Biker eller ej.. hvad skér der?
Fra : vmx

Dato : 11-08-03 17:52

Inspireret af en udsendelse der netop er
løbet over skærmen ( tv østjylland ),
hvor en herre ved navn Per udtalte sig
om det at være "biker" - og præst på
samme tid, samt det at "befinde sig i det miljø"
( ?? ) .. og have udgivet en "biker bibel"..
samt endnu et faktum: at der pt. findes
"75 registrerede kristne bikere" i danmark
kunne følgende interessere mig;

Er udtrykket "biker" generelt negativt ladet?
Er man en "biker" fordi man har en motorcykel
som man har fornøjelse af .. uanset det nu er
småture, træf, ræs, som transportmiddel
eller blot hyggen ved at skrue i maskinen?
Er man en del af "miljøet" hvis man kører mc
( uanset hvilken af ovennævnte årsager..) ?
... og hvad er det lige for et miljø? .. er det
Farligt ?

... eller er det bare mig der fik den udsendelse
i den gale hals ?

--
Robert
http://www.vmaxxers.net - Vmaxxer #977

Fra : Asger Steffensen

Dato : 11-08-03 19:27

"vmx" <mitrig|_re_|tigenavn@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> .. og hvad er det lige for et miljø? .. er det
> Farligt ?
>
> .. eller er det bare mig der fik den udsendelse

Aner det ikke - men når man siger "biker" og dermed bliver associeret med
"Biker-Jens" eller endnu værre, rockere - ja, så bliver begrebet "biker" for
mig særdeles negativt ladet...

Jeg har motorcykel men føler mig absolut ikke som "biker" - men måske er jeg
det uden at vide det...?

Asger
ZX-10

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 11-08-03 20:17

Asger Steffensen <astNOSPAM@get2net.dk> wrote:
> [...]
> "biker" for mig særdeles negativt ladet...
>
> Jeg har motorcykel men føler mig absolut ikke som "biker" - men måske

Skal jeg ik´kunne sige
Men begrebet "biker" er medieskabt og yderst popsmart.
Motorcyklist er der jo ik´møj punch i på TV2, eh?
Så er det jo lige før nyheden eller temaet er uinteressant på forhånd - i
hvert fald for de der ikke selv kører motorcykel.

--
Mfh - Arne Lorenzen - FZS 600
www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=183

Fra : Brian Lænø

Dato : 11-08-03 19:49

"vmx" skrev
> [...]
> .. og hvad er det lige for et miljø? .. er det
> Farligt ?
>
> .. eller er det bare mig der fik den udsendelse

Hvis man tager den engelske betydning, så er man biker bare man kører på en
almindelig cykel.
Så vi er vel alle bikere.
Men lige som med så mange andre ord, så har betydningen fået en drejning med
tiden.
Efter hånden som ordet er blevet lidt negativt, så syndes nogle nok at det
er sejt at være en "farlig" biker.
Af samme grund, vil rockerne også gerne have patent på at være bikere.
Om man er biker eller ej, kommer vel an på hvordan man fortolker ordet.

--
Brian
Cagiva Elefant 750

Fra : Janner

Dato : 11-08-03 20:02

> .. eller er det bare mig der fik den udsendelse
> i den gale hals ?

Biker Bitch er en scooter kælling der selv ruller sine tampon'er

he he

Fra : Jesper B Nielsen

Dato : 11-08-03 20:17

> [...]
> http://www.vmaxxers.net - Vmaxxer #977
> Planet Claire has pink air, All the trees are red,
> No one ever dies there, No one has a head....

"Biker" eller "motorcyklist" jeg synes det er ligegyldigt hvad "man" kalder
os.
Men når jeg vender hjem efter 3 dage på farten, stor svedende og med hjelmen
lådden af insekter, så føler jeg mig nok mere som "biker" end
"motorcyklist". Hvilket jo nok skyldes min personlige opfattelse af ordet.
Men "Biker" kan vel være mange ting ligesom "cykelrytter" også dækker over
en masse forskellige folk og dicipliner.

"miljøet" behøver jo heller ikke at være negativt ladet. Der jo et slags
"miljø" vi hilser da på hinanden og benytter hver en chance for at mødes til
diverse træf, bakkeåbning/lukning osv. "miljø" betyder jo ikke nødvendigvis
at det er noget hemmeligt underverdens et eller andet lysky mafia
foretagende. Der er vel også et "lystfisker-miljø" eller "træarbejde-miljø"
det dækker vel bare over folk med samme interesser der udøver det i mere
eller mindre fællesskab.

Bottom line, det er vel hvad vi gør det til...

/Jesper
CB 900 F - 03

Fra : Zorro

Dato : 11-08-03 20:37

Vi er vel alle "Bikere for vorherre"

Det er altså lidt træls at man skal puttes i bås bare fordi man kører mc.
Hvorfor skal man være "biker" eller "rocker" bare fordi man er motorcyklist?

Zorro
GPZ 500

Fra : Ib Jensen

Dato : 12-08-03 07:17

For mig er ordet Biker stærkt negativt ladet. Jeg forbinder det med
kriminelle, som har en MC for at støtte "forretningen" og dere eksterne
image. Og Biker-Jens, ja han har jo sin omgangskreds indenfor HA/Bandidos,
så det er vel naturligt at han er Biker.
Når nogle, som ikke lige kender til MC'ere, kalder mig Biker, fordi de gerne
vil være med på den rette jargon, gør jeg dem opmærksom på, hvem Bikerne er.
Så jeg er Motorcyklist og intet andet. De "rigtige" Bikere kører ofte uden
hjelm, hvilket vel taler for sig selv........
Venlig hilsen
Ib Jensen.

Fra : Kristoffer Lippert

Dato : 12-08-03 11:12

[snip]

Den "korrekte" definition finder man ved at læse Ogri tegneserierne (dem
der var bag på det engelske Bike).
Han har ramt plet, og ja, det er vel sådan lidt en bølle, men på den fede
måde.

Til dem der ikke kender Ogri, så kan jeg varmt anbefale at købe eller skrive
dem på ønskelisten. Jeg købte mine på Amazon:
http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/search-handle-url/index=books-uk&field-a
uthor=Sample%2C%20Paul/026-8297969-8530818

/Kristoffer
Gpz500s - lidt lådden fortil..