/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Den dør når den har kørt en halv time
Fra : pgbahle


Dato : 15-08-03 13:25

Hej NG

Jeg har problemer med min Honda CB 400 F. Den dør når jeg har kørt ca.
en halv time.

Jeg kan nemt starte den (med elstarteren) og efter de sædvanlige 2-3
minutter med Chocker kører den perfekt. Når den så har kørt i 20-30
minutter begynder den at gå ned i fart (nærmest som når den løber tør
for benzin - men der er fuld tank - tilsat karburator sprit). Efter
yderligere 5-10 minutter er den helt død eller også kører den så
langsomt at bilerne bagved begynder på harsaderede overhalinger. Hvis
den går død hjælper det at vente nogle minutter så kan jeg løbe den
igang (denne gang kan jeg ikke starte med elstarteren - den kører
ellers rundt på fuld kraft som den plejer, men motoren starter bare
ikke). Det værste der kan ske er at skulle holde i et kryds for så
skal den under alle omstændigheder løbes i gang.

Er der nogen der har en idee om hvad der er galt.

Bahle
CB 400 F

 
 
Hans Paulin (15-08-2003)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 15-08-03 13:42

pgbahle wrote:
>
> Er der nogen der har en idee om hvad der er galt.

....tilstoppet udluftning i tankdækslet...
--
Med venlig hilsen
Hans
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=286


Armand (15-08-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 15-08-03 15:01


Hans Paulin <hans_fjernes_@it.invalid> skrev i en
news:bhikgu$egs$1@sunsite.dk...
> pgbahle wrote:
> >
> > Er der nogen der har en idee om hvad der er galt.
>
> ...tilstoppet udluftning i tankdækslet...

Jup!
Åbn tankdækslet når problemet melder sig, og se om den derefter ikke prompte
går
igang og kører næste halve time :-/

--
Armand.





Brian (16-08-2003)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 16-08-03 00:24

> Jup!
> Åbn tankdækslet når problemet melder sig, og se om den derefter ikke
prompte
> går
> igang og kører næste halve time :-/
>
> --
> Armand.

Nej nej nej: Den kan jeg: Det er pga. forkert tænding eller ventilering:
Hvis den står bar lidt forkert i tændingen eller plantinerne, så gør den
sådan: Eller for hårdt i ventilerne, samme problem:
Få fat i en tændingspistol og tjek ved 1200 Rpm (en 400) der skal den ramme
Top F marking og ved 2500 Advance mærket: Hvis ikke: ret ind på platin
pladerne: eller platinerne: Den bliver sikker også hurtigt varm ikke sandt?

Havde samme problem med min 550:


Brian og Honda-Pigen
(Som tænder på den mindste gnist ;) )

(BTW: I´m drunk ATM)



Martin Sørensen (16-08-2003)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 16-08-03 01:32

>> Åbn tankdækslet når problemet melder sig, og se om den derefter ikke
>> prompte går igang og kører næste halve time :-/
> Nej nej nej: Den kan jeg: Det er pga. forkert tænding eller
> ventilering: Hvis den står bar lidt forkert i tændingen eller
> plantinerne, så gør den sådan: Eller for hårdt i ventilerne, samme
> problem:

Nå, nu er du lige pludselig Honda ekspert?

Der kan du se hvad der sker, når man kører på gamle defekte cykler frem for
nye problemfri modeller.

> (BTW: I´m drunk ATM)

Tillykke med det.

signing off.. Martin Sørensen



Brian (16-08-2003)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 16-08-03 18:41

[SNIP
> Nå, nu er du lige pludselig Honda ekspert?

Nej, men når man nu LIGE har rodet med noget der ligner, så er det vel
naturligt man smider sin erfaringer samme vej. Glæder mig til at høre hvad
der skulle til.. For det kunne da være sjov hvis jeg havde ret..*G*

> Der kan du se hvad der sker, når man kører på gamle defekte cykler frem
for
Ja ja - Men, nogle vil hellere have metal frem for plastik. ;)

Brian



Armand (16-08-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 16-08-03 17:38


Brian <Brian@haarh.net> skrev i en
news:3f3e6caf$0$32466$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> > Der kan du se hvad der sker, når man kører på gamle defekte cykler frem
> > for.............
> Ja ja - Men, nogle vil hellere have metal frem for plastik. ;)

- - - - Og nogle kan ikke få mtal nok, hvorfor de spænder nogle solide
stykker fladjern på stellet!

--
Armand.
(tak for sidst, så kort det end var)




Brian (16-08-2003)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 16-08-03 23:20

> > > Der kan du se hvad der sker, når man kører på gamle defekte cykler
frem
> > > for.............
> > Ja ja - Men, nogle vil hellere have metal frem for plastik. ;)
>
> - - - - Og nogle kan ikke få mtal nok, hvorfor de spænder nogle solide
> stykker fladjern på stellet!
Hahahahaha *GG*
Nå ja: Det holder da :)

> Armand.
> (tak for sidst, så kort det end var)
Det må gentages, men så gerne over en kop øl, eller kaffe!

Brian



Armand (17-08-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 17-08-03 00:21


Brian <Brian@haarh.net> skrev i en
news:3f3eadfb$0$32433$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> > > >
> > > Ja ja - Men, nogle vil hellere have metal frem for plastik. ;)
> >
> > - - - - Og nogle kan ikke få mtal nok, hvorfor de spænder nogle solide
> > stykker fladjern på stellet!
> Hahahahaha *GG*
> Nå ja: Det holder da :)
>
> > Armand.
> > (tak for sidst, så kort det end var)
> Det må gentages, men så gerne over en kop øl, eller kaffe!

Lillefrøen og jeg holder sgu' nok en lille pause nu (baghjuls-problemerne
lyder nu nærmere som gearkasse-prob.s !)

--
Armand.






Orla Pedersen (17-08-2003)
Kommentar
Fra : Orla Pedersen


Dato : 17-08-03 08:39


Armand skrev i meddelelsen ...
>
>Lillefrøen og jeg holder sgu' nok en lille pause nu (baghjuls-problemerne
>lyder nu nærmere som gearkasse-prob.s !)


Fanden da hvor surt ! Den slags tar' jo tid at reppe hvis ikke der skal gå
Morten Juul i det.

Kan det tænkes at frøen har stået stille så længe inden Du overtog den, at
der er dannet rust i lejet ?

mvh
Orla



>
>--
>Armand.




Armand (17-08-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 17-08-03 11:11


Orla Pedersen <o.pedersen.torsted@post.tele.dk> skrev i en
news:3f3f30fc$0$13154$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> Armand skrev i meddelelsen ...
> >
> >Lillefrøen og jeg holder sgu' nok en lille pause nu (baghjuls-problemerne
> >lyder nu nærmere som gearkasse-prob.s !)
>
>
> Fanden da hvor surt ! Den slags tar' jo tid at reppe hvis ikke der skal
> gå Morten Juul i det.
>
> Kan det tænkes at frøen har stået stille så længe inden Du overtog den, at
> der er dannet rust i lejet ?

Tjaeh :-/

Den har hele tiden sunget i 5.; men først torsdag aften på vej til Skovsøen
i Odense bemrækede jeg noget "kronsjen" ved igangsætning!
Efter at have sat himmel og hav (læs: Bager!) i bevægelse for at kunne nå at
skaffe baghjuls-lejer indenfor lukketid fredag, skiftede jeg kun af princip
Kædenavs-lejet (til det købte lukkede) da der ikke var noget misløb at spore
på det frithængende hjul; og som halvvejs forventet afhjalp det jo heller
ikke problemet

Under den tiltagende forekomst har jeg nu kunnet diagnosticere at "kronsjet"
følger motoromdrejningerne igennem alle gearskiftene ved igangsætning, og
kun
ved belastning => indgangsakslen men ikke gearhjul (da ved alle gear) =>
leje
:-/

Nu må en elementær olieaftapning og evt. afmontering af bundkar, afsløre
hvad der måtte forekomme af løse metalliske genstande deri :-|

--
Armand.





Orla Pedersen (17-08-2003)
Kommentar
Fra : Orla Pedersen


Dato : 17-08-03 12:43


Armand skrev i meddelelsen ...
>

>Under den tiltagende forekomst har jeg nu kunnet diagnosticere at
"kronsjet"
>følger motoromdrejningerne igennem alle gearskiftene ved igangsætning, og
>kun
>ved belastning => indgangsakslen men ikke gearhjul (da ved alle gear) =>
>leje
>:-/


Primærkæde ? Hvis der er nogen ? Ellers må det jo være på indgående aksel.
Kan man komme til akselenden når snekke/hydraulikken og stødstang til
koblingen er fjernet ? Og evt. mærke for slør her. Det er jo rart at vide
hvad der er galt, før man flår det hele fra hinanden.


