>Det er hvor det bliver svært er f.eks ved 6.gear
>og 80km/t jævn gas. Værkstedet kan ikke simulere denne belastning, og
derfor
>kan de heller ikke justere den ind så den passer der. Det der skal
justerers
>ind for at få de små jævne belastninger, og gasresponsen ind er fjedrene
Det er nemlig det. Mange har målinger der på papiret er enormt flotte, dvs
topeffekten er høj i forhold til original osv osv. Og det har de ligeledes
betalt i dyre domme for at få lavet. Men den kørsel man bruger mest er lige
præcis det du omtaler, og det er da bare ikke mange værksteder der gør noget
ved.
Osse derfor jeg intet fatter i at folk vil betale penge for jetkit, mht at
betale for en omdysning, så må det være op til en selv om man har mod på at
teste nogle dyser i forskellige størrelser. Men det er forholdsvis simpelt
at gå igag med selv, og skulle det gå helt gal, kan man jo smide den til
omdysning alligevel
> Den nemme løsning er at købe et jetkit, men ny fjedre og tyndere nåle, men
hjælper ikke på vacumhullerne.
Desuden er min egen erfaring dårlig mht jetkit på RF´ere.
Min første 600´er havde det monteret og var blevet trimmet på værksted osv
osv, den gik 9-10km pr. liter.
Så kom de originale nåle i, fjedrerne blev kortet og hullerne boret op.
Vupti 15+km pr. liter og bund+mellemområde som jetkittet langt fra kunne
leve op til.
Samme gælder for 3 af mine kammerater der har en 600´er og to 900´er.
Jetkittet er pillet af dem og smidt af h til.
Samme gælder med en del cbr600 og 900, gsxr´ere og gsxf´ere. Samtlige har
boret vacumhullerne op og kortet fjedrerne ret markant ned. Og det har været
en succes
hvordan andre cykler har det med jetkit kan jeg ikke udtale mig om
>På min CBR her
>jeg kortet fjedrene ned fra 96mm til 85mm samt shimmet nålen 1,2mm samt
>givet mine CO skruer 1/8 del federe blandning og gået fra 135 til 140 i
>hoveddyser.
lyde rmeget godt, men prøv lige at tage en smule mere at dine fjedre
og/eller bor dine vacumhuller op, så skal du se løjer i bund og
mellemområde.
Typisk mht fjedre tager jeg 1/4-1/3 del væk af dem. Mht vacumhuller bores de
op til nærmeste halve millimeter
I Madses RF400 tilfælde så tror jeg faktisk ikke han vil mærke noget, heller
ikke hvis han korter fjedre osv. Han skal have skiftet CDI boxen og
tændingsforskderen først. Problemet er at RF400´eren tager omdrejningerne
ret langsomt fra 6.000 og op i forhld til de andre 400ccm der har samme
motor. Så det vil vel være et fedt om han dyser om eller korter fjedrer, da
den vil tage omdrejningerne på samme måde netop pga begrænsningen eller hvad
mener du?