/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Import af MC, kørsel på tyske nr-plader, e~
Fra : Henrik Nielsen - Rap~


Dato : 10-08-03 20:54

Jeg skal ned og hente MC i tyskland. Jeg har fundet ud af ved at søge på
google at man, udover fahrzeugbrief, også skal have en afmeldelsesblankett
"Abmeldebescheinigung für den Fahrzeughalter", der er en kvittering på, at
køretøjet er afmeldt hos det lokale strassenverkehrsamt?
Jeg går ud fra at det er noget man får, når man aflevere nr-plade. Men kan
jeg lade sælger undlade denne afmelding, for så at kører med hans nr-plade
til grænsen, og aflevere den der. Er det lovligt i tyskland? Skal jeg bruge
afmeldelsesblanketten ved indregistrering i DK?

Ellers må jeg jo prøve at skaffe en prøveplade i D.

--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.



 
 
Martin Sørensen (10-08-2003)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 10-08-03 21:01

> Men kan jeg lade sælger undlade denne afmelding, for så at kører med
> hans nr-plade til grænsen, og aflevere den der. Er det lovligt i
> tyskland? Skal jeg bruge afmeldelsesblanketten ved indregistrering i
> DK?

Jeg ved ikke hvordan det forholder sig med om du kan aflevere nummerpladen
ved grænsen og på den måde få den afmeldt.
Jeg ved at du gerne må køre på cyklen på tyske plader i Tyskland, men du må
ikke køre den ind i Danmark.

signing off.. Martin Sørensen



BSV (10-08-2003)
Kommentar
Fra : BSV


Dato : 10-08-03 21:55

Du må køre på den tyske plade til grænsen, derefter skal du have en dansk
prøveplade.
Den tyske plade kan du aflevere på ethvert dansk motorkontor og der få et
dansk afmedelsesbrev som er lige så godt som det tyske.
Det du absolut skal have med er "farhrzeugbrief" ikke "farhzeugschein" (det
sidste er ikke noget værd) uden det kan du lige så godt køre den direkte i
havnen.
DVS at når de skal indregistrere i DK skal du foruden en masse andet, der
koster en masse penge til toldfar, bruge "farhrzeugbreif" og den tyske eller
den danske "abmeldeschein"

MVH
BSV
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=365






"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:bh67ro$tdm$1@news.cybercity.dk...
> Jeg skal ned og hente MC i tyskland. Jeg har fundet ud af ved at søge på
> google at man, udover fahrzeugbrief, også skal have en afmeldelsesblankett
> "Abmeldebescheinigung für den Fahrzeughalter", der er en kvittering på, at
> køretøjet er afmeldt hos det lokale strassenverkehrsamt?
> Jeg går ud fra at det er noget man får, når man aflevere nr-plade. Men kan
> jeg lade sælger undlade denne afmelding, for så at kører med hans nr-plade
> til grænsen, og aflevere den der. Er det lovligt i tyskland? Skal jeg
bruge
> afmeldelsesblanketten ved indregistrering i DK?
>
> Ellers må jeg jo prøve at skaffe en prøveplade i D.
>
> --
> Mvh.
> Henrik
> http://RaptorMC.dk
>
> Fjern x i mailadr. ved svar på mail.
>
>



BL (11-08-2003)
Kommentar
Fra : BL


Dato : 11-08-03 07:22

Jeg har købt en mc i tyskland og kun fået "fahrzeugbrief" med d.v.s jeg har
ikke fået
abmeldeschein" papiret med. Jeg er dog helt sikker på at sælger har afmeldt
mcèn men vil det give problemer med indregistrering i danmark hvis jeg
mangler dette stykke papir???

MVH B.L


"BSV" <multisol@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:3f36b108$0$24684$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Du må køre på den tyske plade til grænsen, derefter skal du have en dansk
> prøveplade.
> Den tyske plade kan du aflevere på ethvert dansk motorkontor og der få et
> dansk afmedelsesbrev som er lige så godt som det tyske.
> Det du absolut skal have med er "farhrzeugbrief" ikke "farhzeugschein"
(det
> sidste er ikke noget værd) uden det kan du lige så godt køre den direkte i
> havnen.
> DVS at når de skal indregistrere i DK skal du foruden en masse andet, der
> koster en masse penge til toldfar, bruge "farhrzeugbreif" og den tyske
eller
> den danske "abmeldeschein"
>
> MVH
> BSV
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=365
>
>
>
>
>
>
> "Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse
> news:bh67ro$tdm$1@news.cybercity.dk...
> > Jeg skal ned og hente MC i tyskland. Jeg har fundet ud af ved at søge

> > google at man, udover fahrzeugbrief, også skal have en
afmeldelsesblankett
> > "Abmeldebescheinigung für den Fahrzeughalter", der er en kvittering på,
at
> > køretøjet er afmeldt hos det lokale strassenverkehrsamt?
> > Jeg går ud fra at det er noget man får, når man aflevere nr-plade. Men
kan
> > jeg lade sælger undlade denne afmelding, for så at kører med hans
nr-plade
> > til grænsen, og aflevere den der. Er det lovligt i tyskland? Skal jeg
> bruge
> > afmeldelsesblanketten ved indregistrering i DK?
> >
> > Ellers må jeg jo prøve at skaffe en prøveplade i D.
> >
> > --
> > Mvh.
> > Henrik
> > http://RaptorMC.dk
> >
> > Fjern x i mailadr. ved svar på mail.
> >
> >
>
>



Per Odense (11-08-2003)
Kommentar
Fra : Per Odense


Dato : 11-08-03 08:52


"BL" <b_lind@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3f373525$0$76087$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Jeg har købt en mc i tyskland og kun fået "fahrzeugbrief" med d.v.s jeg
har
> ikke fået
> abmeldeschein" papiret med. Jeg er dog helt sikker på at sælger har
afmeldt
> mcèn men vil det give problemer med indregistrering i danmark hvis jeg
> mangler dette stykke papir???

Hvis du mangler papiret "Abmeldungsbescheinigung" har du et problem med at
få den på plader i DK. Det er dog ikke umuligt, men arbejdsgangen er
vanskelig, og motorkontoret vil hade dig for det. Papiret beviser egentlig
bare, at cyklen er afmeldt i Tyskland. Der skal tages kontakt til det tyske
verkehrsamt i den by eller det område du har købt cyklen i, og de skal sende
et "bevis" på at den er afmeldt. Lettere er det måske at kontakte sælger, og
få ham til at sende det?

Vh

Per



Kent Sørensen (21-10-2003)
Kommentar
Fra : Kent Sørensen


Dato : 21-10-03 15:00


"Per Odense" <per.ladingNOSPAM@email.dk> skrev i en meddelelse
news:bh7i2j$2oa3$1@news.cybercity.dk...
>
> "BL" <b_lind@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:3f373525$0$76087$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Jeg har købt en mc i tyskland og kun fået "fahrzeugbrief" med d.v.s jeg
> har
> > ikke fået
> > abmeldeschein" papiret med. Jeg er dog helt sikker på at sælger har
> afmeldt
> > mcèn men vil det give problemer med indregistrering i danmark hvis jeg
> > mangler dette stykke papir???
>
> Hvis du mangler papiret "Abmeldungsbescheinigung" har du et problem med at
> få den på plader i DK. Det er dog ikke umuligt, men arbejdsgangen er
> vanskelig, og motorkontoret vil hade dig for det. Papiret beviser egentlig
> bare, at cyklen er afmeldt i Tyskland. Der skal tages kontakt til det
tyske
> verkehrsamt i den by eller det område du har købt cyklen i, og de skal
sende
> et "bevis" på at den er afmeldt. Lettere er det måske at kontakte sælger,
og
> få ham til at sende det?
>
> Vh
>
> Per
>
> Det kan godt være at det er reglen, men derfor er der også undtagelser.
Jeg har f.eks. hentet 2 cykler i Tyskland og vidste begge gange ikke at jeg
skulle have disse papirer. Ikke engang på motorkontoret blev jeg spurgt om
dem ??
Så, tag det rolig og bare sørg for at have det der svare til vores reg. att.
med altså "Fahrzeugbrief" så flasker det hele sig. Det er faktisk nemmere
end mange tror.
Jeg har i hvert fald fået mod på at sælge den jeg kører på nu til foråret og
hente noget andet, en fed måde at prøve noget forskelligt.

Hilsen

Kent
CBR1000 ´96



Henrik Nielsen - Rap~ (11-08-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen - Rap~


Dato : 11-08-03 07:32

Perfekt. Så kører jeg med tyske plader til grænsen og prøveplader, resten af
vejen i DK. Vidste ikke man kunne afmelde en tysk MC i DK....

--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.



Jarl (11-08-2003)
Kommentar
Fra : Jarl


Dato : 11-08-03 07:41

"BSV" <multisol@bigfoot.com> wrote in message
news:3f36b108$0$24684$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
KLIP
> Du må køre på den tyske plade til grænsen, derefter skal du have en dansk
> prøveplade.

Hejsa.
Er du fuldstændig sikker på at man som dansker må køre med tyske
nummerplader i Tyskland??? Så er der jo ikke nogen grund til at ligge og
køre med trailer, når man skal hente synede køretøjer i Tyskland!!! Du mener
altså at man kan tage toget til en by i Tyskland og købe et synet køretøj og
så på tyske nummerplader køre til grænsen.
Mvh
Jarl
--
Maico 250 B 1960
Dnepr K-750 med sidevogn
Honda CB 550 F 1979
www.pcman.dk

> Den tyske plade kan du aflevere på ethvert dansk motorkontor og der få et
> dansk afmedelsesbrev som er lige så godt som det tyske.
> Det du absolut skal have med er "farhrzeugbrief" ikke "farhzeugschein"
(det
> sidste er ikke noget værd) uden det kan du lige så godt køre den direkte i
> havnen.
> DVS at når de skal indregistrere i DK skal du foruden en masse andet, der
> koster en masse penge til toldfar, bruge "farhrzeugbreif" og den tyske
eller
> den danske "abmeldeschein"
>
> MVH
> BSV
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=365
>
>
>
>
>
>
> "Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse
> news:bh67ro$tdm$1@news.cybercity.dk...
> > Jeg skal ned og hente MC i tyskland. Jeg har fundet ud af ved at søge

> > google at man, udover fahrzeugbrief, også skal have en
afmeldelsesblankett
> > "Abmeldebescheinigung für den Fahrzeughalter", der er en kvittering på,
at
> > køretøjet er afmeldt hos det lokale strassenverkehrsamt?
> > Jeg går ud fra at det er noget man får, når man aflevere nr-plade. Men
kan
> > jeg lade sælger undlade denne afmelding, for så at kører med hans
nr-plade
> > til grænsen, og aflevere den der. Er det lovligt i tyskland? Skal jeg
> bruge
> > afmeldelsesblanketten ved indregistrering i DK?
> >
> > Ellers må jeg jo prøve at skaffe en prøveplade i D.
> >
> > --
> > Mvh.
> > Henrik
> > http://RaptorMC.dk
> >
> > Fjern x i mailadr. ved svar på mail.
> >
> >
>
>



Martin Sørensen (11-08-2003)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 11-08-03 07:49

>> Du må køre på den tyske plade til grænsen, derefter skal du have en
>> dansk prøveplade.
> Du mener altså at man kan tage toget til en by i Tyskland
> og købe et synet køretøj og så på tyske nummerplader køre til grænsen.

Det er også rigtigt. Jeg har så sent som i sidste uge kørt fra Holland til
Flensborg i en tysk (lejet) bil, og det var ikke noget problem. Jeg måtte
blot ikke køre ind i Danmark med den, men da den var lejet i Flensborg,
afleverede jeg den der igen og tog så toget resten af vejen op i Danmark.
Det samme må man vel også gøre på MC.

