/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Ang. IMPORT fra UK... hvordan ??
Fra : Mikael Kofod


Dato : 13-08-03 20:26

Hej Med Jer Alle

Nu hvor alle i importører, der importerer Cykel fra Dyskland, sikkert kender
alle regler og så videre..

Hvordan ser det så ud med cykler fra England ??

Hvilke faldgrupper er der der?

På forhånd tak for hjælpen

Mikael ....
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=255



 
 
John Jensen (13-08-2003)
Kommentar
Fra : John Jensen


Dato : 13-08-03 21:29


"Mikael Kofod" <mkofod@tdcadsl_FJERN_.dk> skrev i en meddelelse
news:3f3a90e0$0$97269$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hej Med Jer Alle
>
> Nu hvor alle i importører, der importerer Cykel fra Dyskland, sikkert
kender
> alle regler og så videre..
>
> Hvordan ser det så ud med cykler fra England ??
>
> Hvilke faldgrupper er der der?
>
> På forhånd tak for hjælpen
>
> Mikael ....
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=255
>
> De har rattet i den forkerte side...... =

Spøg til side, - afhængigt af alderen, så er forlygten slebet til
venstrekørsel.

Den viser & tæller i miles istedet for kilometer.

Der er ikke i de engelske papirer angivet hvor meget maskinen støjer, du
kan derfor risikere at
skulle have maskinen støjtestet her i DK inden den kan godkendes, en
udgift på flere tusinde kr.
(I det tyske fahrzeugbrief er støjen angivet)

De engelske cykler jeg i tidens løb har set er ofte i en noget dårligere
stand end tilsvarende
model/årgang fra tyskerlandet.

/ John



Richard (13-08-2003)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 13-08-03 21:46

John Jensen wrote:

> Der er ikke i de engelske papirer angivet hvor meget maskinen støjer, du
> kan derfor risikere at
> skulle have maskinen støjtestet her i DK inden den kan godkendes, en
> udgift på flere tusinde kr.

Er det ikke nok, at cyklen har været godkendt og indregistreret i et
EU-land i de nødvendige antal måneder?

> De engelske cykler jeg i tidens løb har set er ofte i en noget dårligere
> stand end tilsvarende
> model/årgang fra tyskerlandet.

Til gengæld ser det ud som om, der er endnu flere
grå/parallelimporterede modeller (mener her mc'er. ikke k'er i UK-
end D-land og dermed flere af de mindre kendte cykler at vælge imellem.

Men du sikkert ret i, at der er færre solskinscykler at finde på de
regnfulde øer

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade


Armand (13-08-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 13-08-03 21:29


Mikael Kofod <mkofod@tdcadsl_FJERN_.dk> skrev i en
news:3f3a90e0$0$97269$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hej Med Jer Alle
>
> Nu hvor alle i importører, der importerer Cykel fra Dyskland, sikkert
kender
> alle regler og så videre..
> Hvordan ser det så ud med cykler fra England ??
> Hvilke faldgrupper er der der?

Vel egentlig ikke andre end at forlysets asymmetri vender den modsatte vej,
hvilket kan koste en forlygte, og så lige det komfort-problem at speedo'et
viser miles/hour og "km-tællerne" ligeledes er i miles !!

--
Armand





Richard (13-08-2003)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 13-08-03 21:56

Mikael Kofod wrote:
> Hvordan ser det så ud med cykler fra England ??
> Hvilke faldgrupper er der der?
> Mikael ....
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=255

Nå, skulle lige checke din dfm-side - troede lige, du var en anden af
det "Gang of 10", der selv har importeret en container med lige så mange
fabriksnye Enfield Bullet 500 fra Indien her fornylig og nu havde fået
kolde fødder:

På Statoil forleden aften mødte jeg en familie på tre, der var ved at
læsse en sådan karl af ladet på en lejet trailer, så farmand kunne køre
den det sidste stykke hjem. Den var hentet i Esbjerg samme dag, hvor den
var pakket ud af nævnte container sammen med ni andre og klargjort med
olie, nye (=brugbare) tændrør etc. Familiefaderen fortalte, at de var
gået sammen om de 10 Bullets af en udgave, der var godkendt i UK, og som
de derfor regnede med at få registreret herhjemme uden videre. Han
forventede alt i alt at kunne spare ca. 10 kkr på øvelsen, så noget
fortjeneste må der være på de cykler herhjemme

Men det var et sidespring - og et eksempel på et frisk initiativ, hvad
man så ellers mener om EB'en ?-)


--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177515
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408625
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste