Affjedring og fælge på gpz500
Fra : Knorsfis

Dato : 16-08-03 14:35

Hej NG

Jeg har en gpz500s fra 91, men da den kører på 16" fælge tænkte jeg på
om det er muligt at smide hjulene fra en ER5 på den??

Jeg vil også gerne ha' forbedret affjedringen, men hvad findes der af
andre alternativer end Ölins?? Kan bagenden også hæves et par
millimeter??

Mvh
Jesper

Fra : Armand

Dato : 16-08-03 18:13

Knorsfis <vfr@cool.dk> skrev i en
> Hej NG
>
> Jeg har en gpz500s fra 91, men da den kører på 16" fælge tænkte jeg på
> om det er muligt at smide hjulene fra en ER5 på den??

Umiddelbart lyder det fornuftigt at upgrade til dækdimensioner der er mere
nutidige og derfor skabe sig et større udvalg; men det er da ikke helt
umulig
at skaffe 16" dæk til den, og i mine øjne er 500'eren en motorcykel som fint
klarer sig med almindelige dæk (hvad alle andre forøvrigt også kan!),
hvorfor et givent savn af supersportslige dæk egentligt er uberettiget!
Er5'eren har forøvrigt til forskel kun én skive foran!- Det er min
overbevisning at du kommer længere med at øve dig i at bruge GPZ'ens
dobbelte skiver til max-opbremsninger (á stoppies ??) end hvad du måtte
vinde ved at kunne få hidsige(!) 17"-dæk monteret :-|

Det samme gælder forøvrigt affejdringen!

Hvad er så'en en GPZ 500 værd idag? ca.35.000,- kr??
Alt i alt vil du også komme til at bruge langt over 5.000,- på fælge og
støddæmper. Er det ikke en god sjat, når man anskuer modellens værdi? Derved
at pengene ikke(!) vil komme ind igen ved videresalg, vil de til enhver tid
være bedre brugt i at spare/gemme, og lægge oveni en given salgspris når du
handler dig til en mere sportslig model!!

--
Armand.