Har man bopæl i udlandet, må man gerne køre på tyske plader i Danmark, men
det er der nok ikke så mange herinde der har.

signing off.. Martin Sørensen



JOHN (12-08-2003)
Kommentar
Fra : JOHN


Dato : 12-08-03 11:00

> Det er også rigtigt. Jeg har så sent som i sidste uge kørt fra Holland
til
> Flensborg i en tysk (lejet) bil, og det var ikke noget problem. Jeg
måtte
> blot ikke køre ind i Danmark med den, men da den var lejet i
Flensborg,
> afleverede jeg den der igen og tog så toget resten af vejen op i
Danmark.
> Det samme må man vel også gøre på MC.

Ja, men her er vi jo i et andet "ball game" - spørgsmålet er jo hvem der
ejer bilen/MC'en! Hvis du "vælter" undervejs, så er det i dit tilfælde
udlejningsfirmaet, der hænger "på den" - i Henriks tilfælde er det den
tyske ejer af cyklen
Mvh
John

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Henrik Nielsen - Rap~ (12-08-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen - Rap~


Dato : 12-08-03 19:09

"i Henriks tilfælde er det den tyske ejer af cyklen"

Han har sagt ok, for at jeg kører til grænsen. Skulle jeg skade den
undervejs, vil jeg ikke belaste sælgers kaskoforsikring med det. Det skal
jeg nok "æde" selv. Alt andet ville være unfair. Men nu har jeg aldrig lavet
en skade før, så skulle det da være dælens, om det skulle ske lige nu. Men
alt det ved jeg jo mere om, senere på lørdag

--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.



Henrik Nielsen - Rap~ (11-08-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen - Rap~


Dato : 11-08-03 08:12

"Så er der jo ikke nogen grund til at ligge og køre med trailer, når man
skal hente synede køretøjer i Tyskland"

Nej, men det er der ikke alligevel, for du kan køre med tyske prøveplader.
Men det ser nu ud til heller ikke at være nødvendigt

--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.



Jarl (11-08-2003)
Kommentar
Fra : Jarl


Dato : 11-08-03 08:35

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> wrote in message
news:bh7fkn$r24$1@sunsite.dk...

> Nej, men det er der ikke alligevel, for du kan køre med tyske prøveplader.
> Men det ser nu ud til heller ikke at være nødvendigt

Oki, så er det jo bare at ta toget ned og hente det næste køretøj
Mvh
Jarl
--
Maico 250 B 1960
Dnepr K-750 med sidevogn
Honda CB 550 F 1979 - med fare for at blive byttet til en tysk autocamper.
www.pcman.dk

> "Så er der jo ikke nogen grund til at ligge og køre med trailer, når man
> skal hente synede køretøjer i Tyskland"
>
>
> --
> Mvh.
> Henrik
> http://RaptorMC.dk
>
> Fjern x i mailadr. ved svar på mail.
>
>



slet U6Y0K (12-08-2003)
Kommentar
Fra : slet U6Y0K


Dato : 12-08-03 12:14

BSV <multisol@bigfoot.com> skrev:
>Du må køre på den tyske plade til
>grænsen, derefter skal du have en dansk
>prøveplade.
>Den tyske plade kan du aflevere på
>ethvert dansk motorkontor og der få et
>dansk afmedelsesbrev som er lige så
>godt som det tyske.
>Det du absolut skal have med er
>"farhrzeugbrief" ikke
>"farhzeugschein" (det
>sidste er ikke noget værd) uden det
>kan du lige så godt køre den direkte i
>havnen.
>DVS at når de skal indregistrere i DK
>skal du foruden en masse andet, der
>koster en masse penge til toldfar,
>bruge "farhrzeugbreif" og den tyske eller
>den danske "abmeldeschein"
>
>MVH
>BSV
>http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id= 365
>


Hvor eller hos hvem får man dette "farhrzeugbrief". Er det analogt
til
Motorkontorets registrerings bevis.



--
Hilsen
Jørgen


Jens Arnfast (11-08-2003)
Kommentar
Fra : Jens Arnfast


Dato : 11-08-03 08:45

Henrik Nielsen - RaptorMC.dk wrote:
> Jeg skal ned og hente MC i tyskland.

Er laderelæet stået af igen?

... og skal vi snart ud og ræse igen?

--
-jens
RSV1000 '99


Henrik Nielsen - Rap~ (11-08-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen - Rap~


Dato : 11-08-03 09:31

"Er laderelæet stået af igen?"

Nej.

Det er til min fader, han har forelsket sig i en VFR. Så ham og jeg tager
derned lørdag morgen for at hente den.

".. og skal vi snart ud og ræse igen"

Ja, men jeg er lige lidt travlt optaget de næste dage. Men lad os lige finde
en dag, snarest. Måske senere på ugen. Jeg kan dog ikke i weekenden, da jeg
både til Tyskland og MC-festival i Odense.

--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.



Jens Arnfast (11-08-2003)
Kommentar
Fra : Jens Arnfast


Dato : 11-08-03 09:53

Henrik Nielsen - RaptorMC.dk wrote:
> "Er laderelæet stået af igen?"
> Nej.

Man frygter jo det værste da du begyndte at snakke om at hente en ny
cykel

> Det er til min fader, han har forelsket sig i en VFR. Så ham og jeg tager
> derned lørdag morgen for at hente den.

Det er jo også en herlig cykel - overvejede selv en VFR800 da jeg købte
ny. De kører som en drøm og er betydeligt mere sportspræget end
touringpræget end man lige går og tror

> ".. og skal vi snart ud og ræse igen"
> Ja, men jeg er lige lidt travlt optaget de næste dage. Men lad os lige finde
> en dag, snarest. Måske senere på ugen. Jeg kan dog ikke i weekenden, da jeg
> både til Tyskland og MC-festival i Odense.

Det lyder godt, du slår bare på tråden

--
-jens
RSV1000 '99


JOHN (12-08-2003)
Kommentar
Fra : JOHN


Dato : 12-08-03 10:49

Hej Henrik!
Med fare for at gentage andre indlæg: 1) Jeg tvivler på at sælger i
Tyskland vil lade dig køre væk med hans cykel, uden at den er afmeldt i
Tyskland 2) Som dansker på en tysk cykel på tyske plader, kunne du få
problemer med Polizei - cyklen kunne jo lige så godt være stjålet! 3) Du
kan køre på tyske prøveplader i Tyskland (efter cyklen er afmeldt) 4) Du
kan købe danske "selvklæbende" prøveplader ved Padborg politi 5) Hvis du
kommer til T&S uden afmelding fra Tyskland vil de (måske) tro at cyklen
er stjålet!

IMHO
John

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Per Odense (12-08-2003)
Kommentar
Fra : Per Odense


Dato : 12-08-03 14:36


"JOHN" <JOHN.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:3f38b8c8$0$48897$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hej Henrik!
> Med fare for at gentage andre indlæg: 1) Jeg tvivler på at sælger i
> Tyskland vil lade dig køre væk med hans cykel, uden at den er afmeldt i
> Tyskland

Jeg har et par gange handlet cykel i Tyskland, og fået lov til at afmelde
den i DK. Det er ikke noget problem (måske at få overbevist ejeren om at du
gør det. - Jeg har gjort det at jeg har tilbudt dem mit
pasnummer/kørekortsnummer, og den har de accepteret.

2) Som dansker på en tysk cykel på tyske plader, kunne du få
> problemer med Polizei - cyklen kunne jo lige så godt være stjålet!

Det giver ikke nogen problemer med daz Polizei, hvis du blot har en
underskrevet købskontrakt. Tyske ADAC laver en standard kontrakt som i
øvrigt holder sælger skadesløs hvis der sker noget. - Du må gerne som
dansker køre et tyskregistreret køretøj i Tyskland.

5) Hvis du
> kommer til T&S uden afmelding fra Tyskland vil de (måske) tro at cyklen
> er stjålet!

Når du evt selv afmelder den i Danmark får du en afmeldingsblanket der er
lisså god som den Tyske.



