/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Hjælp til CBR1000 spedometerkabel søget!
Fra : Kent Sørensen


Dato : 15-08-03 16:56

Hej NG.

Jeg er lige vendt hjem fra min ferie i det Franske.
På vejen hjem begyndte min speedometer nål at hoppe lidt rytmisk og over en
strækning på vel 100km at vise mindre og mindre for til sidst at oplyse
60-80km for lidt.

Jeg har kigget på kablet, fejler intet, men så er det så problemet og mit
behov for hjælp kommer.

Kablet er jo så smart sat ind i gearkassen på venstre side hvor der ikke ser
ud til at det er mulig at kunne skifte nogle enkelte dele ud, med at hele
siden faktisk skal af. Koblingsslangen går også ind omkring samme sted og
det ser i det store hele mere kompliceret ud end jeg føler jeg vil give mig
i kast med.

Min Haynes bog har ikke været til nogen stor hjælp da den kun beskriver en
alm. snekkeleje i forhjulet.

Er der nogen der kan hjælpe mig, erfaringer eller tips??

I må også meget gerne sende et svar direkte til mig, så er det oks@esenet.dk


Mvh.

Kent Sørensen



 
 
Ukendt (15-08-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 15-08-03 18:36

> Kablet er jo så smart sat ind i gearkassen på venstre side hvor der ikke
ser
> ud til at det er mulig at kunne skifte nogle enkelte dele ud, med at hele
> siden faktisk skal af. Koblingsslangen går også ind omkring samme sted og
> det ser i det store hele mere kompliceret ud end jeg føler jeg vil give
mig
> i kast med.


næh, så kombliceret er det nu ikke. Speedo kabelet går på tandhjulet til
kæden. Det kan du sagtens åbne (5-7 skruer + at gearvælger skal af), så kan
du komme herind.

Her sidder så en sekskantet skrue der griber om tandhjulet. Muligvis er
denne defekt. Men prøv lige at sætte en boremaskine eller lignende på
speedo og se om dette er ok :-/

Mvh Albert



Kent Sørensen (15-08-2003)
Kommentar
Fra : Kent Sørensen


Dato : 15-08-03 19:29


"Albert" <-> skrev i en meddelelse
news:3f3d1a12$0$97238$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> > Kablet er jo så smart sat ind i gearkassen på venstre side hvor der ikke
> ser
> > ud til at det er mulig at kunne skifte nogle enkelte dele ud, med at
hele
> > siden faktisk skal af. Koblingsslangen går også ind omkring samme sted
og
> > det ser i det store hele mere kompliceret ud end jeg føler jeg vil give
> mig
> > i kast med.
>
>
> næh, så kombliceret er det nu ikke. Speedo kabelet går på tandhjulet til
> kæden. Det kan du sagtens åbne (5-7 skruer + at gearvælger skal af), så
kan
> du komme herind.
>
> Her sidder så en sekskantet skrue der griber om tandhjulet. Muligvis er
> denne defekt. Men prøv lige at sætte en boremaskine eller lignende på
> speedo og se om dette er ok :-/
>
> Mvh Albert
>
> Jeg har allerede haft en skruemaskine på kablet efter jeg tog det ud af
holderen og nålen kom lige så fint med uden ryk eller hakker i bevægelsen.
Men slangen fra koblingen går også på det dæksel, vil det ikke fosse ud med
væske hvis jeg begynder at løsne noget?
Jeg vil gerne sende et billede af den side på cyklen hvis det kan hjælpe?

Mvh
Kent



Ukendt (15-08-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 15-08-03 20:37

> > Jeg har allerede haft en skruemaskine på kablet efter jeg tog det ud af
> holderen og nålen kom lige så fint med uden ryk eller hakker i bevægelsen.
> Men slangen fra koblingen går også på det dæksel, vil det ikke fosse ud
med
> væske hvis jeg begynder at løsne noget?

nope, det er bare et stempel ala bremsekaliberen på forhjulet. Det er helt
tæt - ellers har du et andet problem



Ukendt (15-08-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 15-08-03 20:38

..
> Men slangen fra koblingen går også på det dæksel, vil det ikke fosse ud
med
> væske hvis jeg begynder at løsne noget?
> Jeg vil gerne sende et billede af den side på cyklen hvis det kan hjælpe?


nu skal du ikke skrue slangen af vel, for så får du væske - og det ikke godt
for malingen...



Kent Sørensen (15-08-2003)
Kommentar
Fra : Kent Sørensen


Dato : 15-08-03 22:29


"Albert" <-> skrev i en meddelelse
news:3f3d3683$0$97225$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> .
> > Men slangen fra koblingen går også på det dæksel, vil det ikke fosse ud
> med
> > væske hvis jeg begynder at løsne noget?
> > Jeg vil gerne sende et billede af den side på cyklen hvis det kan
hjælpe?
>
>
> nu skal du ikke skrue slangen af vel, for så får du væske - og det ikke
godt
> for malingen...
>
> Ok, jeg må prøve om det kan lade sig gøre, ved du noget om de reservedele
der skal bruges?



slet 122WT (15-08-2003)
Kommentar
Fra : slet 122WT


Dato : 15-08-03 22:30

Hvis jeg var dig Kent ville jeg begynde med den lette ende,
speedometeret. Jeg har selv oplevet noget lignende i en gammel bil
med et utæt olietryksmanometer, der dryppede lidt olie ned i
speedometeret og det var nok. Nålen i speedometeret var så vidt
jeg husker monteret på en rund metalklods, omkring den metalklods
løb nogle magneter som jo så hev nålen højere og højere op på
skalaen jo hurtigere de drejede rundt om klodsen. Efter jeg havde
renset speedometeret for den smule olie fungrede de perfekt igen,
så jeg vil tro at lidt olie eller andet skidt kan være problemet.

Med venlig hilsen Kim
CBR1000F SC24


Kent Sørensen (15-08-2003)
Kommentar
Fra : Kent Sørensen


Dato : 15-08-03 22:53


"slet 122WT" <kim01@122WTkristensen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:10609831130.133816598532917@dtext.news.tele.dk...
> Hvis jeg var dig Kent ville jeg begynde med den lette ende,
> speedometeret. Jeg har selv oplevet noget lignende i en gammel bil
> med et utæt olietryksmanometer, der dryppede lidt olie ned i
> speedometeret og det var nok. Nålen i speedometeret var så vidt
> jeg husker monteret på en rund metalklods, omkring den metalklods
> løb nogle magneter som jo så hev nålen højere og højere op på
> skalaen jo hurtigere de drejede rundt om klodsen. Efter jeg havde
> renset speedometeret for den smule olie fungrede de perfekt igen,
> så jeg vil tro at lidt olie eller andet skidt kan være problemet.
>
> Med venlig hilsen Kim
> CBR1000F SC24
>

Jo,jo, men jeg har prøvet kablet og det virker fint. Jeg har senere også
kørt en lille tur på cyklen og den pal som skal trække kablet rundt kører
ikke, så jeg er bange for at det er inde i huset den er gal. Ellers havde
jeg da goså håbet på den nemme løsning.

Kent



Ukendt (16-08-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 16-08-03 07:30

> Hvis jeg var dig Kent ville jeg begynde med den lette ende,
> speedometeret.

Skal han en dag skifte kæde (og det skal man jo), skal han også have dækslet
af foran kæden, og så har han jo prøvet det.

reservedele ? tja, start med at se hvad der er galt, og tag den derfra
Du kan jo hurtigt smide dækslet på igen, og den tager ingen skade af at køre
uden speedo (bare pas på ikke at køre for stærkt)

Mvh Albert



Kent Sørensen (16-08-2003)
Kommentar
Fra : Kent Sørensen


Dato : 16-08-03 22:14


"Albert" <-> skrev i en meddelelse
news:3f3dcf46$0$97182$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> > Hvis jeg var dig Kent ville jeg begynde med den lette ende,
> > speedometeret.
>
> Skal han en dag skifte kæde (og det skal man jo), skal han også have
dækslet
> af foran kæden, og så har han jo prøvet det.
>
> reservedele ? tja, start med at se hvad der er galt, og tag den derfra

> Du kan jo hurtigt smide dækslet på igen, og den tager ingen skade af at
køre
> uden speedo (bare pas på ikke at køre for stærkt)
>
> Mvh Albert
>
> Tak til jer begge for råd og tips.
Jeg var i dag hos mit "hof" værksted i Tyskland og de sagde det samme som
dig Albert, det er ingen sag at tage dækslet af. Faktisk er det kun en lille
plastic dims som kan gå ud af hak. Han viste mig den på hans mikrofilm og
den koster samtidig ikke noget særlig. Det sker en gang i mellem dog med
store mellemrum sagde han. Men enten skubbe den på plads igen, eller bruge
lidt scilicone så skulle den være hjemme.

Dog kom han også med en anden oplysning som jeg ikke havde regnet med ved
samme lejlighed. Jeg havde fortalt ham om mine planer om at sætte en lavere
gearing på cyklen, så jeg kunne få nogle lavere omdrejninger. Det ville ved
denne spedo visning resultere i en lavere km angivelse og dermed også
muligheden for at køre for stærkt...hmm...
Samtidig fortalte han at nogle også havde fået lavet en højere gearing som
var vældig tilfreds med de "ekstra" km dette indgreb havde givet ?? )

Hilsen

Kent



Ukendt (17-08-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 17-08-03 12:34

> Samtidig fortalte han at nogle også havde fået lavet en højere gearing som
> var vældig tilfreds med de "ekstra" km dette indgreb havde givet ?? )

Jep, det gjorde jeg på min forrige, med stor tilfredshed :
motorvejshastighed uden alt for mange omdr...



Kent Sørensen (17-08-2003)
Kommentar
Fra : Kent Sørensen


Dato : 17-08-03 19:20


"Albert" <-> skrev i en meddelelse
news:3f3f6821$0$97266$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> > Samtidig fortalte han at nogle også havde fået lavet en højere gearing
som
> > var vældig tilfreds med de "ekstra" km dette indgreb havde givet ?? )
>
> Jep, det gjorde jeg på min forrige, med stor tilfredshed :
> motorvejshastighed uden alt for mange omdr...
>
> Okay, hvad måtte du regne med i fejlvisning?

Hvor mange tænder ændrede du?

Kent



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177515
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408625
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste