/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Aaaaaarrrrrgggg, forpulet lorte ænder...
Fra : Moller


Dato : 11-08-03 16:45

Ja, så har man lige vasket og poleret sin kære bandit, og hva sker der ????
en skide and flyver ind i siden , og blir splattet ud over højre side af
cyll. + styrtbøjle + minstøvle :( æv æv... nu skal jeg til at vaske blod og
brændte fjer af :( aaaaaaarrrrrrrggggggg, og jeg som havde brugt 1 time til
at vaske cyklen :(

VH
Lars Molnit
Ja, jeg skulle bare ud med det....



 
 
John Nielsen (11-08-2003)
Kommentar
Fra : John Nielsen


Dato : 11-08-03 16:52

Du kan sige som præsten, da en måge sked på hans fine kjole " Tak Gud, fordi
du ikke lader køerne flyve"

Mvh
John

"Moller" <news@molnit.com> wrote in message
news:3f37b93f$0$248$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> Ja, så har man lige vasket og poleret sin kære bandit, og hva sker der
????
> en skide and flyver ind i siden , og blir splattet ud over højre side af
> cyll. + styrtbøjle + minstøvle :( æv æv... nu skal jeg til at vaske blod
og
> brændte fjer af :( aaaaaaarrrrrrrggggggg, og jeg som havde brugt 1 time
til
> at vaske cyklen :(
>
> VH
> Lars Molnit
> Ja, jeg skulle bare ud med det....
>
>



Henrik Steen Larsen (11-08-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Steen Larsen


Dato : 11-08-03 16:55

> Du kan sige som præsten, da en måge sked på hans fine kjole " Tak Gud,
fordi
> du ikke lader køerne flyve"
>
> Mvh
> John

Ja - eller evt. vende det lidt om og bare være glad for, at der ikke skete
noget mere alvorligt.



Moller (11-08-2003)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 11-08-03 17:01


"John Nielsen" <johnruth@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3f37bbae$0$21570$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Du kan sige som præsten, da en måge sked på hans fine kjole " Tak Gud,
fordi
> du ikke lader køerne flyve"

*LOL* ja, eller man kan prise sig lykkelig med at det ikke var i norge,
og det var en Elg :) eller at den fløj lavt... så jeg ik fik den i fjæset :)

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Bandit 1200 S , "The Duck Killer"

>
> Mvh
> John
>
> "Moller" <news@molnit.com> wrote in message
> news:3f37b93f$0$248$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> > Ja, så har man lige vasket og poleret sin kære bandit, og hva sker der
> ????
> > en skide and flyver ind i siden , og blir splattet ud over højre side af
> > cyll. + styrtbøjle + minstøvle :( æv æv... nu skal jeg til at vaske blod
> og
> > brændte fjer af :( aaaaaaarrrrrrrggggggg, og jeg som havde brugt 1 time
> til
> > at vaske cyklen :(
> >
> > VH
> > Lars Molnit
> > Ja, jeg skulle bare ud med det....
> >
> >
>
>



Hekto (11-08-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 11-08-03 16:54

In article <3f37b93f$0$248$bc7fd3c@news.sonofon.dk>, Moller says...
> Ja, så har man lige vasket og poleret sin kære bandit, og hva sker der ????
> en skide and flyver ind i siden , og blir splattet ud over højre side af
> cyll. + styrtbøjle + minstøvle :( æv æv... nu skal jeg til at vaske blod og
> brændte fjer af :( aaaaaaarrrrrrrggggggg, og jeg som havde brugt 1 time til
> at vaske cyklen :(
>

Hvor lang tid havde anden brugt på at blive så stor og flot????
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto@dkfritidmotorcykelDOTdk
http://dfm.nathue.dk/Hekto ... What about www.mc-portalen.com ?

Jens Jacob Bager Jen~ (11-08-2003)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 11-08-03 16:58

en and flyver ind i siden

Vær glad for den ramte motoren og ikke kåben.

Jeg har via direkte forbindelse til Moller hørt han kørte 120km/t (motorvej
naturligvis) Hans tanker var: Det første jeg tænkte var "please ram ikke
mine kåbedele" og ikke "flyv nu lavt så jeg ikke får dig i knolden"

Jeg kan se det for mig: Her kommer hr. and tungt lastet med brødkrummer lige
ind i siden på 350kg bandit og fører der kommer blæsende. Jeg sætter mine
penge på banditten.

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 samt Suzuki DR 600
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)



Steen Gruby (11-08-2003)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 11-08-03 17:14

On Mon, 11 Aug 2003 17:45:00 +0200, "Moller" <news@molnit.com> wrote:

Hej Moller.

>Ja, så har man lige vasket og poleret sin kære bandit, og hva sker der ????
>en skide and flyver ind i siden , og blir splattet ud over højre side af
>cyll. + styrtbøjle + minstøvle :( æv æv... nu skal jeg til at vaske blod og
>brændte fjer af :( aaaaaaarrrrrrrggggggg, og jeg som havde brugt 1 time til
>at vaske cyklen :(
>
Jeg er helt sikker på at den and var fredet - schyyyyyyyy

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Denise (11-08-2003)
Kommentar
Fra : Denise


Dato : 11-08-03 17:37


"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
news:3f37b93f$0$248$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> Ja, så har man lige vasket og poleret sin kære bandit, og hva sker der
????
> en skide and flyver ind i siden , og blir splattet ud over højre side af
> cyll. + styrtbøjle + minstøvle :( æv æv... nu skal jeg til at vaske blod
og
> brændte fjer af :( aaaaaaarrrrrrrggggggg, og jeg som havde brugt 1 time
til
> at vaske cyklen :(


Øv, stakkels lille rapand

--
Hilsen Denise, Brøndby
XJ600S, 2002, www.dkfritidmotorcykel.dk/Denise_Reindel
Opret din profil og se andres på www.dkfritidmotorcykel.dk.



Andrew (11-08-2003)
Kommentar
Fra : Andrew


Dato : 11-08-03 18:15

> Ja, så har man lige vasket og poleret sin kære bandit, og hva sker der
????
> en skide and flyver ind i siden , og blir splattet ud over højre side af
> cyll. + styrtbøjle + minstøvle :( æv æv... nu skal jeg til at vaske blod
og
> brændte fjer af :( aaaaaaarrrrrrrggggggg, og jeg som havde brugt 1 time
til
> at vaske cyklen :(


Stakkels And - sikken skæbne! R.I.P

og så vil jeg lige sige tillykke til dig Moller! - havde den nu ramt dig i
hovedet kunne du have kommet meget, meget galt afsted!
3-5 kg and, ja, velsagtens 7 kg hvis det var en buttet eller overvægtig and,
slår rimelig hårdt hvis det rammer dig i krydderen med 50-70 km/t, eller
hvis det var en utrolig adræt and, måske 80-90 km/t

Men igen, surt at du skal til at vaske indvolde, blod, brændte fjer og næb
af din mc

Min far oplevede det samme for et halvt år siden, det var blot ikke en and,
men en fuldvoksen havmåge! Den smadrede ind i hans Honda VFR 1000, ikke på
kåben men motoren, og han var TÆT på at vælte da mc'en vist satte i
slinger/wobble - havde det været en albatros eller en pingvin så var han
nok røget ned og kysse asfalten

/Anders



Chrille (11-08-2003)
Kommentar
Fra : Chrille


Dato : 11-08-03 18:29


> Min far oplevede det samme for et halvt år siden, det var blot ikke en
and,
> men en fuldvoksen havmåge! Den smadrede ind i hans Honda VFR 1000, ikke på
> kåben men motoren, og han var TÆT på at vælte da mc'en vist satte i
> slinger/wobble - havde det været en albatros eller en pingvin så var
han
> nok røget ned og kysse asfalten
>
> /Anders
>


LOOL
Jeg hader også bare når de pokkers pingviner kommer drønenede med fuld
kraf!!

/Christer
** Der holder godt øje med flyvende pingviner og køer **



Moller (11-08-2003)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 11-08-03 18:48

Heysa Alle,

Inden jeg både blir udsat for beskyldninger som krypskytte, og udrydelse
af fredet dyrearter osv... :) må jeg vel lige sige at jeg er da ked på
fuglens vejne osv.. og jeg er da pænt glad for den ramte der, frem for mig
selv, for som bager skrev... jeg kørte 120km/t (motorvej selv).

Jeg har indtil nu frygtet den dag at et dyr smutter over vejen, især da
alle med kørekort i min fammillie har ramt et dyr i størelsen hund til dådyr
(jeg er eneste MC ejer i fammilien) går jeg og frygter den dag det blir min
tur, for på MC kan jeg jo ikke gøre som den gamle og gå ud af bilen for at
smide den i bagagerummet, så han ku partere den og smide den i fryseren når
han kommer hjem (smager fortræffeligt sådan en gang vild hjort)... men i dag
måtte jeg erkende at selv om man ik kan se noget, kan der dukke noget op, da
anden sad sammen med en anden and i vejkanten, og lige i det jeg nærmede mig
fløj de begge op i hver sin retning, uheldighvis for den ene var det ind
foran det tunge lokomotiv af en bandit 1200..

Nå, men jeg må vel bide i det sure, og acceptere at anden ramte mig, og
at den måte lade livet for menneskets hang til maskiner og hastighed.

Dette minder mig om en bekendts historie om hendes kærste som kørte en
haremis over... han skulle eftersigende holdt roligt fast i styret, og
smaskede den ud uden at vælte eller noget, modsat at prøve en afvige
manøvre, som nok ville ha medført et styrt i hverste fald.. så hva gør man i
sådanne situationer, jeg går ud fra at reglen fra biler passer meget godt,
med at alt mindre end en hund køre man ned, og alt støre end en kat skal man
undvige/bremse for... da man i de fleste tilfælde vil ha støre change for at
klare et sammenstød med et mindre dyr, uden fare for at ryge ind i den anden
vejbane, eller medføre bagvedkørende banker op i en... hvor at en halvstor
hund er stor nok til at cyklen vælter omkuld ved sammenstødet.

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S



Steen Gruby (11-08-2003)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 11-08-03 19:04

On Mon, 11 Aug 2003 19:48:04 +0200, "Moller" <news@molnit.com> wrote:

Hej Moller.
>
> Inden jeg både blir udsat for beskyldninger som krypskytte, og udrydelse
>af fredet dyrearter osv... :) må jeg vel lige sige at jeg er da ked på
>fuglens vejne osv.. og jeg er da pænt glad for den ramte der, frem for mig
>selv, for som bager skrev... jeg kørte 120km/t (motorvej selv).
>
Krybskytteri plejer at være for at fortære dyret bagefter, så den
bliver du næppe hængt op på når du har lavet den om til "sprængt and"


> Jeg har indtil nu frygtet den dag at et dyr smutter over vejen, især da
>alle med kørekort i min fammillie har ramt et dyr i størelsen hund til dådyr
>(jeg er eneste MC ejer i fammilien) går jeg og frygter den dag det blir min
>tur, for på MC kan jeg jo ikke gøre som den gamle og gå ud af bilen for at
>smide den i bagagerummet, så han ku partere den og smide den i fryseren når
>han kommer hjem (smager fortræffeligt sådan en gang vild hjort)... men i dag
>måtte jeg erkende at selv om man ik kan se noget, kan der dukke noget op, da
>anden sad sammen med en anden and i vejkanten, og lige i det jeg nærmede mig
>fløj de begge op i hver sin retning, uheldighvis for den ene var det ind
>foran det tunge lokomotiv af en bandit 1200..
>
Trøst dig med at den and må have haft depressioner.
En eller anden har så forklaret den at den kunne begå selvmord ved at
hoppe ud foran et tog, og da "din" and ikke var for klog kunne den
ikke kende det ene lokomotiv fra det andet

> Nå, men jeg må vel bide i det sure, og acceptere at anden ramte mig, og
>at den måte lade livet for menneskets hang til maskiner og hastighed.
>
Som en anden skrev, så vær du glad for at det var motoren der tog
skraldet og ikke dit hovede.
En god ven tog for nogen tid siden en måge.med kåbeglasset, der inden
det splinterde nåede at afbøje mågens bane så meget at den "kun" tog
armen på vejen ud til højre - Flot blå arm forresten

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Steen D. Pedersen (11-08-2003)
Kommentar
Fra : Steen D. Pedersen


Dato : 11-08-03 22:22

"Moller" <news@molnit.com> wrote

> [..] alt mindre end en hund køre man ned, og alt støre end en kat
> skal man undvige/bremse for...

Hvad så med en hun(d)kat ?

Sorry, kunne ikke dy mig. Godt der ikke skete noget mere alvorligt med dig
og cyklen!

--
Mvh
Steen



Jacob Bunk Nielsen (11-08-2003)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 11-08-03 22:24

"Moller" <news@molnit.com> writes:

> Dette minder mig om en bekendts historie om hendes kærste som kørte en
> haremis over... han skulle eftersigende holdt roligt fast i styret, og
> smaskede den ud uden at vælte eller noget, modsat at prøve en afvige
> manøvre, som nok ville ha medført et styrt i hverste fald..

Da jeg skulle på natkørsel i forbindelse med at jeg to MC-kort skulle
vi blandt andet køre igennem noget mørk skov. Vores kørelærer fortalte
at der selvfølgelig sådan et sted er risiko for at møde dådyr, som
ofte bare vil stille sig op og glo lige ind i forlygten.

Samtidig fortalte han, at hvis det skete, så var det vigtigt bare at
holde godt fast og køre ligeud, og altså ramme dyret lige på. Hvis man
prøver at undvige risikerer man enten at komme over i modsat vejbane,
at styrte fordi man alligevel rammer dyret mens man forsøger at
undvige, eller blot at styrte fordi man mister kontrollen over cyklen.

Jeg håber at jeg har kontrol nok til at gøre det rigtige den dag
situationen opstår for mig.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)

Armand (11-08-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 11-08-03 23:36


Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> skrev i en
news:spamdrop+m33cg7vqf8.fsf@paven.bunk.cc...
>
> Da jeg skulle på natkørsel i forbindelse med at jeg to MC-kort skulle
> vi blandt andet køre igennem noget mørk skov. Vores kørelærer fortalte
> ...................................at hvis det skete, så var det vigtigt
bare at
> holde godt fast og køre ligeud, og altså ramme dyret lige på. Hvis man
> prøver at undvige risikerer man enten at komme over i modsat vejbane,
> at styrte fordi man alligevel rammer dyret mens man forsøger at
> undvige, eller blot at styrte fordi man mister kontrollen over cyklen.

Jup!
Jeg havde en kørelærer der afsluttede de par timer man dengang regnede for
tilstrækkelig for mc-kortet med lidt bremseøvelser, og efter at have
ovderstået det hele samlede han lige op på de væsentligste emner -
Deriblandt bremseriet:
"Når nu i ender i en situation engang, så fosøg ikke at huske på det bremsen
i har lært idag - Næh, hold hellere lige på istedet og klar jer med knubs
istedet for smadrede ben fra en ufuldendt undviger, eller smadrede ben fordi
i kikser det flotte bremseri og istedet skrider sidelæns ind i modparten!"
På en måde havde han ret - Jeg kan idag se at først mange år senere havde
jeg rutine nok til at kunne kontrollere (incl. dét at skulle kunne slippe
bremsen igen for at undvige ell. andet!) en opbremsning helt, og i
mellemtiden har jeg set indtil flere smadrede ben p.g.a. at man ikke kom
helt forbi i en undvige-situation

--
Armand.



