MC Tirsdag i aften kl. 18-19? (kbh)
Fra : Tony Lorentzen

Dato : 12-08-03 17:16

Hey!

Wheeler og jeg dukker i hvert fald op derude - og kører sandsynligvis en tur
ad de små veje sammen med nogle derfra.

Læs mere på http://www.mc-tirsdag.dk hvis du ikke aner hvad jeg taler om og
hvor det foregår.

Måske ses vi?

--
Tony
Fazer 1000

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 12-08-03 22:30

Tony Lorentzen wrote:

> Wheeler og jeg dukker i hvert fald op derude - og kører sandsynligvis
> en tur ad de små veje sammen med nogle derfra.

Nå men det var en fin tur i dag, men hvor blev du af Michael? Desværre kørte
vi så tideligt at heller ikke Jan (GRISEN) nåede at køre med... Nu hvor
solen går tidligere og tidligere ned synes jeg dog at turen bliver lige
lovligt "vovet" på de sidste strækninger pga. tusmørke, tilstenede veje,
aften-dug, mark-affald på vejene efter høsten og hidsige mænd på kørebanen
der overfalder Bernhard... :-|

--
Tony
Kilofazer

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 12-08-03 23:36

> [...]
> pga. tusmørke, tilstenede veje, aften-dug, mark-affald på vejene
> efter høsten og hidsige mænd på kørebanen der overfalder Bernhard...

Hej Tony.

IMHO, bliver fællesture tit meget vovede, der er altid nogen der lige
skal vise sig :-/

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Richard

Dato : 12-08-03 23:42

Tony Lorentzen wrote:

> [...]
> aften-dug, mark-affald på vejene efter høsten og hidsige mænd på kørebanen

Og spildt korn ikke at forglemme!?! - fik en forhjulsudskridning
forleden aften, men heldigvis i skridtgang i et T-kryds på vej ned til
Esrum sø. Årstiden forbandelse, det næste bliver skidt og møg fra
landbrugsredskaberne...

Hm, hver årstid har sin udfordring

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade

Fra : GRISEN

Dato : 13-08-03 07:12

On Tue, 12 Aug 2003 23:30:26 +0200, "Tony Lorentzen" <spam@dkfritidmotorcykel.dk> wrote:

>Desværre kørte vi så tideligt at heller ikke Jan (GRISEN) nåede at køre med...

Min egen skyld... dårlig planlægning.
Jeg opdagede jeg var alt for sent på den, da jeg så 748'eren køre forbi tanken hvor jeg stod og vaskede MC....

> hidsige mænd på kørebanen der overfalder Bernhard... :-|

???
Forklaring?

*
Jan

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 13-08-03 12:41

GRISEN wrote:

> Min egen skyld... dårlig planlægning.
> Jeg opdagede jeg var alt for sent på den, da jeg så 748'eren køre
> forbi tanken hvor jeg stod og vaskede MC....

Damn

> ???
> Forklaring?

I et sving (ved ikke lige hvor) stod der en mand midt på kørebanen og var
tilsyneladende arrig over at vi kørte uansvarligt. Han har sikkert været
irriteret over at der hver eneste tirsdag kommer en flok buldrende
motorcykler forbi hans hus og har således stået og samlet nerver til at løbe
ud og brokke sig. Og da Bernhard og jeg var nogle af de sidste i rækken var
det altså tilfældigvis Bernhard, der røg i nettet og skulle skældes ud til
trods for at vi har overholdt hastighedsgrænserne (på det sted). Han mente
vi kørte sindssygt og uforsvarligt. Personligt kørte jeg meget forsigtigt
fordi det var næsten mørkt og pga sten og andet skidt i svingene.

Jeg ville nok foreslå at man vælger en anden rute i det område for næste
tirsdag står han der garanteret med politiet og så knalder de sikkert hele
rækken (inkl. ham med prøveplade og alle dem med for korte bagskærme) :-| .

--
Tony
FZS1000

Fra : GRISEN

Dato : 13-08-03 16:56

On Wed, 13 Aug 2003 13:40:58 +0200, "Tony Lorentzen" <spam@dkfritidmotorcykel.dk> wrote:

>I et sving (ved ikke lige hvor) stod der en mand midt på kørebanen og var
>tilsyneladende arrig over at vi kørte uansvarligt.

Lyder lidt som Dots nabo.

>Bernhard og jeg var nogle af de sidste i rækken var det altså tilfældigvis Bernhard, der røg i nettet og skulle skældes ud

Hmm... heldigt nok, at han ikke fik væltet nogen.

*
Jan

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 13-08-03 17:00

GRISEN wrote:

> Hmm... heldigt nok, at han ikke fik væltet nogen.

Jeps. Tilgengæld fik han en hilsen af nogle af de andre... Med gassen i bund
indtil den ramte begrænseren...

--
Tony
Mrs. Fizzy

Fra : Orla Pedersen

Dato : 13-08-03 20:39

Tony Lorentzen skrev i meddelelsen ...

>Jeps. Tilgengæld fik han en hilsen af nogle af de andre... Med gassen i
bund
>indtil den ramte begrænseren...

Og sådan sikrede I jer, at naboerne er med ude på vejen næste gang !

mvh
Orla

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 13-08-03 22:19

Orla Pedersen wrote:

> Og sådan sikrede I jer, at naboerne er med ude på vejen næste gang !

Nu skrev jeg jo at han fik en hilsen "af nogle af de andre". Jeg var faktisk
ikke selv med på spøgen! Folk skal da have lov til at brokke sig - hvis det
er begrundet og i øvrigt uden at være til fare for andre. At manden stiller
sig ud midt på kørebanen og råber og skriger var direkte farligt for os, der
kørte sidst i rækken og det kan jeg ikke tage seriøst.

Men du har nok ret i at han næste uge står klar med tungere skyts á la
naboer eller politi, hvorved jeg vil opfordre folk til at køre stille forbi
eller omlægge ruten.

--
Tony
Fazer 1000

Fra : Orla Pedersen

Dato : 14-08-03 06:26

Tony Lorentzen skrev i meddelelsen ...

>Nu skrev jeg jo at han fik en hilsen "af nogle af de andre". Jeg var
faktisk
>ikke selv med på spøgen!

Det havde jeg nu også læst mellem linierne, men det er jo "din tråd", og så
har jeg nok også en tendens til, at henvende mig til de mennesker som jeg
tror det hjælper at henvende sig til. (det er ment positivt !)

>Men du har nok ret i at han næste uge står klar med tungere skyts á la
>naboer eller politi, hvorved jeg vil opfordre folk til at køre stille forbi
>eller omlægge ruten.

Det vil uvægerligt fremover være et problem, og det gælder jo også hvis jeg
tilfældigt kommer i området

mvh
Orla

Fra : Bjørn S

Dato : 13-08-03 07:31

Tony Lorentzen wrote:

> [...]
> aften-dug, mark-affald på vejene efter høsten og hidsige mænd på kørebanen

For ikke at forglæmme de sk*** selvmordsmyg som efter kort tid gør
udsigten meget ringe.
Jeg vil stadig anbefale en af deres søndagsture til f.eks Sverige, sidst
år var vi et lille blandet selskab på ca 15 maskiner (også passagerer) som
dyrket op de smukkeste snoede i moderat tempo. Grisen var med den gang, så
han kan sikkert stemme i
Jo flere man er, jo større bliver lommerne, og tempoet højere for de
bagerste, og er man ude på Lars T's mark vil man jo gierne hænge med for
ikke at tabe orienteringen, samtidig som man vil ankomme samtidigt :-/
Det optimale er jo nok at køre sammen med folk man kender - rent
køremessigt, disse arrangemangerne umuliggør jo lidt det, men at være i
kolonne med 50 - 100 andre cykler har nu også sin charme.

--
/Bjørn

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 13-08-03 12:43

Bjørn S wrote:

> For ikke at forglæmme de sk*** selvmordsmyg som efter kort tid gør
> udsigten meget ringe.

Oh yes!

> [...]
> køremessigt, disse arrangemangerne umuliggør jo lidt det, men at være
> i kolonne med 50 - 100 andre cykler har nu også sin charme.

Det er bare spørgsmålet om folk, der bor i husene på ruten synes det samme.
Ham vi mødte i går var tydeligvis irriteret over larmen (eller måske er han
bare misundelig).

--
Tony
Fazer 1000

Fra : Wheeler

Dato : 13-08-03 11:55

Tony Lorentzen wrote:

hidsige mænd på kørebanen der overfalder Bernhard... :-|

[KLIP]

Ja, han må ha været godt arrig, for jeg tror, han ville have slået sig
mere end mig, hvis jeg ikke havde nået at bremse ned :-/

Så er det lige man tænker, hvem det er der opfører sig uansvarligt i
trafikken. Jeg vil mene det er ret evnesvagt at stille sig op på midten af
en mørk landevej/uden udsyn med armene ud til siden, mens en flok
motorcykler passerer/er ved at torperdere ham =

Wheeler
VFR 750F
TDR 125R

Fra : nd

Dato : 13-08-03 12:55

"Wheeler" <"bernhard_w"@hotmail.com skrev i en meddelelse
> [...]
> en mørk landevej/uden udsyn med armene ud til siden, mens en flok
> motorcykler passerer/er ved at torperdere ham =

Ja, han var sgu ikke rigtig klog! Jeg fik lige klemt mig selv og maskinenen
rundt til højre ind under hans vildt svingene arme.....

Niels
Fazer med gnister

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 13-08-03 13:45

nd wrote:

> Niels
> Fazer med gnister

Ja det så helt vildt fedt ud når man kørte bagfra

Hvilke dæk har du i øvrigt på den?

Tony
--
Fazer 1000 (med knap så gode dæk)

Fra : nd

Dato : 14-08-03 08:28

"Tony Lorentzen" <spam@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse

> Ja det så helt vildt fedt ud når man kørte bagfra
>
> Hvilke dæk har du i øvrigt på den?
>
> Tony
> --
> Fazer 1000 (med knap så gode dæk)
- det tviler jeg på

Jeg har fået monteret nogen ganske almindelige Rilot Road dæk på Fazeren, de
har alt det greb jeg skal bruge. Jeg vil dog alligevel ikke anbefale dem.
Fordækket larmer som det var et knopdæk, det brummer i hele kåben Mit
dæktryk er der ikke noget i vejen med, jeg har talt med andre der har
oplevet noget ligene på andre cykler..... Jeg overvejer et sæt BT57 næste
gang, men der er lang tid til, der er mange kilometer i de Pilot Road.

BTW en ny hero blob til fodhvileren koster 76,75,- men så er den osse
original..........

vh

Niels

Fra : Michael [2760]

Dato : 13-08-03 12:32

Hej T...
Jeg fik tanket og skyndte mig mod skævinge, så kørte jeg rundt og kikkede
efter jer men forgæves....Men jeg fik da kørt en god tur....

--
Mvh. Michael..
Be careful out there....

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 13-08-03 12:44

Michael [2760] wrote:

> Hej T...
> Jeg fik tanket og skyndte mig mod skævinge, så kørte jeg rundt og
> kikkede efter jer men forgæves....Men jeg fik da kørt en god tur....

Aj æv. Vi sad og drak kaffe på Bodegaen Striben i Skævinge. God kaffe
forøvrigt!

Og tak for Louis kataloget!

--
Tony
Fazer 1000

Fra : Wheeler

Dato : 13-08-03 14:24

Tony Lorentzen wrote:

om turen i går....

Er du kommet dig over at VFR er hurtigere i optræk end Fazer ?

Wheeler
VFR 750F
TDR 125R

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 13-08-03 16:06

> Er du kommet dig over at VFR er hurtigere i optræk end Fazer ?

Haha! Jeg har det fint med det. Vi ved jo heldigvis begge to at en maskine
ikke er bedre end føreren... I og med at jeg har 2 års erfaring og du har 15
så har jeg det ok med det

Men ok - jeg må nok lige øve mig lidt på nogle øde veje snart. Jeg var
iøvrigt også ganske imponeret over Niels på sin Fazer 600 igår

--
Tony
Fazer 1000

Fra : GRISEN

Dato : 13-08-03 16:51

On Wed, 13 Aug 2003 13:32:09 +0200, "Michael [2760]" <FZR1000@sporty.dk> wrote:

>Hej T...
>Jeg fik tanket og skyndte mig mod skævinge, så kørte jeg rundt og kikkede
>efter jer men forgæves....Men jeg fik da kørt en god tur....

