kør ind for at
tanke. Tank og betal. Check olien. kør igen.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Cwinn

Dato : 18-08-03 09:03

Jens Jacob Bager Jensen wrote:

> [...]

> motoren er standset. Det svarer ca. til. Kør en god tur. Kør ind for at
> tanke. Tank og betal. Check olien. kør igen.

Takker for svaret!

Fra : GRISEN

Dato : 18-08-03 17:17

On Mon, 18 Aug 2003 09:24:25 +0200, "Jens Jacob Bager Jensen" <news@abl1926.dk> wrote:

>Motoren skal være driftsvarm, og så skal du vente et par minutter efter
>motoren er standset. Det svarer ca. til. Kør en god tur. Kør ind for at
>tanke. Tank og betal. Check olien. kør igen.

Snakker vi om olie-standen ????
Driftsvarm ???
Jeg var sikker på den skulle være kold.

*
Jan

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 18-08-03 18:10

> Snakker vi om olie-standen ????
> Driftsvarm ???
> Jeg var sikker på den skulle være kold.

Hej Jan

Vi snakker om oliestanden. Hvis motoren skal være kold, så har du ingen
mulighed for at kontrollere olen når du er på farten. Sådan en 1000km
motorvej i et stæk gennem tyskland med godt over 110km/t er en god test på
om motoren på modellen bruger olie. I alle de manualer jeg har læste står
der: Varm motoren grundigt op. Sluk motoren. Stil cyklen lodret. Ven nogle
minutter før du kontroller oile niveauet.

Fra : GRISEN

Dato : 18-08-03 18:23

On Mon, 18 Aug 2003 19:09:34 +0200, "Jens Jacob Bager Jensen" <news@abl1926.dk> wrote:

> [...]
>der: Varm motoren grundigt op. Sluk motoren. Stil cyklen lodret. Ven nogle
>minutter før du kontroller oile niveauet.

Ok, så vil jeg fremover benytte den procedure.
Tak for info.

*
Jan

Fra : Rasmus Neckelmann

Dato : 18-08-03 17:29

Cwinn wrote:
> Hej tænkte på hvornår det er mest korekt at tjecke sin olie? hvor varm
> skal motoren være?

Kør til italien. Kør hjemad igen - og når motoren dør omkring Hamburg, så
checker du oliestanden... :) Eller hov!, det kan godt være jeg gjorde noget
forkert... Hehe.

--
mvh Rasmus Neckelmann