Per



Henrik Nielsen - Rap~ (12-08-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen - Rap~


Dato : 12-08-03 19:41

"Tyske ADAC laver en standard kontrakt som i øvrigt holder sælger skadesløs
hvis der sker noget"

Jeg har søgt på ADAC's hjemmeside uden held. Har du et link, eller har du
mulighed for at sende en til mig?

--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.



OldSmurf (13-08-2003)
Kommentar
Fra : OldSmurf


Dato : 13-08-03 10:53


> Jeg har søgt på ADAC's hjemmeside uden held. Har du et link, eller har du
> mulighed for at sende en til mig?
>
http://www.adac.de/images/8_17370.pdf



/Jens



Per Odense (13-08-2003)
Kommentar
Fra : Per Odense


Dato : 13-08-03 15:02


"OldSmurf" <Oldsmurf56@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:5Un_a.37$q66.12@news.get2net.dk...
>
> > Jeg har søgt på ADAC's hjemmeside uden held. Har du et link, eller har
du
> > mulighed for at sende en til mig?
> >
> http://www.adac.de/images/8_17370.pdf
>
>


for f... da Jens, - det er lige den!!!


Per



Kent Sørensen (21-10-2003)
Kommentar
Fra : Kent Sørensen


Dato : 21-10-03 15:06


"Per Odense" <per.ladingNOSPAM@email.dk> skrev i en meddelelse
news:bhdggb$2loo$1@news.cybercity.dk...
>
> "OldSmurf" <Oldsmurf56@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:5Un_a.37$q66.12@news.get2net.dk...
> >
> > > Jeg har søgt på ADAC's hjemmeside uden held. Har du et link, eller har
> du
> > > mulighed for at sende en til mig?
> > >
> > http://www.adac.de/images/8_17370.pdf
> >
> >
>
>
> for f... da Jens, - det er lige den!!!
>
>
> Per
>
> Som jeg har skrevet tidligere i denne streng, så er jeg ikke blevet spurgt
de to gange jeg har indregistreret en Tysk motorcykel.
Hvis ikke det var for denne diskussion, ja så vidste jeg ikke at dette
formular fandtes ?
Så tag det rolig, hvis du bare har "Fahrzeugbrief" med dig, går det hele.
Salgskontrakten er mere til dig selv og en dokumentation hvis der skulle
opstå problemer. Jeg har en på hver cykel, men har ikke haft brug for dem,
så bare slap af.
Det er faktisk så nemt, at nok sælger den jeg kører på nu for derefter at
hente en anden i Tyskland. En fed måde at prøve lidt forskelligt.

Skulle det gå helt galt med at få den hjem, jamen så kan du komme forbi
Esbjerg og "låne" min MC-trailer, så er det problem også løst.

Held og lykke.

Kent
CBR1000 ´96



Henrik Nielsen - Rap~ (12-08-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen - Rap~


Dato : 12-08-03 19:16

"1) Jeg tvivler på at sælger i Tyskland vil lade dig køre væk med hans
cykel, uden at den er afmeldt i Tyskland"
Det er han gået med til. Ingen problemer der.

"2) Som dansker på en tysk cykel på tyske plader, kunne du få problemer med
Polizei - cyklen kunne jo lige så godt være stjålet!"
Jeg har selvfølgelig en kvittering, så problemet er vel ikke større, end i
DK, hvis jeg bliver stoppet på en MC, som ikke er min.

"3) Du kan køre på tyske prøveplader i Tyskland (efter cyklen er afmeldt)"
Se pkt. 1

"4) Du kan købe danske "selvklæbende" prøveplader ved Padborg politi"
Vi henter dem allerede fredag, så vi ikke skal bruge tid på det, lørdag. Jeg
skal jo til MC-festival i Odense, bagefter

"5) Hvis du kommer til T&S uden afmelding fra Tyskland vil de (måske) tro at
cyklen er stjålet!"
Se pkt. 2

Mit spørgsmål gik på om det var ulovligt at kører på tyske plader i
Tyskland. Og det ser det ikke ud til at det er.

--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177515
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408625
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste