/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Aprilia RS 250 eller 125
Fra : Jacob Scherrebeck


Dato : 12-08-03 21:17

Hej

Ja nu snakker jeg jo en del om en suzuki GS 850, men jeg er alligevel
interesseret i at vide, om der er nogle herinde der har erfaring med en
aprilia rs 250 eller 125 cc....kom frem med alt hvad i har at sige om denne,
hvis i har nogle guldkorn;)

MVH

Jacob Scherrebeck



 
 
Mads Stetter (12-08-2003)
Kommentar
Fra : Mads Stetter


Dato : 12-08-03 21:44

Her er lige hvad Michael skrev om den for en måneds tid siden!

Jeg Citerer:

--------------------

Jo så er det sikkert fra 98 han mener, det er for en kammerat der kikker
> efter en 98, men det er godt nok som gade cykel han ønsker den, idet han
> mener den vil passe genialt til ham.

Spørg ham hvad han specielt er interesseret i at vide,køreegenskaberne
er intet mindre end fremragende til sportslig kørsel,men den er meget
livlig,og ikke en cykel der hjælper en urutineret pilot,men tværtimod
forstærker de fejl vedkommende måtte lave.Bremserne er totalt
overdimensioneret til gadekørsel og bider....hårdt.Den er dyr i
service og ikke cykel der bare kører,skal man have optimal performance
skal man også være over den og super holdbar kvalli er det
ikke,specielt motoren er på flere punkter svag,især
udstødningsventilerne kan være et problem - tjek eller beting et køb
af at de er iorden,det er dyrt når de knækker.Cyklen er omtrent så tæt
på en racercykel man kan komme uden helt at være det,de samme ting der
gør den superunderholdende på en bane,bliver en belastning i
dagligdagen hvis man bruger den til andet end weekendsblasts.
Kørestillingen er ret ekstrem,den er rigtig tørstig og selvom 98+
modellen er lige knap så peaky som 95-97 og faktisk har lidt
mellemområde så er det alliwl en ret død skovsnegl under 8.000 hvor
motoren vågner op til dåd.Meget få kan reelt sige at de har behov for
og kan udnytte en RS250 på gaden og dem der har burde måske overveje
at få licens.Af samme grund,fordi cyklen lægger op til race har den
desværre også lokket flere i uføre,når de forsøger at holde stilen.En
ting kan man dog ikke tage fra den.....den er simpelthen så
underholdende som få andre,men prisen kan være høj - de fleste står
sig nok bedst ved en fire-and-forget dieselfærgetakter til
gaden,Prilleren derimod er mere en point-and-shoot cykel - perfekt
til TD's eller regelret race.

--
-Michael
Aprilia RS250-dele plus div. andre dele til salg på:
http://62.79.120.117/
(opdateret med nye dele:24-05-2003)

---------------

Håber det kan bruges.. MVH Mads Stetter



Hekto (15-08-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 15-08-03 12:23

In article <3f394b21$0$97223$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, Jacob
Scherrebeck says...
> Ja nu snakker jeg jo en del om en suzuki GS 850, men jeg er alligevel
> interesseret i at vide, om der er nogle herinde der har erfaring med en
> aprilia rs 250 eller 125 cc....kom frem med alt hvad i har at sige om denne,
> hvis i har nogle guldkorn;)
>

Looking for trouble? - eh??
2½'eren er noget hidsigt noget, som skal finjusteres hver week-end.
2T'ere er generelt noget der skal toptrimmes og finjusteres, for ikke
bare at køre; men for ikke at havarere!!
Til gengæld er de hamrende sjove at køre på; men en droslet RS250, det
burde koste 20 år i spjældet!! ;0)
Iøvrigt kan det heller ikke lade sig gøre uden videre!
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto@dkfritidmotorcykelDOTdk
http://dfm.nathue.dk/Hekto ... What about www.mc-portalen.com ?

Pwh (15-08-2003)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 15-08-03 20:55

Hekto wrote:
> In article <3f394b21$0$97223$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, Jacob
> Scherrebeck says...
>> Ja nu snakker jeg jo en del om en suzuki GS 850, men jeg er alligevel
>> interesseret i at vide, om der er nogle herinde der har erfaring med
>> en aprilia rs 250 eller 125 cc....kom frem med alt hvad i har at
>> sige om denne, hvis i har nogle guldkorn;)
>>
>
> Looking for trouble? - eh??
> 2½'eren er noget hidsigt noget, som skal finjusteres hver week-end.
> 2T'ere er generelt noget der skal toptrimmes og finjusteres, for ikke
> bare at køre; men for ikke at havarere!!
> Til gengæld er de hamrende sjove at køre på; men en droslet RS250, det
> burde koste 20 år i spjældet!! ;0)
> Iøvrigt kan det heller ikke lade sig gøre uden videre!

Jeg så sgu en KR-1'er til salg den anden dag i DBA, der stod at der fulgte drosselkit med.
Så det må jo kunne lade sig gører, at det nok er en rimeligt dårlig ide er noget helt andet.
Man kan vel bare hive det ene tændrør ud, så passer pengene vel ;)

Jens Kwak KR-1 (helt uden drosselkit)



Hekto (15-08-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 15-08-03 22:53

In article <3f3d3aac$0$24673$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, Pwh
says...
> Jeg så sgu en KR-1'er til salg den anden dag i DBA, der stod at der fulgte drosselkit med.
> Så det må jo kunne lade sig gører, at det nok er en rimeligt dårlig ide er noget helt andet.
> Man kan vel bare hive det ene tændrør ud, så passer pengene vel ;)
>
Jeg kunne bare forestille mig, at det var noget bed begrænsning i
indsugningen; men så må man vel også gøre noget ved potterne, for
omdrejningerne falder jo. Inden man får set sig om, er det blevet ret
dyrt og mega-kedeligt!! ;0)
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto@dkfritidmotorcykelDOTdk
http://dfm.nathue.dk/Hekto ... What about www.mc-portalen.com ?

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177601
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409245
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste