Special lavet affedring til en F2
Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 05-04-01 07:36

Hej D.F.M.

Jeg har lige købt en CBR 600 F2. Den har gået et stykke og affedringen er
lidt træt i det. Da jeg vejer over 100Kg, ja jeg er på kur, ønsker jeg en
dæmper og et par forgaffelfjedre der er lavet så de passer til min vægt og
kørestil.

Jeg har indtil videre fundet to der vil lave en dæmper "to spec". Det er
Öhlins danmark og Technoflex fra firmaet Wilbers i Tyskland.

www.technoflex.com
www.ohlins.com
http://www.ohlins.nl/kroon.htm

Er der nogen der kender andre der kan levere dæmpere og forgaffelfjedre "to
spec"?

--
Hilsen Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F2 og en lækker Yamaha XJ 600 til salg

Fra : origo@earthling.net

Dato : 05-04-01 08:26

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@vkr.dk> wrote in message

klippe...
> Er der nogen der kender andre der kan levere dæmpere og forgaffelfjedre
> spec"?

Hvilken årgang er en F2? Hvis det er den "gamle" (før 93?) modell uten
cartridge forgaffel, ville jeg bestemt gå etter et sett Race-Tech fjedre og
GoldValves. Det er nemlig ikke kun fjedrene som er av betydnnig, men også
dempingskarakteristikken. Selv om du kun skal bytte fjedre, er Race-Tech
formentlig også et bedre alternativ, idet du kan få en fjeder som passer
presis til din vekt. Finn leverandører på:
http://www.race-tech.com

JS

Fra : Michael K. S.

Dato : 05-04-01 09:53

On Thu, 5 Apr 2001 08:35:50 +0200, "Jens Jacob Bager Jensen"
<bager@vkr.dk> wrote:

>Jeg har lige købt en CBR 600 F2.

Ahhhh tillykke Jens Jacob,havde sådan en sidste år og det er dæleme en
fin-fin cykel.

>Den har gået et stykke og affedringen er
>lidt træt i det.

Jeps,det er ret typisk at den originale bagdæmper ikke holder mere end
højst 30-40 kkm,hvis man er heldig ,min var nu pænt stram og holdt
fint til gadekørsel,men vil du f.eks ud at køre på bane, er det en god
ide at skifte alligevel.Jeg vil blot anbefale en Öhlins,som jeg har
hørt fra flere fungerer endog rigtig-rigtig godt på CBR'eren.

Er økonomien lidt stram i øjeblikket har DDS den originale dæmper til
F2'eren til £159,dertil kommer så VAT og forsendelse men stadig meget
billigt og fra ny af burde den være god nok,selv med din kampvægt
(hvis du altså ikke skal på bane)

http://www.davidsilverspares.co.uk

Vh
-Michael
Nr.xx - Pax Deorum....

Fra : Asger Steffensen

Dato : 05-04-01 19:31

> [...]
> dæmper og et par forgaffelfjedre der er lavet så de passer til min vægt og

Tillykke, Jens!
Hvad så med din XJ600 (med racerpotte)? Skal den så ud?
Og hvilken årgang CBR? Og hvad er "et stykke"?

Asger
ZX-10

Fra : Knud Jacobsen

Dato : 05-04-01 23:11

Asger Steffensen <ast@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:fU2z6.296$IB4.17547@news.get2net.dk...

> "Jens Jacob Bager Jensen" <bager@vkr.dk> wrote in message

Er det derfor du skriver af*fed*ring?

Knud Stange Jakobsen (også 100+)
TDM 850

Fra : Armand

Dato : 06-04-01 02:23

Knud Jacobsen <dagskolen@paradis.dk> skrev i en

> Er det derfor du skriver af*fed*ring?

GRILL

--
Armand.

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 06-04-01 08:55

> Tillykke, Jens!
> Hvad så med din XJ600 (med racerpotte)? Skal den så ud?
> Og hvilken årgang CBR? Og hvad er "et stykke"?

Hej Asger

Jeg har købt en Honda CBR 600 F2 fra 94. Den har gået 60.000Km. Min ellers
så lækre Yamaha er sat til salg, og der har været lidt interesse om den, så
den skal jeg nok få solgt. Jeg glæder mig til at komme ud og køre på
vingecyklen her i weekenden.

For lige at holde mig til topic så her jeg fundet ud af følgende:

Öhlins og Technoflex kan kun levere standart springrate på forgaffelfjedre.
Racetech kan levere den springrate man vil have, samt en bedre dæmperenhed
til forgaflen (gold valves).
Priser:
Öhlins 106 Euro = 790Kr
Technoflex 179Dm = 680Kr
Racetech 99$ = 820Kr + moms!
Racetech gold valves = 150$ = 1240Kr
Jeg køber en racetech fjeder og installerer måske et sæt gold valves senere.

Jeg er mere i tvivl om min bagdæmper. Jeg remser løsningerne om efter pris:

En ny bagdæmper fra David silver spares: 159£ = 1890Kr.
En billig løsning, men jeg ved den vil blive siddet ihjel efter 20-30.000Km,
samt skide igennem på de banedage jeg skal på i år. Altså en kortsigtet og
uoptimal løsning.

Jeg kan ombygge min nuværende org. dæmper med dele fra Racetech så den
bliver modificeret med en dæmper der er fuldt renoverbar og en fjeder der
passer.
Racetech Shok spring 99$ = 820Kr + moms!
Racetech SHOCK GOLD VALVE KIT with RESERVOIR CAP 179,99$ = 1490Kr + moms!
I alt: 2310Kr + moms!
Forsendelse=
Umiddelbart en billig og god løsning, men jeg ved ikke hvilke
justeringsmuligheder dæmperen har? Sikkert som den originale. Samt jeg ved
ikke hvor svært det er at modificere sådan en bagdæmper.

En ny bagdæmper "build to spec" fra technoflex. Kan justeres med preload og
kompressionsdæmpning 799dm = 3050Kr
Kan monters med hydraulisk preload justering dæmper plus 399dm = 1520Kr
Kan monteres med mulighed for højdejustering plus 199dm = 760Kr
Forsendelse= 80Dm = 300Kr

En ny bagdæmper "build to spec" fra Öhlins. Kan justeres med preload, højde,
kompressionsdæmpning og returdæmpning. Dæmperen er fuldt renoverbar.
559Euro = 4170Kr (Koster 6000Kr ved den danske importør!)
Forsendelse= 19 Euro = 140Kr

En ny bagdæmper "build to spec" fra technoflex. Kan justeres med preload,
kompressionsdæmpning og returdæmpning 1199dm = 4570Kr
Kan monters med hydraulisk preload justering dæmper plus 399dm = 1520Kr
Kan monteres med mulighed for højdejustering plus 199dm = 760Kr
Forsendelse= 80Dm = 300Kr

Umiddelbart virker Öhlins i dette tilfælde som et godt tilbud! Hvis Racetach
løsnignen ikke tiltaler mig bliver det nok sådan en.

Hjemmesider:
[...]

Yamaha XJ 600 '91 <- Til salg og Honda CBR 600 F2 '94 - Præsident for
Polyteknisk MC forening (PMC)

Fra : Armand

Dato : 06-04-01 02:22

Jens Jacob Bager Jensen <bager@vkr.dk> skrev i en

> [...]
jeg
> en dæmper og et par forgaffelfjedre der er lavet så de passer til min

Helt ærligt: Den med kuren tror du da ikke selv på, vel?

Hvis du vitterligt regnede med at tabe dig 20kg(?), så er det jo omsonst
at få CBR'eren trimmet ind til dine 100+ nu

--
Armand.