Tank utæt / gennemtærret, hvad gør man ?
Fra : Kennett Stigaard

Dato : 13-08-03 19:13

Jeg har lige opdaget, at min tank er blevet utæt / gennemtærret,
sandsynligvis på grund af kondensvand/rust.
Hullerne er lige ved siden af benzinstudsen...............
Hvad gør man ?
Svejse reperation eller olie/benzin bestandig plastic padding eller ?

/ Kennett

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 13-08-03 19:27

Hej Kennett!

> Svejse reperation eller olie/benzin bestandig plastic padding eller ?

Benzintanke + svejsning = Kabuuum!

Derimod skulle benzin/olie bestandig plastic padding kunne afhjælpe
problemet!

Hilsen
Lars

Fra : Niels

Dato : 13-08-03 20:15

hej prøv det her, det virker www.tankcure.com 3M laver også et lignende
produkt, det har nu holdt på min tank i 2 år

Niels

Fra : Peter M

Dato : 14-08-03 19:04

Kennett Stigaard wrote:
> [...]
> Hvad gør man ?
> Svejse reperation eller olie/benzin bestandig plastic padding eller ?

Hvis det virkeligt skal holde skal du have det slagloddet eller bare
svejset
Men PAS PÅ hvad du gør
Du er nødt til at have tanken renset godt ud og der må ikke være
benzindampe i den
Jeg har svejst på flere tanke i mit liv, og uden problemer med det
Og for den sags skyld også på store gasrør MED gastryk på

og jeg sidder da og skriver dette i dag

Mvh
Peter M.

Fra : Jens B. R.

Dato : 15-08-03 09:16

"Peter M" <lpm@it.dk_remove> wrote in message news:<bhgiue$fjo$1@news.cybercity.dk>...

> [...]
> svejset
> Men PAS PÅ hvad du gør
> Du er nødt til at have tanken renset godt ud og der må ikke være

En model til at undgå benzindampe kunne være at fjerne al benzin fra
tanken og derefter fylde tanken op med almindeligt vand. Synes jeg
hørte om en kammerat som gjorde sådan og det er jo let bare at
tilsætte noget sprit bageftertil at fjerne den sidste rest vand med ?

Bare mit beskedne bud

Jens
RF900
(pt udlånt til et tysk værksted i Lübeck)

Fra : Armand

Dato : 15-08-03 15:00

Jens B. R. <beerdog@ofir.dk> skrev i en
> [...]

> hørte om en kammerat som gjorde sådan og det er jo let bare at
> tilsætte noget sprit bageftertil at fjerne den sidste rest vand med ?

Jeg har en kammerat der fik trykket er par ribben af sin vandfyldte tank, da
den alligevel flækkede (på siden væk fra ham) og derfor fløj igennem rummet
drevet af vand-jet effekten

Så 100% sikker er dét trick ikke!!

--
Armand.