Syn af MC - hvordan ?
Fra : Carsten

Dato : 05-04-01 09:13

Er der nogen (dk)sites, der beskriver hvordan et syn af en MC foregår ?

Hvis ikke, er der så lige en/flere, der kan svare på følgende:

1) Skal man udfylde nogle papirer før synet ?
2) Hvad skal man have med til synet af papirer ?
3) Behøver det at være en selv, der tager den til syn ?
4) _Skal_ man tage den til syn i ens egen "kommune" ?
5) Hvad _skal_ bare være i orden ?
6) Behøver bremser, dæk etc. være nye eller skal de bare være "lovlige" ?
7) Hvad er resultatet af et syn ? Papirer ?
8) Hvis MC'en ikke går igennem - hvad sker der så ?
9) Hvad koster et syn hvor alt går glat ?

På forhånd tak

Carsten
CBR 600 F2 '94 (måske snart til salg)

Fra : Morten Juel

Dato : 05-04-01 09:25

> Hvis ikke, er der så lige en/flere, der kan svare på følgende:
>
> 1) Skal man udfylde nogle papirer før synet ?
Jeps de kan hentes på den nærmeste strømerstation

> 2) Hvad skal man have med til synet af papirer ?
dem fra 1) + reg attest

> 3) Behøver det at være en selv, der tager den til syn ?
Nej, det kan godt være din far f.eks.

> 4) _Skal_ man tage den til syn i ens egen "kommune" ?
Nej, der er HELT frit valg man må gerne få sin cykel synet i skagen hvis man
bor i kbh.

> 5) Hvad _skal_ bare være i orden ?
Bremser (skivetykkelse, møre bkabler osv osv), lys (blink osv), dæk, horn,
må ikke larme, styret skal kunne drejes frit, støddæmpere osv.

> 6) Behøver bremser, dæk etc. være nye eller skal de bare være "lovlige" ?
Bare være lovlige

> 7) Hvad er resultatet af et syn ? Papirer ?
Jep, en synsrapport med godkendt eller det modsatte

> 8) Hvis MC'en ikke går igennem - hvad sker der så ?
Så kan du få en omsyns tid, det koster kun det ½

> 9) Hvad koster et syn hvor alt går glat ?
hmm er det ikke 200 et eller andet 220 tror jeg, men er ikke 100% sikker.

> På forhånd tak
Det var da så lidt, god fornøjelse

Mvh
Morten
XS400 Seca
DT175 **soon comming**

Fra : Jes Vestervang

Dato : 05-04-01 21:13

Morten Juel wrote:

[klip]
> Bremser (skivetykkelse, møre bkabler osv osv), lys (blink osv), dæk, horn,
> må ikke larme, styret skal kunne drejes frit, støddæmpere osv.
[klip]
Derudover må der heller ikke være ved bagakslen, baggaffelakslen, foraksel
eller kronrør. Ikke det mindste.

Tilykke!!!

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Sand

Dato : 05-04-01 10:00

"Carsten" <carjak@wanadoo.dk> wrote in message
> Er der nogen (dk)sites, der beskriver hvordan et syn af en MC foregår
?
Søg i de gamle tråde. Det er ikke ret længe siden det var oppe at vende.

Mvh. Sand
|| Bol d'Or ||

Fra : Brian

Dato : 05-04-01 17:44

Jeg fik min Bold´or synet i skanderborg, bor selv i århus. Det var en
bilmekanikker der gjorde det for mig.

MAn kan oxo få mc betinget godkendt.F.eks hvis man har en anden farve
positions pære end hvid eller gul( Rød, Grøn Blå, osv)

Brian W.

Som fik Hiacen "Betinget Synet", pga. grønne positionslygter, men synet
--
Carsten <carjak@wanadoo.dk> skrev i en