Rune Larsen wrote:
>>En kollega's Guzzi kan ikke trimmes til "top-punktet" v.h.a. luftskruerne:
>>Omdrejningerne stiger lige indtil skruen er i bund
>>Hvad kan det skyldes?
>>
>>Eftersom at tændrørene soder, er mit umiddelbare gæt at tomgangsdysen er
>>rigelig stor og at luftskruen (der sidder efter gasspjældet) derfor ikke
>>kan begrænse bensinmængden tilstrækkeligt!
>
> Eftersom justerskruen sidder _efter_ gasspjældet, dvs. på motorsiden af
> karburatoren, så er det ikke en luftskrue, men en blandingsskrue.
Ja, en blandingsskrue...
> Når den skrues indad, lukker man i for benzinen, og ikke luften, og gør
> derved blandingen mere og mere mager. Til sidst _burde_ blandingen blive så
> mager, at motoren ikke svarer ordentligt på gassen og har svært ved at
> falde ned i omdrejninger.
....men den regulerer mængden af benzin-luftblandingen, ikke benzin alene...
> Da du ikke beskriver dette, må man antage tomgangsdysen er for stor.
....eller ihvertfald at motoren får masser af både benzin og luft, selv
om blandingsskruen er skruet helt ind. Det kunne tyde på falsk luft
kombineret med for meget benzin fra enten for høj svømmerstand,
hængednde chokeranordning eller for stor dyse som nævnt. Dejligt mange
kombinationsmuligheder at efterprøve
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
DFM-side:
www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade