Suzuki GS 850??? spørgsmål vedr køb???
Fra : Jacob Scherrebeck

Dato : 12-08-03 18:05

Hej

Jeg har lidt kig på en suzuki GS 850 til 27 000 makroner. Den har gået 125
000 lange kilomtere...puha....men er det noget jeg skal bekymre mig om,
siden da motoren på sådan en går med lave omdrejninger? Jeg er
nybegynder....og ja jeg ved godt at nogen af jer begynder at rynke på næsen,
mht antallet af kubik, men kan det lade sig gøre at drosle den???

Den ser ok ud, og den er med sidetasker, men hvad har i at sige af gode, og
dårlige ord om denne MC?? Helst så meget info som muligt tak;)

MVH

Jacob S

Hvis nogen vil se billede af den, kan jeg fremvise nogle, hvis det har
interesse...

Fra : J.S:L-blikkenslager.

Dato : 12-08-03 21:49

Jacob Scherrebeck <playmyjackson@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3f391e19$0$97176$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> [...]
>
> MVH
>
> Jacob S
>
> Hvis nogen vil se billede af den, kan jeg fremvise nogle, hvis det har

ja den kan du da godt købe.den har da godt nok gået langt men
den er jo med kardantræk.
du burde kunne drosle den.hvordan det ved jeg ikke.
men husk den må ikke ralle i koblingen ved lave o/m under 1000 o/m

mvh jimmi larsen
gs750
gs 1000
gs1000/1100ef

Fra : Richard

Dato : 12-08-03 21:52

Jacob Scherrebeck wrote:

> Jeg har lidt kig på en suzuki GS 850 til 27 000 makroner. Den har gået 125
> 000 lange kilomtere...puha....men er det noget jeg skal bekymre mig om,
> siden da motoren på sådan en går med lave omdrejninger?

Det ville jeg; 125 kkm er mange - ikke mindst for en luftkølet motor,
der er mere sårbar overfør kulde/varmepåvirkninger; især de ekstreme.
Kender du dens kørselsmønster?

Jeg er
> nybegynder....og ja jeg ved godt at nogen af jer begynder at rynke på næsen,
> mht antallet af kubik, men kan det lade sig gøre at drosle den???

Rynke er ikke ordet - har du kun kort til en droslet, så find en
sådan. Der er vist koncensus herinde om at det ikke svarer sig at
begynde at drosle og siden afdrosle en mc.

> Den ser ok ud, og den er med sidetasker, men hvad har i at sige af gode, og
> dårlige ord om denne MC?? Helst så meget info som muligt tak;)

Det var sikkert en fin turcykel i sin tid qua sit kardantræk og der kan
sikkert godt hentes oplevelser i den nu. Men husk den er (formentlig)
20-25 år gammel og kan have været igennem mangt og meget. Og allerede i
'97 sagde importøren, at den var svær at få reservedele til. (GS 850 var
med i mine egne overvejelser som genindtrædercykel dengang, men blev
bl.a. af den grund fundet uegnet).

Men der er vist en herinde, der har et flot istandsat eksemplar til
salg, så måske melder han sig med brugererfaringer; ellers søg på GS 860
i gamle indlæg i gruppen via Google. Det samme gælder emnet begyndercykel.

> Hvis nogen vil se billede af den, kan jeg fremvise nogle, hvis det har
> interesse...

Vil du ikke hellere kigge på mbilleder af nogle mere egnede
begyndercykler

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade

Fra : Bent Erik Thomsen

Dato : 13-08-03 09:33

"Richard" <richardpunktumpade@mail.dk> wrote in message
> [...]

<snip>

> [...]

--
> Richard Pade, Sorgenfri, DK
> Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken

Jeg havde ikke problemer med at fremskaffe reservedele til min ... ?
Ikke engang ventetid af nævneværdig betydning. Var jeg bare heldig ?

Motoren er bundsolid. Se http://www.thegsresources.com

Jeg har været godt tilfreds med min. se billeder på nedenstpende link

Bent Erik Thomsen
nær Aalborg
Pga. SPAM benyt nedenstående adresse
bmw (snabela) poet (punktum) dk

1980 Suzuki GS850GT (Skal sælges: http://www.poet.dk/bmt/index.html)
1987 BMW K100RS (Skal pudses)
1992 Golf TD(i)

Fra : Armand

Dato : 12-08-03 23:23

> [...]
og
> dårlige ord om denne MC?? Helst så meget info som muligt tak;)

Den ér gammel!
Den hár kørt hules langt!
Den ér tung!
Den hár et ladesystem, som frem for alt har det svært med alder (á irrede
stik og lign).
Den vil givetvis være overraskende dyr at forsikre for dig - Selv kun ved
ansvars- !

Når det er sagt, så er Suzuki's gamle 8-ventilede motorer, solide
konstruktioner, og
det skulle ikke undre mig om Buchbjerg også forhandler drosselkit's til dén!

Men min almene indstilling er at man bør sigte lavere og finde en mindre men
til gengæld nyere model til budgettet!
Husk forøvrigt også lige at holde penge fri i budgettet, således at du kan
få dig noget regulært mc-kluns udover den obligatoriske hjelm!

--
Armand.