>Nu må en elementær olieaftapning og evt. afmontering af bundkar, afsløre
>hvad der måtte forekomme af løse metalliske genstande deri :-|


Ja det er jo alligevel første skridt.

>
>--
>Armand.
>
>
>
>



Armand (17-08-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 17-08-03 23:50


Orla Pedersen <o.pedersen.torsted@post.tele.dk> skrev i en
news:3f3f69f8$0$32531$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> Armand skrev i meddelelsen ...
> >
>
> > Under den tiltagende forekomst har jeg nu kunnet diagnosticere at
> > "kronsjet" følger motoromdrejningerne igennem alle gearskiftene ved
> > igangsætning, og kun ved belastning => indgangsakslen men ikke gearhjul
(da
> > ved alle gear) => leje :-/
>
> Primærkæde ? Hvis der er nogen ? Ellers må det jo være på indgående
> aksel.
> Kan man komme til akselenden når snekke/hydraulikken og stødstang til
> koblingen er fjernet ? Og evt. mærke for slør her. Det er jo rart at vide
> hvad der er galt, før man flår det hele fra hinanden.

Der fulgte intet med olien ud og førend at jeg afmonterede bundkarret ville
jeg lige checke op på koblingen - jeg kom dog ikke længere end at fjerne
pladerne, da jeg manglede heftigt værktøj til at spænde center-møtrikken af
med.
Bunden af indeskålen kan dreje en smule for sig selv p.g.a.
slipper-koblingen; men der er også et markant aksialt slør
Jeg kan ikke se nogen aksial-lejring i manualen kun et nåleleje i
"fjerneste" ende af indgangsakslen, et kugleleje i "nærmeste-" og et
nåleleje i koblingsskålen - Hvad bør støtte akslen aksialt ??

I guder hvor ville jeg gerne have stået med RGV'ens kasette-gearkasse :-|

--
Armand.





Orla Pedersen (18-08-2003)
Kommentar
Fra : Orla Pedersen


Dato : 18-08-03 06:29


Armand skrev i meddelelsen ...
>
- Hvad bør støtte akslen aksialt ??


Kuglelejet ?! Dvs. hele aksel med kobling har kunnet flytte sig aksialt ?
Der ligger vel to halvdele af en skive i bundkarret.

>I guder hvor ville jeg gerne have stået med RGV'ens kasette-gearkasse :-|


Ja deet, eller en englænder, hvor man også bare kan lukke op for sagerne.

mvh
Orla


>--
>Armand.
>
>
>
>



Martin Schjoldager (15-08-2003)
Kommentar
Fra : Martin Schjoldager


Dato : 15-08-03 13:35

Det kunne måske være overophedning. Er der uoriginale luftfiletere på?

Martin Schjoldager


"pgbahle" <pgbahle@yahoo.co.uk> wrote in message
news:b5acbb15.0308150424.3ccafa8c@posting.google.com...
> Hej NG
>
> Jeg har problemer med min Honda CB 400 F. Den dør når jeg har kørt ca.
> en halv time.
>
> Jeg kan nemt starte den (med elstarteren) og efter de sædvanlige 2-3
> minutter med Chocker kører den perfekt. Når den så har kørt i 20-30
> minutter begynder den at gå ned i fart (nærmest som når den løber tør
> for benzin - men der er fuld tank - tilsat karburator sprit). Efter
> yderligere 5-10 minutter er den helt død eller også kører den så
> langsomt at bilerne bagved begynder på harsaderede overhalinger. Hvis
> den går død hjælper det at vente nogle minutter så kan jeg løbe den
> igang (denne gang kan jeg ikke starte med elstarteren - den kører
> ellers rundt på fuld kraft som den plejer, men motoren starter bare
> ikke). Det værste der kan ske er at skulle holde i et kryds for så
> skal den under alle omstændigheder løbes i gang.
>
> Er der nogen der har en idee om hvad der er galt.
>
> Bahle
> CB 400 F



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177601
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409245
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste