Nu bliver det sgu' for kedeligt...
Fra : Jens Didriksen

Dato : 12-08-03 21:28

Fra : Jan Vagle

Dato : 12-08-03 21:44

Jens Didriksen wrote:

> http://www.ridleymotorcycle.com/Dynamic/auto-glide.htm

En reelt fungerende automat må vel være evolusjon ? Men ikke i dette
tilfellet.. kun med min Tmax *grin*

--
Jan Vagle
..............................oOo

Fra : Jes Vestervang

Dato : 12-08-03 23:40

Jan Vagle wrote:

> En reelt fungerende automat må vel være evolusjon ? Men ikke i dette
> tilfellet.. kun med min Tmax *grin*

Well, jeg tror da nok at jeg har hørt noget om, at der arbejdes på
elektronisk styring af almindelige sekventielle gearkasser. Det burde nu
også at kunne lade sig gøre, selvom der da er temmeligt mange faktorer, der
skal kompenseres for, hvis det skal fungere pålideligt.

Nogen der har noget specifik info?
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Tue

Dato : 13-08-03 09:14

Jens Didriksen wrote:
> http://www.ridleymotorcycle.com/Dynamic/auto-glide.htm
>
> Didrik

"The World's First Fully Automatic Motorcycle" og det en kvinde der
køre(eller ikke køre)!

undskyld De damer

--

mvh. Tue

Fra : Ukendt

Dato : 13-08-03 10:20

> "The World's First Fully Automatic Motorcycle" og det en kvinde der
> køre(eller ikke køre)!

Har de ikke lige glemt at Moto guzzi havde en Convert, tilbage i 77 ?

Den havde godt nok 2 gear, men det var helt ok at lade den stå i 2'eren, og
så lade converteren klare resten

Hilsen

Jesper
(som egentligt godt ville have en convert (mest fordi det må være den totale
modsætning til min Leman))

Fra : Claus Ruglund Jakobs~

Dato : 13-08-03 16:24

"jesper ankersen" <jaATdynometDOTdk> skrev i en meddelelse

> Har de ikke lige glemt at Moto guzzi havde en Convert, tilbage i 77 ?
>
> Den havde godt nok 2 gear, men det var helt ok at lade den stå i 2'eren,
og
> så lade converteren klare resten

Selv Honda lavede en mc med automatgear, det var viste endda 2
en cb750 automatic og en 400 automatic...
http://100megsfree4.com/honda/h0400/amati400.htm
http://100megsfree4.com/honda/h0700/amatic.htm

--
mvh Claus
(cb750 f2 med manuelle gear)

Fra : Freddy O. Christense~

Dato : 14-08-03 20:10

> Har de ikke lige glemt at Moto guzzi havde en Convert, tilbage i 77 ?
>
> Den havde godt nok 2 gear, men det var helt ok at lade den stå i
> 2'eren, og så lade converteren klare resten

og var der ikke en 500 ccm crosser fra KTM/Husqvarna/? som kørte automatic?

Vi søger lige i gamle bøger

FOC (som hader automatgear)

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 13-08-03 10:04

> http://www.ridleymotorcycle.com/Dynamic/auto-glide.htm

Well - havde honda ikke noget automatik for år tilbage ?
Suzuki burgman 650 har også et fuldautomatisk gearskifte - ala de gamle
DAF. En lille elmoter sidder og flytter på nogle remskiver

/A