Damn... jeg var jo sent på den, og forsøgte at finde samme rute som sidste tirsdag.
Nåede igennem skoven og ud til Ballerup, og så kunne jeg ikke huske mere.
Da var klokken vel omkring 20 og jeg overvejde at kigge forbi Måløv, men bestemte mig for at det var for sent at dumpe ind uanmeldt.

Hvorfor er jeg ALTID sent på den?

*
Jan

Fra : Michael [2760]

Dato : 13-08-03 20:49

> [...]

> Da var klokken vel omkring 20 og jeg overvejde at kigge forbi Måløv, men
bestemte mig for at det var for sent at dumpe ind uanmeldt.

Hej J..
Du kunne bare have kikket forbi så havde lone givet kaffe...Det er jeg
sikker på..
Mic

Fra : RuneR

Dato : 13-08-03 14:52

Tony Lorentzen wrote:

> [...]
> pga. tusmørke, tilstenede veje, aften-dug, mark-affald på vejene
> efter høsten og hidsige mænd på kørebanen der overfalder Bernhard...

hehe, man er jo slet ikke misundelig. Når man sidder oppe i sin kanap og
lige hører Tony og Wheeler lige blippe lidt på gassen som de kører forbi
mine åbne vinduer... ARGH

MVH Rune

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 13-08-03 15:53

RuneR wrote:

> hehe, man er jo slet ikke misundelig. Når man sidder oppe i sin kanap
> og lige hører Tony og Wheeler lige blippe lidt på gassen som de kører
> forbi mine åbne vinduer... ARGH

Haha! Så du hørte mig altså!

Det gør jeg hver gang jeg kører forbi dit vindue

En dag kan man jo håbe det bliver for meget for dig så du køber en MC
igen...

--
Tony
Literfazer

Fra : RuneR

Dato : 13-08-03 16:24

Tony Lorentzen wrote:

> Haha! Så du hørte mig altså!
>
> Det gør jeg hver gang jeg kører forbi dit vindue
>
> En dag kan man jo håbe det bliver for meget for dig så du køber en MC
> igen...

Jep, jeg hører hvergang der kører en mc forbi. Det ligger vist i
underbevistheden Men for fanden på den lange lige/brede vej som
Frederiksborgvej er, der er nogle som ikke er kede af det :-/

Mvh Rune

Fra : Richard

Dato : 13-08-03 18:56

Tony Lorentzen wrote:

> Tony
> Literfazer

Hm, hedder Niels' så Sparkfazer

Hvor var det dog i Nordsjælland, I mødte den afskyeligt baskende
snemand? - en skulle jo nødig risikere at få på bærret, næste gamng jeg
så pænt kører forbi

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 13-08-03 20:35

Richard wrote:

> Hm, hedder Niels' så Sparkfazer

Hæ! Måske?

> Hvor var det dog i Nordsjælland, I mødte den afskyeligt baskende
> snemand? - en skulle jo nødig risikere at få på bærret, næste gamng
> jeg så pænt kører forbi

Æh jeg ved det faktisk ikke 100%. Et eller andet sted mellem Skævinge og
Birkerød =

Måske kan Niels eller Bernhard oplyse os om det?

--
Tony
Kilofazer

Fra : Richard

Dato : 13-08-03 21:58

Tony Lorentzen wrote:

> Æh jeg ved det faktisk ikke 100%. Et eller andet sted mellem Skævinge og
> Birkerød =

Nåeh, på det hjørne, så er jeg med

Fra : nd

Dato : 14-08-03 08:33

> Hæ! Måske?

> Æh jeg ved det faktisk ikke 100%. Et eller andet sted mellem Skævinge og
> Birkerød =
>
> Måske kan Niels eller Bernhard oplyse os om det?

Lige efter første venstresving efter den snævre jernbanebro mod
teglværket, - hvis jeg husker korrekt

vh

Niels

Fra : Richard

Dato : 14-08-03 18:06

nd wrote:

> [...]
<snip>
> Lige efter første venstresving efter den snævre jernbanebro mod
> teglværket, - hvis jeg husker korrekt

Tak; jeg kan nu ikke lige se det for mig i det område, men vil så køre
ekstra forsigtigt i nærheden af de smalle jernbanebroer og teglværker,
der er tilbage i Nordsjælland