Bo (11-08-2003)
Kommentar
Fra : Bo


Dato : 11-08-03 19:31

> Ja, så har man lige vasket og poleret sin kære bandit, og hva sker der
????

det kunne være gået værer...
http://dfm.nathue.dk/bogsxr/deerwreck1.wmv
fylder 12.5mb.
han rammer en hjort på en cbr600 f4

bo-gsxR



Brian Lænø (11-08-2003)
Kommentar
Fra : Brian Lænø


Dato : 11-08-03 19:59


"Bo" skrev
> > Ja, så har man lige vasket og poleret sin kære bandit, og hva sker der
> ????
>
> det kunne være gået værer...
> http://dfm.nathue.dk/bogsxr/deerwreck1.wmv
> fylder 12.5mb.
> han rammer en hjort på en cbr600 f4
>
> bo-gsxR

Det prøvede jeg næsten en morgen i foråret.
Her passerede rådyret bare 2 meter foran motorcykelen.
Man når slet ikke at reagerer, bagefter så pumper adrenalinen.

--
Brian
Cagiva Elefant 750



Bo (11-08-2003)
Kommentar
Fra : Bo


Dato : 11-08-03 20:17

> Man når slet ikke at reagerer, bagefter så pumper adrenalinen.

jeg har også prøvet at køre + 200km/t og så mærke
et hårdt bump, uden at kunne nå at se hvad det var!
man tænker sådan lidt "hmmm hvad var det? og det
var sku da godt der ikk skete mere, mon der gør det
næste gang?"

bo-gsxR



S.G (12-08-2003)
Kommentar
Fra : S.G


Dato : 12-08-03 14:19


"Bo" <gsx-r@ofir.dk> skrev i en meddelelse news:bh8n0v$ial$1@sunsite.dk...
> det kunne være gået værer...
> http://dfm.nathue.dk/bogsxr/deerwreck1.wmv
> fylder 12.5mb.
> han rammer en hjort på en cbr600 f4
>
Prøv lige at tage den i langsom gengivelse eller på stillbillede der hvor
hjorten ramler ind i ham.
ret tydeligt det er en fake.
Eller er det bare mig der er for kritisk?



Poul B-H (12-08-2003)
Kommentar
Fra : Poul B-H


Dato : 12-08-03 00:47


"Moller" <news@molnit.com> wrote in message
news:3f37b93f$0$248$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> Ja, så har man lige vasket og poleret sin kære bandit, og hva sker der
????
> en skide and flyver ind i siden , og blir splattet ud over højre side af
> cyll. + styrtbøjle + minstøvle :( æv æv... nu skal jeg til at vaske blod
og
> brændte fjer af :( aaaaaaarrrrrrrggggggg, og jeg som havde brugt 1 time
til
> at vaske cyklen :(

Jeg tror anden er mindst lige så ked af det

--
Poul B-H
Køber Grønlandske ting til min samling



Jens B. R. (12-08-2003)
Kommentar
Fra : Jens B. R.


Dato : 12-08-03 07:32

"Poul B-H" <pbekkerh@mail.dk> wrote in message news:<3f382a8e$0$21617$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> "Moller" <news@molnit.com> wrote in message
> news:3f37b93f$0$248$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> > Ja, så har man lige vasket og poleret sin kære bandit, og hva sker der
> ????
> > en skide and flyver ind i siden , og blir splattet ud over højre side af
> > cyll. + styrtbøjle + minstøvle :( æv æv... nu skal jeg til at vaske blod
> og
> > brændte fjer af :( aaaaaaarrrrrrrggggggg, og jeg som havde brugt 1 time
> til
> > at vaske cyklen :(

Tjah den kan jeg desværre stikke

fredag d. 8/8-03 kl 1305 besluttede fru Meinhardt fra Bad Schwartau i
Tyskland sig for at køre hjem med sine børnebørn kl 1320 hoppede
hendes hendes fine blå damecykel så af cykelholderen. Det kritiske er
at på det tidspunkt befinder den bil hun kører i ca. 10 mtr. foran mig
på A1 mod Puttgarden.

Så jeg påkører cykelen og får i den forbindelse smadret
underkåbe/bremsemaster til bagbremse/bøjet bremsepedal og øvrige
skader som ikke er konstateret endnu.

Jeg holder mc'en oppe på ren vilje og held fordi mit næsten nye fordæk
kørt ca. 4000 km nu har tabt pusten er min RF900 temmelig svær at
styre. Nå men politiet kommer og redningsberedskabet kommer også i en
fart og kigger på mig flere kgange og fatter ikke at jeg har holdt mig
oprejst !

Jeg slipper billigt med kun chokket.

Jens
mulig RF900 ejer afhænger af skaderne

Schlæger (12-08-2003)
Kommentar
Fra : Schlæger


Dato : 12-08-03 06:28

Moller wrote:

> Ja, så har man lige vasket og poleret sin kære bandit, og hva sker der ????
> en skide and flyver ind i siden , og blir splattet ud over højre side af
> cyll. + styrtbøjle + minstøvle :( æv æv... nu skal jeg til at vaske blod og
> brændte fjer af :( aaaaaaarrrrrrrggggggg, og jeg som havde brugt 1 time til
> at vaske cyklen :(

Skal jeg sende dig en opskrift på sprængt and ??



Mvh Schlæger


Bent Erik Thomsen (12-08-2003)
Kommentar
Fra : Bent Erik Thomsen


Dato : 12-08-03 14:13


"Moller" <news@molnit.com> wrote in message
news:3f37b93f$0$248$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> Ja, så har man lige vasket og poleret sin kære bandit, og hva sker der
????
> en skide and flyver ind i siden , og blir splattet ud over højre side af
> cyll. + styrtbøjle + minstøvle :( æv æv... nu skal jeg til at vaske blod
og
> brændte fjer af :( aaaaaaarrrrrrrggggggg, og jeg som havde brugt 1 time
til
> at vaske cyklen :(
>
> VH
> Lars Molnit
> Ja, jeg skulle bare ud med det....
>

Jeg vil lige bemærke at andejagten først starter den 1. september

mvh

--
--
Bent Erik Thomsen
nær Aalborg
Pga. SPAM benyt nedenstående adresse
bmw (snabela) poet (punktum) dk

Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=319
1980 Suzuki GS850GT (Skal sælges: http://www.poet.dk/bmt/index.html)
1987 BMW K100RS (Skal pudses)
1992 Golf TD(i)




Kristoffer Lippert (12-08-2003)
Kommentar
Fra : Kristoffer Lippert


Dato : 12-08-03 15:02


"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
news:3f37b93f$0$248$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> Ja, så har man lige vasket og poleret sin kære bandit, og hva sker der
????
> en skide and flyver ind i siden , og blir splattet ud over højre side af
> cyll. + styrtbøjle + minstøvle :( æv æv... nu skal jeg til at vaske blod
og
> brændte fjer af :( aaaaaaarrrrrrrggggggg, og jeg som havde brugt 1 time
til
> at vaske cyklen :(
>
> VH
> Lars Molnit
> Ja, jeg skulle bare ud med det....
>

Vær du glad for at 'en ik' var dybfrossen...

/Kristoffer




Steen Gruby (12-08-2003)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 12-08-03 19:04

On Tue, 12 Aug 2003 16:01:49 +0200, "Kristoffer Lippert"
<krl@imv.au.dk> wrote:

Hej.
>
>Vær du glad for at 'en ik' var dybfrossen...
>
Når vi nu er sunket ned i afdelingen for spøg og skæmt (ganske som vi
plejer), så er her lige en lille griner.

Da NASA byggede rumfærgerne havde de et problem med at teste styrken
af frontruden i cockpittet, der jo kan risikere nogle alvorlige
sammenstød med alskens rumskrammel.
Et lyst hovede konstruerede en kanon der skød med lørdagskyllinger,
idet de har den masse ingeniørene regnede med at ruden ville have
størst risiko for at møde på sin vej.
Således forsøgt - sørme det virkede - forruderne stod for mosten.
Englænderne, der på nogenlunde samme tid var ved at bygge
højhastighedstog, havde nogenlunde samme problemer med at teste
forruden.
Da de hørte om kyllingekanonen skrev de en mail til NASA og spurgte om
de kunne få en kopi af kanonen.
"Sure boys" kom det omgående fra NASA, og afsted gik kanonen.
Den store dag oprandt da kanonen og dermed forruden skulle stå sin
prøve.
Toget nærmede sig med max. speed og inden for en sikker træfdistance
fyredes lørdagskyllingen af..
Forruden røg, lokomotivføreren fik et kæmpe hul i brystkassen da
kyllingen jog igennem ham og hele instrumentpanelet bag ham blev
rasseret.
De bestyrtede englændere sendte en mail til NASA, hvori de beskrev
hændelsen og spurgde hvad de mon havde gjort forkert.
En meget kort mail kom tilbage:
"Husk at tø lørdagskyllingen op før brugen!"

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Kristoffer Lippert (12-08-2003)
Kommentar
Fra : Kristoffer Lippert


Dato : 12-08-03 23:18


"Steen Gruby" <steen.gruby@(at)gruby.dk> skrev i en meddelelse
news:l1aijv0qn9b4o1v3iq41pg2lapsne7i6ai@4ax.com...
> On Tue, 12 Aug 2003 16:01:49 +0200, "Kristoffer Lippert"
> <krl@imv.au.dk> wrote:
>
> Hej.
> >
> >Vær du glad for at 'en ik' var dybfrossen...
> >
> Når vi nu er sunket ned i afdelingen for spøg og skæmt (ganske som vi
> plejer), så er her lige en lille griner.
>
> Da NASA byggede rumfærgerne havde de et problem med at teste styrken
> af frontruden i cockpittet, der jo kan risikere nogle alvorlige
> sammenstød med alskens rumskrammel.
> Et lyst hovede konstruerede en kanon der skød med lørdagskyllinger,
> idet de har den masse ingeniørene regnede med at ruden ville have
> størst risiko for at møde på sin vej.
> Således forsøgt - sørme det virkede - forruderne stod for mosten.
> Englænderne, der på nogenlunde samme tid var ved at bygge
> højhastighedstog, havde nogenlunde samme problemer med at teste
> forruden.
> Da de hørte om kyllingekanonen skrev de en mail til NASA og spurgte om
> de kunne få en kopi af kanonen.
> "Sure boys" kom det omgående fra NASA, og afsted gik kanonen.
> Den store dag oprandt da kanonen og dermed forruden skulle stå sin
> prøve.
> Toget nærmede sig med max. speed og inden for en sikker træfdistance
> fyredes lørdagskyllingen af..
> Forruden røg, lokomotivføreren fik et kæmpe hul i brystkassen da
> kyllingen jog igennem ham og hele instrumentpanelet bag ham blev
> rasseret.
> De bestyrtede englændere sendte en mail til NASA, hvori de beskrev
> hændelsen og spurgde hvad de mon havde gjort forkert.
> En meget kort mail kom tilbage:
> "Husk at tø lørdagskyllingen op før brugen!"
>
> Steen Gruby
> Suzuki XN85 Turbo
> Ducati Paso 750
> NSU Super FOX 1958
> www.gruby.dk


- det var egenligt derfra inspirationen kom..

/Kristoffer



Steen Gruby (12-08-2003)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 12-08-03 23:14

On Wed, 13 Aug 2003 00:18:24 +0200, "Kristoffer Lippert"
<krl@imv.au.dk> wrote:

Hej Kristoffer.
>
>- det var egenligt derfra inspirationen kom..
>
Den havde jeg luret

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177515
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408625
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste