DMCN Opdateringer
Fra : Peter Hasselbalch

Dato : 14-08-03 23:09

www.dmcn.dk (Dansk MC Net) er som bekendt under opdatering.
Vi arbejder på flere fronter: Ny funktionalitet og Nyt design af grafikken.
Der er allerede dukket lidt op af begge dele: Forhandleranmeldelserne har
fået et nyt udseende og noget automatisering der letter arbejdet for mig
Forsiden vil løbende blive opdateret, men I kan selv følge med i de ting der
er undervejs via DMCN's ToDo-liste, som I kan se ved at klikke på linket ved
"nyhedsrubrikken".
Herinde kan I se hvad vi har planlagt og hvad vi allerede har lavet og det
kan jo være rart, når der nu har været en del diskussion om hvad der sker og
åbenhed/lukkethed i DMCN.

Designet er undervejs, så I må lev med den gamle grafik lidt endnu......

Kør pænt, mens vi sidder og sveder over DMCN's mange kodelinier

Mvh Peter HH
DMCN#2 - CBR600F4
Redaktør på DMCN
Egen hjemmeside: www.hasselbalchs.dk

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 15-08-03 01:13

Peter Hasselbalch wrote:

> Herinde kan I se hvad vi har planlagt og hvad vi allerede har lavet
> og det kan jo være rart, når der nu har været en del diskussion om
> hvad der sker og åbenhed/lukkethed i DMCN.

I har glemt at tilføje at vi skal have lavet funktionalitet så man kan linke
til sin DMCN profil fra persongalleriet (www.dkfritidmotorcykel.dk). Det
ville være smart for de godt og vel 100 personer jeg har i persongalleriet.

> Designet er undervejs, så I må lev med den gamle grafik lidt
> endnu......

Jeg glæder mig til at se hvad I er nået frem til!

Hilsner herfra!

--
Tony
http://dfmc.dk/?id=1

Fra : Peter Hasselbalch

Dato : 15-08-03 23:32

> I har glemt at tilføje at vi skal have lavet funktionalitet så man kan
linke
> til sin DMCN profil fra persongalleriet

Det er nu lagt på ToDo-listen. Det går vel i øvrigt begge veje.....?!
Man kan allerede nu se detaljer om en person på med et link a la dette:
http://dmcn.dk/listen/person.asp?PERSON_ID=2

Ååååh jo - der er nok at tage fat på
Peter HH
CBR600F4 - DMCN#2
Red. DMCNs Forh.- og MC-anm. sider
Privat: www.hasselbalchs.dk

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 16-08-03 00:07

Peter Hasselbalch wrote:

> Det er nu lagt på ToDo-listen. Det går vel i øvrigt begge veje.....?!
> Man kan allerede nu se detaljer om en person på med et link a la
> dette: http://dmcn.dk/listen/person.asp?PERSON_ID=2

Nej det virker ikke på den måde... Grunden til det er, at I kører med to
forskellige ID numre.

Det ene nummer er DMCN nummeret - og det andet (som du linker til i URLen)
er jeres ID i databasen. Se f.eks. Kim Armand, der har DMCN nr. 343 - men
hans ID nummer i databasen er 467.

Det, der ville være smart var at jeg bare linkede til f.eks.
http://dmcn.dk/listen/person.asp?dmcn=343 hvorefter denne side viser den
rigtige profil. Allersmartest ville det være at I lavede det således at
jeres hoved-frameset hentede profilen på personen i den rigtige frame.

--
Tony
FZS1000

Fra : J.C.Kløve

Dato : 15-08-03 07:26

I tråden: 3f3c0880$0$5186$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
Skrev Peter Hasselbalch :
> [...]
> endnu......
>
> Kør pænt, mens vi sidder og sveder over DMCN's mange kodelinier

Her lige set på anmeldelserne af forhandlere

Jeg kunng godt lide den gamle baggrund, hvor rød-gul og grøn
indikerede om forhandleren er godt eller dårligt anmeldt, kunne det
evt kombineres med de fine hoveder ?

--
Dun@nt
XJ600 51J - der kan erhverves når sæsonnen er slut. . .

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 15-08-03 08:26

J.C.Kløve wrote:

> Her lige set på anmeldelserne af forhandlere
>
> Jeg kunng godt lide den gamle baggrund, hvor rød-gul og grøn
> indikerede om forhandleren er godt eller dårligt anmeldt, kunne det
> evt kombineres med de fine hoveder ?

God ide, den kan jeg kun tilslutte mig

--
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 15-08-03 09:41

J.C.Kløve wrote:

> Jeg kunng godt lide den gamle baggrund, hvor rød-gul og grøn
> indikerede om forhandleren er godt eller dårligt anmeldt, kunne det
> evt kombineres med de fine hoveder ?

Helt enig!

--
Tony
Fazer 1000

Fra : Peter Hasselbalch

Dato : 15-08-03 23:26

Jamen det kan da genindføres. Der har bare været meninger om "farveladen",
som jeg nødig vil gengive her.....
Er det en generel holdning eller er der kun en håndfuld der mener det? (ikke
for at underkende meningerne - jeg vil gerne lægge farver på igen)
Giv lige jeres mening tilkende.

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 16-08-03 08:12

Peter Hasselbalch <peter@hasselbalchs.dk> wrote:

> [...]
> Er det en generel holdning eller er der kun en håndfuld der mener
> det? (ikke for at underkende meningerne - jeg vil gerne lægge farver

Farverne var gode og overskuelige, ideen med rating a´la Haynes er nu også
lidt smart

--
Mfh - Arne Lorenzen - FZS 600
www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=183

Fra : J.C.Kløve

Dato : 16-08-03 10:03

I tråden: 3f3d5e16$0$5163$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
Skrev Peter Hasselbalch :
[zax]

> Jamen det kan da genindføres. Der har bare været meninger om
> "farveladen", som jeg nødig vil gengive her.....
he
> Er det en generel holdning eller er der kun en håndfuld der mener
> det? (ikke for at underkende meningerne - jeg vil gerne lægge
> farver på igen)

> Giv lige jeres mening tilkende.

En _kombination,_ vil være fin, altså både hoveder og farvelade -
Jeg har diskuteret det med en af gutterne, og vi sammenlignede med
produkanmeldelserne. Vi ver enige om at farveladen gav det hurtigste
indtryk/den hurtigste information, af om det var godt eller skidt.

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 16-08-03 18:44

"Peter Hasselbalch" <peter@hasselbalchs.dk> writes:

> [...]
> Er det en generel holdning eller er der kun en håndfuld der mener det? (ikke
> for at underkende meningerne - jeg vil gerne lægge farver på igen)

Idéen med farverne er klandgod, men der må gerne laves lidt større
forskel (mørk/lys) på gul og grøn for os farveblinde, når I nu er inde
og pille

Kai
--
Oldermand, d.f.m.

Fra : Peter Hasselbalch

Dato : 16-08-03 21:05

> Idéen med farverne er klandgod, men der må gerne laves lidt større
> forskel (mørk/lys) på gul og grøn for os farveblinde, når I nu er inde
> og pille

....og ordblinde.... (klandgod)

Point taken - farverne vil blive genindført, men i en form, hvor der ikke er
0,1 gradueringer, men kun 1,0-graduering. OK?

> Kai
> --
> Oldermand, d.f.m.

Oldermand?? Hmmm - hvad er jeg så?